اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۴۱۱۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چند درصد مدارس کشور تخریبی است؟

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور تخریبی هستند، گفت: با اعتبار ۳ میلیارد دلاری که در کمیسیون تلفیق تصویب شد، مدارس کشور ایمن می‌شوند.

خبرگزاری فارس: مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور تخریبی بوده و یا نیازمند مقاوم سازی هستند، اظهار داشت: مجموع ۳۰ درصد مدارس تخریبی کشور شامل ۱۶ میلیون متر مربع است که ۶ میلیون متر مربع فضای تخریبی و ۱۰ میلیون متر مربع فضای نیازمند مقاوم سازی است.

وی افزود: این بدان معناست که یک سوم دانش‌آموزان در مدارسی مشغول تحصیل هستند که با ایمنی و استانداردها فاصله دارد.

رئیسی با بیان اینکه ایمنی مدارس امروز حتی به یک مطالبه جهانی هم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان حق دارند که در مدارس استانداردی تحصیل کنند که اگر بحران و زلزله‌ای در ساعت تشکیل مدارس رخ داد، والدین آنها نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امیدواریم مجلس کنونی مصوبه کمیسیون تلفیق را تصویب و کار مجلس هفتم در خصوص تخصیص اعتبارات برای ایمنی مدارس را تکمیل کند، تصریح کرد: این کار کاملاً در راستای عدالت آموزشی و رفع محرومیت از مناطق محروم کشور است و هر استان با این مصوبه از نعمت مدارس ایمن برخوردار خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق نگرانی عدم ایمنی مدارس را مرتفع می‌کند، گفت: این مصوبه در راستای مشارکت مردم و خیرین است و سبب خواهد شد تا حضور خیرین و مردم در امور مدارس بیشتر شود.

وی افزود: مردم به خوبی می‌دانند دولت سرمایه‌گذاری عظیمی کرده است و آنها هم کمک می‌کنند تا شرایط فیزیکی مدارس هر روز بهتر شود.

رئیسی با اشاره به مدارس ناایمن کشور گفت: شهر تهران بیشترین مدارس فرسوده را دارد و جمعیت دانش‌آموزی در مناطق مرکزی تراکم بالایی دارد؛ سیستان و بلوچستان و مناطق مرزی خراسان رضوی و آذربایجان غربی هم دارای مدارس فرسوده بسیاری هستند که باید بازسازی یا مقاوم سازی شوند.

وی تصریح کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم در خصوص تصویب این مصوبه کمیسیون تلفیق، همراهی کنند که تا پایان برنامه ششم توسعه مدارس کشور دارای ایمنی نسبی باشند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص اختصاص اعتبارات مصوب کمیسیون تلفیق مجلس برای ایمنی مدارس، عنوان کرد: با این اعتبار ۳ میلیارد دلاری، مدارس به ایمنی قابل قبول نسبی خواهند رسید؛ ضمن اینکه مردم و دستگاه‌های دولتی هم کمک می‌کنند.

وی گفت: ۳۰ درصد مدارس تحویل شده در کشور با همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است و امیدواریم با اختصاص این اعتبارات، دغدغه و نگرانی که در آموزش و پرورش وجود داشت، پاسخ داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج