اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۳۳۵۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

با رفتن «بشاراسد» چیزی درست نمی شود

جمهوری چک را ما ایرانی ها بیشتر با «پیتر چک» می شناسیم؛ دروازبان تیم آرسنال با آن کلاه مخصوص. چیزی حدود ۲۲ سال است که جمهوری چک در ایران، به‌خاطر شروع فعالیت های رادیو فردا در پراگ سفیر نداشت.

قانون نوشت: جمهوری چک را ما ایرانی ها بیشتر با «پیتر چک» می شناسیم؛ دروازبان تیم آرسنال با آن کلاه مخصوص. چیزی حدود ۲۲ سال است که جمهوری چک در ایران، به‌خاطر شروع فعالیت های رادیو فردا در پراگ سفیر نداشت. اما به هر حال، پس از سال ها، بالاخره دو کشور تصمیم گرفتند که سطح روابط را به داشتن سفیر ارتقا بدهند. در یک روز سرد برفی راهی محله اقدسیه شدم تا در سفارت‌خانه جمهوری چک با سفیر این کشور آن هم بعد از ۲۲ سال، گفت‌وگویی داشته باشم. با این توضیح که تا به امروز، سفرای این کشور، با هیچ رسانه فارسی زبانی، مصاحبه نداشته‌اند.در ادامه گفتگو با آقای «سواتوپلك چومبا» ، دیپلمات خندان و البته کاربلد جمهوری چک را بخوانید.

نظر شما در مورد ترامپ چیست؟

به هر حال، او رییس جمهوری است که مردم آمریکا انتخاب کرده اند؛ چیزی نمی توانم بگویم فقط باید صبرکنیم و بعد عملکرد او را ببینیم.

ازنظر اروپا کلینتون بهتر بود یا ترامپ؟منظور از نظر همکاری با اروپاست؟

این را مردم آمریکا از نظر سیاسی انتخاب کردند و تا آنجا که می‌توانیم باید همکاری کنیم

وضعیت پوپولیسم در اروپا چگونه است؟ در انگلستان، فرانسه و هلند. بخصوص قدرت گرفتن مارین لوپن در فرانسه؟

این نظام مردم سالاری از حرف مردم نشات می گیرد و مردم هستند که رای میدهند و باید به رای مردم احترام گذاشت.بعضی وقت ها مردم سالاری براساس واقعیت است و بعضی وقت‌ها عوامل دیگری دخیل است.به‌تازگی شاهد این نظام مردم سالاری در انگلستان بودیم وآن همان برگزیت است.

نظر شما درباره وضعیت اقتصادی در اروپا ۲۰۱۷ چیست؟

امیدوارم که ازنظر اقتصادی اروپا در حال رشد باشد البته متاسفانه در دهه قبل مشکل داشتیم و شاهد نزول اقتصادی بودیم واین به‌خاطر مشکلات بین المللی بود. امیدوارم در تمام نقاط جهان یک ثبات اقتصادی برقرار شود وآن ثبات باعث رشد اقتصادی در اروپا شود. یکی از مسائل رشد اقتصادی اروپا، وابسته به روابط اقتصادی بیشتر با ایران به‌خاطر توسعه بازارهای مشترک دو کشور است.

پس فکر می‌کنید سال آینده، وضعیت بهتر شود؟

امیدواریم.

نظر شما راجع به برگزیت چیست وتاثیر آن برروی اروپا و جهان چیست؟

این موردی بود که از نظر سیاسی خود مردم رای دادند و مذاکراتی که در بین خودشان صورت گرفته بود.

یعنی شما مخالف برگزیت هستید؟

نه به من ارتباطی ندارد که مخالف باشم یا موافق؛ این مساله ای است که براساس نظر پارلمان اروپا، تصمیم گیری می شود.

برسیم به بحران داغ و فعلی دنیا؛ به نظر شما مساله سوریه با رفتن اسد حل می شود؟

بارفتن اسد، چیزی درست نمی شود؛ باجنگ هم درست نمی شود، بایدهمه چیز ازنظر سیاسی حل شود. ربطی به یک نفر ندارد و این خود مردم سوریه هستند که باید راجع به اسد تصمیم بگیرند .

کشور من خیلی واقع بینانه با این مساله برخورد کرده و با جامعه بین المللی همکاری دارد و باید با یک دید باز با این مساله برخورد شود .

پس نظر شما این است که راه حل سیاسی بهترین روش است؟

بله و امیدوارم در این کشور خیلی زود آتش بس برقرار شود و بتوانیم از کمک کشورهای قدرتمندی از جمله ایران برای ایجاد صلح در سوریه استفاده کنیم.

راجع به رادیو فردا می شود صحبت کنیم؟این رادیو درکشور شما فعالیت دارد و البته که رادیو فردا برضد منافع ایران ، سخن پراکنی می کند.

این زیاد مساله مهمی نیست و نباید آن‌قدر مهم باشد که بر روابط ۲کشور تاثیر بگذارد ؛ فقط بین دولت ها باید درباره آن صحبت شود. من در جایگاهی نیستم که راجع به جزییات دیگر صحبت کنم.

نظر شما درباره فیدل کاسترو چیست؟

بعضی ها دوستش دارند وبعضی‌ها دوستش ندارند. من از قبل شاهد انقلابی که رهبری کرد، بودم و برنامه‌های وی را دنبال می کردم وبه ایشان شخصا احترام می‌گذارم . یک شخصیت کاملا قوی و برنامه نگر بود .شخصیت مهمی است .

مثل نلسون ماندلا؟

بله البته همین‌طور است. مثل نلسون ماندلا و مانند امام خمینی(س). این‌ها همه در قرن ۲۰بیستم بودند وشخصیت‌های مهمی داشتند .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج