adexo3
۴۴۴۱۵۴
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

قدیمی‌ترین درختان بلوط در کجا قرار دارند؟

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت: جنگل‌های ایلام بی‌نظیرترین توده‌های جنگلی در سطح کشور و جهان است به طوری که مسن‌ترین درختان بلوط و بنه جهان جهان با قدمت بیش از ۲۲۰۰ سال در استان وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا: «رضا احمدی» در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری جملات تأکیدی در مورد منابع طبیعی داشتند که بخشی از آن مختص به زاگرس و جنگل‌های منطقه زاگرس بوده که فرمودند: حفظ منابع طبیعی از قبیل جنگل‌ها و مراتع یک مسئله تجملاتی و درجه‌دو نیست بلکه یک مسئله حیاتی بوده و از اولویت‌های توسعه پایدار است.

وی افزود: جنگل‌های استان ایلام بی‌نظیرترین توده‌های جنگلی در سطح کشور و جهان بوده و مسن‌ترین درخت بلوط جهان و همچنین مسن‌ترین درخت بنه جهان با قدمت بیش از ۲۲۰۰ سال در استان ایلام وجود دارد.

احمدی بابیان اینکه اتحادیه مرکزی بهره‌برداری از جنگل‌های استان در حال تشکیل شدن است، تصریح کرد: در صورت تشکیل اتحادیه مرکزی، تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری سطح استان به تعداد ۱۲۰ تعاونی درزمینهٔ همکاری و فعالیت در طرح‌های حفاظت و احیاء از منابع طبیعی سطح استان در راستای جلب مشارکت جوامع محلی در قالب تفاهم‌نامه امکان‌پذیر می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با اشاره به اینکه تشکیل اتحادیه در استان نقش بسزایی در توانمندسازی بهره‌برداران عرفی طرح‌های منابع طبیعی دارد، خاطرنشان کرد: هدف اتحادیه مرکزی در استان‌ها سازمان‌دهی تمام بهره‌برداران ذی‌حق در هر سامان عرفی در قالب تشکیل اتحادیه مرکزی است.

وی گفت: مهم‌ترین اهداف اتحادیه مرکزی تلاش در جهت تغییر معیشت بهره‌برداران ذی‌حق به زنبورداری، نوغانداری، دامداری نوین و صنعتی بوده که می‌تواند فشارهای وارده بر عرصه‌های منابع طبیعی به میزان چشمگیری کاهش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج