adexo3
۴۴۳۷۹۳
۳۲ نظر
۵۰۱۱
۳۲ نظر
۵۰۱۱
پ

مدیری به کدام مدیران گفت «بتمرگ»؟

صحبت های مهران مدیری در انتهای برنامه اخیر "دورهمی" واکنش های زیادی در میان مردم داشته و اغلب علیه دولت و مسئولان دولتی تعبیر شده این در حالی است که سابقه او، پذیرش دلسوزانه بودن همه انتقادات را زیر سوال برده است.

صراط نیوز نوشت: صحبت های مهران مدیری در انتهای برنامه اخیر "دورهمی" واکنش های زیادی در میان مردم داشته و اغلب علیه دولت و مسئولان دولتی تعبیر شده این در حالی است که سابقه او، پذیرش دلسوزانه بودن همه انتقادات را زیر سوال برده است.

برنامه اخیر مهران مدیری در جمعه شب ۲۶ آذر به موضوع "شجاعت" اختصاص داشت. او در انتهای برنامه و پیش از خداحافظی گفت: "جرات نقطه مقابل سازشکاری است که ما اسمش را می‌گذاریم عملکرد جنتلمنانه یا پاس دادن به هم برای بقا. اجرای خیلی چیزها نیاز به جرات دارد و کسانی که پرونده پاکی دارند جرات عبور از سازشکاری را دارند. یکی تصادف می‌کند هیچ کس به او کمک نمی‌کند چون می‌گویند شاید پای ما هم وارد ماجرا شود. بعد تصور کنید چگونه یک عده جرات کردند وارد عملیاتی بشوند که به آن ها گفته‌اند برگشتی در آن نیست. اگر ما بودیم چه کار می‌کردیم؟ امروز که شرایط کاملا عادی است جواب آن دل و جرات خارق العاده را با سازشکاری‌ و منفعت طلبی می‌دهیم. اگر جرات انجام بعضی کارها را ندارید چرا پست‌هایی را می‌گیرید که انجام وظایفش دل و جرات می‌خواهد؟ تو که نمیتونی بتمرگ در خانه‌ات".

پس از این سخنان مهران مدیری از سوی برخی کاربران سیاسی نویس فضای مجازی به یک قهرمان تبدیل شد که علیه دولت قیام کرده است! بسیاری سخنان او را به موضوع سیاست خارجی و نیز مسئله هسته ای ربط دادند. اما سابقه مهران مدیری دست کم چند نقطه سیاه دارد که درستی این انتساب ها را با تردید روبرو می کند.

مهران مدیری سال ها، نفر اول طنز تلویزیون بود اما پس از اختلاف مالی با مدیران سیما در سریال قهوه تلخ، این سریال را به شبکه خانگی برد تا با جذب مخاطب گسترده و کساد کردن بازار تلویزیون در حوزه طنز، قدرت خود را به رخ مدیران سیما بکشاند. او در این سریال که اساس داستان و شخصیت پردازی های آن کنایه آمیز و سیاسی بود و می توان گفت بیشتر آنها نمونه واقعی داشت، هم تلاش کرد تا وجهه متلک پران و منتقد خود را حفظ کند و تا حدودی موفق بود ولی قهوه تلخ به تلخ ترین شکل ممکن برای او پایان یافت و عهدشکنی در اعطای جوایز به مخاطبان، موجب ریزش عده ای زیادی از مخاطبانش شد.

پس از این ماجرا، مدیری با چند سریال سطحی، متوسط و حتی ضعیف و کاملا بی اثر، تلاش کرد تا آب رفته را به جوی بازگرداند اما ناموفق بود و سرانجام به شکلی غیرمنتظره با سریال "در حاشیه" به سیما بازگشت تا روحیه سازشکاری خود را نشان دهد. پس از موفقیت نسبی این سریال، ساخت سری دوم این مجموعه به صراحت نشان داد که مدیری دیگر توان جذب مخاطب به شکل سابق را ندارد. بهانه هایی مانند قلع و قمع سری اول سریال هم نمی تواند ضعف بیش از حد سری دوم را توجیه کند.

پس از آن مدیری، مجموعه "دورهمی" را به راه انداخت که با حواشی متعددی مانند کپی برداری از برنامه مشابه هندی، ممنوع الفعالیت شدن کارگردان نمایشی برنامه و در نهایت قهر چند بازیگر و نویسنده مواجه شد اما برنامه را سرپا نگه داشت. اما به نظر می رسد این سرپا نگه داشتن برنامه، چندان هم برای او بی هزینه نبوده است.

مهران مدیری هرازگاهی تلاش می کند با متلک های سیاسی و یا دست کم اظهاراتی که دو معنای مختلف از آن برداشت می شود، برند خود را معتبر نگاه دارد. انتقادات اخیر او و لفظ "بتمرگ" خطاب به مدیران کشور، در حالی است که او در برنامه های اخیر خود در همین دورهمی، دست کم دو بار از معاونان حسن روحانی دعوت کرده و آنتن باز تلویزیون را در اختیار آنها قرار داده است. به طور مثال، دعوت او از معصومه ابتکار در حالی بود که او هرگز وارد حوزه های چالشی با رییس سیاسی کار سازمان حفاظت محیط زیست نشد و به عکس، مجال را برای هر اظهارنظری بدون پاسخ، به او واگذار کرد.

این رفتار مدیری البته به دولت روحانی محدود نمی شود. او چندی پیش، با دعوت از پروفسور سمیعی، از زبان او چنان تعریف و تمجیدهایی از شهرداری تهران و شخص شهردار انجام داد که هیچ یک از برنامه های تبلیغاتی قالی باف در دو انتخاباتی که در آن شکست خورد، به گرد پای این برنامه هم نمی رسد.

خلاصه آنکه، رفتار مهران مدیری نشان داده است که بر اساس مناسبات زمانی جهتگیری سیاسی خود را مشخص می کند؛ تلویزیون را بایکوت می کند، اما با اولین احساس خطر، ابایی از آشتی مجدد ندارد. گاهی دو برنامه خود را به دو معاون روحانی می دهد که یکی از آنها در معرض انتقادات شدید است؛ اما گاهی هم با برخی متلک پراکنی ها، تلاش می‌کند خود را منتقد دلسوز نشان دهد. گاهی هم که لازم است از شهردار تهران تعریف کند، برای حفظ پرستیژ خود، این کار را غیرمستقیم به یک چهره موجه مانند پروفسور سمیعی واگذار می کند. با این وصف، بعید نیست در برنامه های بعدی مدیری، شاهد غش کردن دوباره او به سمت دولت و مقام های آن باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیری جان تو بهترینی ....تمام

    • آرش

      درست گفته خدا حفظش کنه اگه مسئولان ما شجاع بودن الان کار مملکت به اینجا نمی‌کشید و هر کسی جرات نمی‌کرد اختلاس کنه و وام میلیاردی بگیره و پس نده یا عتیقه قاچاق کنه اونور مرز

    • بدون نام

      دسوش طلا

    • علی

      واقعا چه اتهامات بی اساسی به کسی میزن که از این همه بی عدالتی دفاع میکنه اونوقت خائن شناخته میشه ...البته فقط اقا مدیری نیست که اینجوری سرکوفت میخوره ...

    • محمد

      دوست عزیز بدنه دولت در ایران نزدیک دو میلیون کارمند داره یکی از اونها هم من! چرا یه انتقاد رو نسبت میدی سریع به مسائل هسته ای و رئیس جمهور و وزیر؟ شاید این بابا از من کارمند دولت که کارم رو بلد نیستم انتقاد میکنه که امثال من هم زیادن چه بسا بدتر از من و ایشون حق داره انتقاد کنه چون حقوق ماهیانه من از جیب مردم داره تامین میشه.

    • بدون نام

      اونایی که نمی دونن طنزیعنی چی این حرفارومیزنن. طنز محدوده سیاسی واجتماعی و..نداره وبه هرچیزی غیراز ارزشهای دینی واعتقادی میتونه ورود کنه البته بادیدانتقادی وسازنده

    • بدون نام

      به انهای که چشم بر هم گذاشته اند وایران را با اسمان واب وخاکش پیش کش عرب میفروشند دل هر انسان ایرانی به درد میاید که خاکی را که مام وطن میگویند ومانند ناموس وحیث ادمیست را به حراج کذاشته اند به درستی گفته در این خاک انقدر لاله های خوننین خفته ولی فراموش شده بفروشید بگذارید به یغما ببرند حرمتمان را که اعراب شکستند انهای که حتی جز هم نبودند با ثروت کشور ما جهانی میشوند ولی مسولین حال ندارند جلوگیری کنند شعار بدهید اقای مدیری به درستی گفتی هر کس در پستش وطن فروشی میکند بتمرگرد وبنشیند در خانه انقدر هم برده که تا عمر دارد نیاز بکار ندارد

    • بدون نام

      دمت گرم مدیری.

    • حسن حسنی

      سلام به نظر میرسه خیلی ازایناکه اسمشون مدیره مدیر بتمرگی ان که داغ کردن

    • بدون نام

      از وقتي تعهد جاي تخصص رو كرفت بايد به همه ي مديران بي تخصص كفته بشه

    • علیرضا

      کار هنرمند خبره و ماهر انتقاد در قالب طنز است.

    • شیرزاد

      با تمام احترام برای آقای مدیری
      مثل اینکه نان را به نرخ روز خوردن را ایشان هم بلده

    • بدون نام

      الکی میگی

    • محمد حسین

      از کی تا به حال انتقاد و نظرات و پیشنهاد ات سازنده و گفتن حقایق ممنوع شده اگر چنین است بگویند که هیچ ایرانی مجاز و آزاد نخواهد بود که حرف و انتقاد از جامعه و کشورش بکند این مملکت مال هشتاد میلیون است مختص عده ای انگشت شمار که نیست

    • خاسر

      همه مابایدظرفیت انتقادهای تندوحتی سنگین راداشته باشیم،اگرهمیطوری به یکی ازمسئولین حتی درجایگاه خیلی پائین بگوی اینجای کارشما به این دلیل ایرادداشته باسربه توحمله خواهدکرد، وانکس که کارخودش درست انجام میدهدبااین حرفهانه تنها ناراحت نمیشودبلکه تلاش بیشتری خواهدکردکه دراین گروقرارنگیرد،بعضی ازمدیران مافقط به وضع ظاهری،اتومبیل ،راننده باکلاس ورازدار،منشی. شیک پوش سرزبون دارتوجه دارند ودرصورت مراجعه فردی برای انجام کار،جلسه دارند وغیره ووقتی ازبالاتماس میگرندبخاطراینکه این جایگاه راازدست ندن گوش به فرمان هستند ومسائل اینچنینی ،مدیران سطح بالاهم مثل مورچه هافقط درحال جمع اوری اموال برای روزهای سخت خودهستند،اینگونه مدیران بمیرن خیلی بهتره،چون فقط جاه اشغال کردند.

    • بدون نام

      اصلاهم تنظز نگفته واقعیت رو گفته افرین بر این حسش افرین که بی ریا حرفتون را گفتید خانم ابتکار یک بانوی ایرانی است چقدر فریاد زد به هر کجا که میشد اعلام کرد ولی کو وزیری که گوش شنوا چشم بینا وحس وطن دوستی همین امریکای که میگویم کافرند از زمینهای درون شهری وپارکها هایشان به نحو احسان استفاده میکنند سبزی کاهو وتمام سبزیجات انقدر تمیز زن ومردشان در کنار هم کار افرینی میکنند وشهر اری منطقه هم د فروش محصولات کاشته شده با انها همکاری میکند همان کشوری که تکنلوژیش در دنیا حرف اول را میزند از یک وجب خاکش بهینه استفاده میکند ولی متاسفانه اینجا یک متر زمین خالی میبینند برج مسازند این اقایان سرمایه دار واقازاده ها چرا غیرت ایرانی چه شده که خاکش را میفروشد برای سود کم اختالصکردید کم فساد کم دوزی کم بردن اعشیا قیمتی از این کشور چتون شده مگر کسی نیست پس کو اقای ولایتی سردار رضای وانان که شعار سر میدهند مگر خاک مملکت فروشی است خانم ابتکار شما انچنان فریادی بزن تا خفتگان بیدار شوند بقول مهران مدیری تو که توان کاری رو ندارید بروید بتمرگید مملکت دلسوز میخواهد نه خاین این هم یک نوع وطن فروشی است اقای مدیری مگر نمیدانید اینج ایران است جایگاه مفسدین ودشمنان داخلی خوب گفتی

    • بدون نام

      معلوم نیست این صحبتی که مهران جان کرد ...به کی برخورده که این همه داستان درست کرده..بابا همه مردم اقای مدیری رو دوست دارن این کمپین ضد مدیری کجاس ما که نمیبینیم ...اقا بهت بر نخوره برنخوره

    • sogol

      خیلی تهمت میزنید وجدانن..
      چتونه خو..
      عجب!
      از اون دنیا بترس برادر

    • رها

      الکی فقط جو میدن هرچی گفته حقیقت داشته
      بعضیا که به خودشون گرفتن حتما حق گفته دیگه
      مدیری بهترینی
      یاحق

    • حامی رهبر

      درهرصورت هرمدیری که عرضه مدیریت حوضه خودراندارد بهتراست بتمرگدو منافع ومنابع بیت المال مسلیمین راحیف ومیل نکند

    • ایرانی

      سلام
      شماها چرا اینقدر عقده ای هستید
      اقای مدیری از کی بگه پس!!اون حاشیه
      خواهشا افراطی ننویسید
      واقعا نویسنده این مطلب در حدی نیستی که بخوای اقای مدیری رو نقد کنی
      مدیری تکرار نشدنیه

    • بدون نام

      به هر کی گفته درست گفته واژه لایقشونه پس چی با این گندهایی که تو اقتصاد وبانک ها واختلاسها وضعف مدیران هست بگه بفرما؟؟!!!!!

    • بدون نام

      تعجب تعجب تعجب . مهران مدیری درود بر تو

    • بدون نام

      مدیر معلومه خوانندگان با نظر شما در مورد مهران موافق نیستند,کوتاه بیا

    • مازیار

      به هر حال اینجا ایرانه باید میانه رو باشی

    • نادر

      آقای مهران مدیری طنزپردازموفقی است که طنزوکنایه هایش به مذاق آندسته ازمدیرانی که لایق تمرگیدن وحتی اعدامندخوش نیامده و طبیعی است که برعلیه او دست به کارشوندومجبورش کنندبه عمل وگفتاری که نمیپسندد

    • بدون نام

      مهران مدیری هزاران درود بر تو

    • مریم

      به هرکی گفته خودش خیلی خوب فهمیده . خخخخخخ

    • بدون نام

      مدیری بیا تو سیاست مردم بهت رای میدن

    • anahita

      مهران مدیری هنوزم مثل قبل طرفدار داره حتی بیشتر..

    • بی نام

      فقط میدونم بگم ب هرکی گفته خوب کرده...

    • لیلا

      مدیری هر چی بگه گل گفته درود بر مدیری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج