اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۴۶۹۸
۲۱ نظر
۵۰۰۷
۲۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آخوندی: از روز اول با مسکن مهر مخالف بودم

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ می‌توانستم از روز اول وزارتم با یک قیچی دنبال افتتاح واحدهای مسکن باشم اما چون معتقدم به زیان منافع ملی است از روز اول با آن مخالف بودم و هنوز هم مخالفم.

خبرگزاری فارس: «عباس آخوندی» امشب در مراسم انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر اظهار داشت: در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که باید تغییر گفتمان در حوزه اقتصاد صورت بگیرد.

وی ادامه داد: انگاره ما باید تغییر کند و این کار سختی است زیرا دولت، ملت و فعالان یک بخش به یک انگاره خو گرفته‌اند و برای تغییر آن مقاومت می‌کنند.

آخوندی گفت:‌در سال جاری ۳۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار داشتیم اما کل بودجه عمرانی ۵۷ هزار میلیارد تومان بود یعنی ۲۰ درصد کل بودجه که این به شکل اسمی بود اما در شکل واقعی با احتساب اوراق و همه اسناد و تعهدات آتی حداکثر ۲۵ هزار میلیارد تومان شامل ۹ درصد است.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ این روند در سال آینده تضعیف می‌شود، سال آینده ۴۰ هزار میلیارد تومان به صورت اسمی است که معلوم نیست این بودجه عمرانی چند درصد اختصاص می‌یابد.

وی تأکید کرد: اجرای همه اقدامات زیربنایی با بودجه دولتی امکانپذیر نیست؛ برای سال ۹۶ پیش‌بینی ما این است که صادرات نفت ایران به بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه برسد.

آخوندی گفت: هر هزینه‌ای که در ایران انجام می‌شود برگردان آن سخت است. مثلاً هزینه یارانه در کشور ایجاد شد و برگردانده نشد و یا هزینه مسکن مهر.

وی گفت: من دو بار هزینه مسکن مهر را برگردانم و دو بار تاوان آن را دادم و شاید هم باز هر هزینه‌ای در کشور ایجاد شود، ادامه یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هزینه‌های عمران و آبادانی کشور به شدت روند نزولی دارد؛ هزینه بودجه‌ای کشور امروز ۹۰ درصد جاری است و ۱۰ درصد عمرانی است.

آخوندی ادامه داد: لازم است تغییر انگاره اقتصادی در کشور انجام شود باید نهایتاً اقتصاد ملی کل توسعه زیربنایی را تأمین کند و از آن تأمین مالی بازگشت اقتصادی داشته باشد.

آخوندی اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر در ۳ سال گذشته به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید و این نشان از این دارد که غیرممکن است بنادر را با اتکا به بودجه دولتی توسعه دهیم همانطور که آزادراه‌هایی نظیر تهران - شمال، اصفهان - شیراز، حرم تا حرم و... از سرمایه‌ خصوصی توسعه داده‌ایم.

وی با تأکید براینکه از داخل بودجه امکان توسعه زیربنا فراهم نیست، گفت: لازمه این تغییر انگاره دست کردن در جیب مردم نیست اما مصرف‌کننده نهایی باید هزینه توسعه را بپردازد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر صحنه سیاسی کشور هو کردن باشد و همه دست‌مان در خزانه باشد و به اتکای جیب ملت رأی جمع کنیم آخر به توسعه در کشور نمی‌رسیم و باید دست از عوام‌فریبی و اقدامات عجیب و غریب برداشت.

آخوندی افزود: ما برای کل توسعه بندر چابهار دنبال سرمایه بخش خصوصی رفتیم و برای توسعه بنادر شهید رجایی و جاسک هم باید سرمایه خصوصی جذب کنیم.

وی گفت: برای اولین‌بار در ایران خط آهن کرمان - سیرجان با سرمایه بخش خصوصی فعال شد و فرودگاه را نیز به همین منوال با سرمایه خصوصی توسعه دادیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه خصوصی در واقع سرمایه‌گذاری برد - برد است باید چیزی مثل نرخ عوارضی برای بخش خصوصی مشوق باشد و مدل اقتصادی مناسب برای جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم.

آخوندی گفت: انگاره‌ای که باید به صورت جدی تغییر کند مصرف نهایی توسعه است.

وی بیان کرد: من آدمی صریح‌اللهجه هستم و به مبانی خاصی اعقتاد دارم و پای آن می‌ایستم و هزینه آن را می‌پردازم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: من می‌توانستم به جای مخالفت با مسکن مهر هر روز هزاران واحد آن را با قیچی افتتاح کنم اما چون می‌دانستم این برخلاف منافع ملی و زیان کشور است از روز اول با آن مخالفت کردم و هنوز هم مخالفم.

وی گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مسکن انجام شد اما هنوز یک سوم جمعیت شهری ایران در وضعیت بد مسکنی مطلق است.

آخوندی با بیان اینکه من حاضرم هزینه صحبت‌هایم را بپردازم، گفت: توسعه ایران صداقت و فداکاری می‌خواهد آنها که از هزینه‌ها صحبت می‌کنند کمکی به توسعه کشور نمی‌کنند.

وی افزود: با ۱۰۰ فروند هواپیمای فرسوده نمی‌توان حرفی برای گفتن در دنیا داشت بلکه باید یکجا قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای نو منعقد کنیم و دست دلالان و واسطه‌گران را کوتاه کنیم.

آخوندی گفت: وقتی ۱۸ لاینر وارد بنادر کشور می‌شوند کشتیرانی جمهوری اسلامی مجبور می‌شود خود را بالاتر بکشد و با آنها رقابت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من هم از روز اول با تو مخالف بودم

    • بدون نام

      یعنی با یک سر پناه برای بیچاره ها مخالف بودی اگر مسکن مهر نبود من و خانواده ام بایدتوی خیابان میخوابیدیم حقوق های شماها بالاست نه من که با ماهی یک میلیون دویست زندگی میکنم ششصد هزار تومان کرایه خانه میدادم

    • بدون نام

      برو خجالت بکش مسئول مرگ مردم عزیزمون تو سانحه قطار شخص تو هستی
      ...

    • بدون نام

      ای بابا جناب آخوندی عزیز و گرامی، مسکن مهر عده زیادی را یک شبه میلیارد و میلیونرها نفر را بی خانمان کرد بنده نیز مثل حضرتعالی با نحوه کاری که پیش میرفت اعتراض کردم و گفتند جناب استاندار مستقیم تلفن زده شما کاسه داغ تر از آش و بالاخره بدون هیچ مدرکی اقدام به تاسیس شرکت و سپس صدور پروانه ساخت از شهرداری و یکی دو ماه طول نکشید که مسکن و شهرسازی اعلام کرد شناسنامه ساختمان را از شرکت ها پس بگیرید و مالکیت را مسکن و شهرسازی اعلام کنید ....

    • بدون نام

      میگی مسکن مهر آخه میدونی به چه کسانی خانه دادین به کسانی که چندتا خانه دارن پولدارهستن الان میلیاردر شدن میدن کرایه میفروشن حسابی پولدارشدن اما مستاجران هنوز مستاجرهستن

    • علی محمد

      از اول هم تو اشتباهی انتخاب شدی .

    • بدون نام

      شماها با هر چیزی که به نفع مردم هست مخالفین

    • بدون نام

      میشه شما بفرمایین کلا با چه چیزی موافقین همونو بدن خدمتون

    • علی

      کار مثبت تو چی بود

    • حاکم

      پس مسکن اجتماعی چی شد؟
      هزاران نفر با تصمیم های غلط شما توی راهها و جاده ها و حوادث ریلی جانشان رو از دست دادن .
      شما همه ایران رو ول کردی چسپیدی به هواپیما .
      مگر برنامه پایش را ندیدی ، مردم به جاده ها و خطوط ریلی بیشتر نیاز دارن

    • بدون نام

      آخوندی بجای اینکه به وظیفه اصلیش بپردازد تمام هم و غمش را صرف مقابله با مسکن مهر گذاشت.

    • سعید

      منم با تو مخالف بودم و هستم برو حیا کن

    • حاکم

      زن و بچه من دارن توی این خونه زندگی میکنن شما حق نداری به خونه من بگی مزخرف !
      مزخرف خونه میلیاردی شماست که داخل لواسان هست .
      تمامی نمایندگانی که در مجلس به استیضاح شما رای ندادن توی اون دنیا باید جواب پس بدهند .
      ... اینو بدون سال ۹۶ هم خودت و هم رییس ات هر دو با هم خونه نشین میشوید

    • بدون نام

      جناب اخوندی اگر میدانیستی این بودجه وسیتم جواب گوی مردم بی خانمان نیست چرا اعلام نکردی پس از اول خوب نقشه برای محرومین کشیدید روزی که با شعار اخرین فرصت برای ثبت نام پردیس؟بود مردم تا سه تا خیابان صف کشیده بودند که انچه دارند وندارند را دو دستی تقدیم هدایتی نمایند ان زمان گردانی بود ولی نه اینقدا برادر من خیلی محترمانه بفرمابید پولهای ما فقیر فقرا خوردن یک لیوان اب هم سرش کی کجا باید جواب بدهید منتظر باشید حق الناس مال کتاب است شعار است دورغ است می دانی من اهانت نمیکنم انکه با پول ما میلیارد شد روزی برسد که زمین را چنگ بزن ما با بدبختی این پول را تهیه کردیم وهنوز ما داریم تاوان میدهیم شما چرا اقای ریس؟جمهور بفرما تحویل بگیرید عدالت شهروندی

    • حاکم

      درد احمدی نژاد و مهندس نیکزاد بخوره توی سر تک به تکون

    • بدون نام

      منم اگه تو لواسون خونه ی میلیاردی داشتم با مسکن مهر مخالف بودم....

    • پدرام

      دوستانی که با خرید هواپیما مخالفید. یه کم منطقی باشید همین دیروز بود که نزدیک بود یکی از هواپیمای فرسوده توی اردبیل سفوط کنه. اگه یه تعداد از هم وطنانمون باز کشته می شدند چی جوابی داشتید؟ چون این قضیه به ضرر بعضی هاست خیلی رسانه ای نشد. عزیزان وقتی هواپیمایی در کشوری سقوط می کنه تبعات و بازخوردهای بدی توی دنیا داره. خرید هواپیما مساوی با افزایش اشتغال هزاران خلبان و متخصص انواع رشته های هوانوردی، افزایش اعتبار و آبروی کشور، رشد اقتصاد، جذب توریست و ده ها مزیت دیگر. البته توسعه ریلی هم اهمیت زیادی داره و بایستی هر دو مورد توجه قرار بگیره. مهم نیست که بویینگ و ارباس هم سود می برن. مهم اینه که ما میتونیم سیستم های این هواپیماهارو مهندسی معکوس کنیم و خودمون بسازیم. جنگنده قاهر مثال خوبیه.
      تو را خدا دست از تخریب بردارید و بزرگ فکر کنید.

    • بدون نام

      هزینه شمایید که بهره ای به جز حرف ندارید

    • تلنگر

      پدرام جان چقد تو بی سوادی.مگه مهندسی معکوس هواپیما مسافربری مثل ساختن پرایده؟بنظرت اگه میتونستن مهندسی معکوس کنن چرا میخوان 200 هواپیما بخرن خب همون یکیشم کافی بود،دومندش عزیز دل برادر چند درصد مردم با هواپیما میرن سفر؟سومندش خونه مهمتره یا هواپیما؟عجب روزگاری شد.اخوندی کم دروغ بگو شیر مادرت هواپیما سقوط نمیکنه از شرت راحت بشیم

    • پپه

      روز مرگ پول و ثروت فایده نداره داداش خونه توی لواسونش هم فایده نداره فقط ب بچه هاتون انسانیت یاد بدید . راه درست رو یاد بدید ک دیگه اونا همچین مشکلی براشون پیش نیاد . این نیز بگزرد

    • بدون نام

      د آخه اگه مسکن مهر نبود ک میلیونها نفر بی خانمان بودن بی عقل.همش توی روند تحویل خانها سنگ اندازی میکنین گرونترش میکنیم با هزارو یک بهانه عقب میندازین تحویلشو ک بگین این طرح دولت قبل ب درد نمیخورده.حداقل دولت قبل چند هزار یا میلیون نفرو خونه دار کرد شما چ گلی ب سر مردم زدین جز چپاول؟خجالت بکشین اون دنیاییم هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج