اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۴۷۶۲
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

فرار مغزها از انگلیس

نگرانی‌ها از خروج دانشمندان و محققان اروپایی از دانشگاه‌های انگلیس به خاطر خروج این کشور از اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا: نگرانی‌ها از خروج دانشمندان و محققان اروپایی از دانشگاه‌های انگلیس به خاطر خروج این کشور از اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

به نقل از یو.دبلیو.نیوز، بیش از ۳۱ هزار محقق و استاد دانشگاه در انگلیس از کشورهای اتحادیه اروپا هستند و ممکن است در پی برگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) با مشکلات اقامتی مواجه شوند.

یک کمیته پارلمان انگلیس اخیرا در گزارشی اعلام کرده که بسیاری از نخبگان و محققان خارجی در صورت روشن نشدن وضعیت‌شان پس از برگزیت این کشور را ترک خواهند کرد و خلاء آنها در درازمدت آسیب‌های جبران ناپذیری بر آموزش عالی و تحقیقات دانشگاهی در انگلیس وارد خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: به طور میانگین بیش از ۱۶ درصد محققان در دانشگاه‌های مختلف از کشورهای اروپایی هستند و جایگزینی آنها به شدت مشکل خواهد بود.

بیش از ۲۳ درصد از اساتید رشته‌های بیولوژی، ریاضیات و فیزیک و ۱۸ درصد اساتید رشته‌های مهندسی در انگلیس از کشورهای اروپایی هستند و این رشته‌ها بیشترین آسیب را از برگزیت خواهند دید.

دولت انگلیس اعلام کرده که شهروندان اروپایی در صورتیکه بیش از پنج سال از اقامتشان در این کشور گذشته باشد می‌توانند اقامت دائمی دریافت کنند اما بسیاری از محققان کمتر از این مدت در انگلیس اقامت داشته‌اند. برای مثال بیش از ۷۰ درصد محققان امپریال کالج لندن نمی‌توانند اقامت بگیرند.

ویزای شغلی یکی از موارد الزامی برای محققان خارجی است تا بتوانند از حقوق مناسبی برخوردار شوند ولی هزینه دریافت آن بسیار زیاد است. طبق اعلام دانشگاه کمبریج هزینه دریافت این ویزا سالانه ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار پوند است و بسیاری از محققان از عهده این هزینه برنمی آیند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      اول جلوی فرار مغزهای ایرانی را بگیریم بعد بخندیم به کشورهای دیگه اون هم انگلیسسسسس!!!!!!!

    • ایرانی

      انگلیس مزخرف ترین جای دنیاست
      به انگلیس نروید!
      مرکز تولید تروریسم جهان و عامل کشتار انسان ها هستند

    • کاوشگر فضایی

      انگلیس به عنوان تمدن نکبت ، طی سال های 1917-1919 در یک قحطی مصنوعی نزدیک به 8-10 میلیون ایرانی رو قتل عام کرده ، بعد پاشید برید انگلیس ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج