adexo3
۴۴۵۰۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

وزارت خارجه آمریکا: ایران حق دارد خواهان برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام شود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو درباره سوریه گفت: ما از هر راه حلی که به کاهش خونریزی و خصومت در سوریه منجر شود استقبال خواهیم کرد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو درباره سوریه گفت: ما از هر راه حلی که به کاهش خونریزی و خصومت در سوریه منجر شود استقبال خواهیم کرد.

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوالی درباره خبر برگزاری نشست سه‌جانبه میان وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو با محوریت بحران سوریه و حلب گفت: ما از هر راه حلی که از سوی هر یک از طرف‌ها ارائه شود و به کاهش جنگ و خونریزی و خصومت کمک کند و منجر به تسهیل روند کمک‌های بشر دوستانه و ازسرگیری مذاکرات سیاسی شود، استقبال می‌کنیم، چه ما بر سر این میز نشسته باشیم یا نباشیم.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره درخواست ایران برای برگزاری یک نشست با حضور طرف‌های توافق هسته‌ای برای بررسی روند اجرای این توافق، اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید، کمیسیون مشترک ملزم به صحبت درباره مسائل مربوط به پایبندی به توافق هسته ای و برگزاری نشست برای این منظور است. بنابراین، ایران می‌تواند خواهان برگزاری نشست کمیسیون مشترک برای بررسی موضوع پایبندی شود.

وی ادامه داد: اما آن‌چه باید بگویم این است که قانون تحریم‌های ایران زمان رایزنی بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز اعمال می شد و به قوت خود باقی مانده است. تمدید آن نقض برجام نیست و تحریم‌های هسته‌ای ثانویه وضع نمی‌کند. هر چند ما بر این باوریم که تمدید آن ضروری نبود، تمدید قانون تحریم های ایران برجام را نقض نمی کند. موضع ما تغییر نکرده است، به علاوه اینکه وزیر امور خارجه این اختیار را دارد که تحریم های مرتبط هسته ای را کماکان لغو کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد، که ایران حق دارد خواهان برگزاری نشست کمیسیون مشترک شود و واشنگتن نیز در آن شرکت خواهد کرد.

کربی در پاسخ به این سوال که این نشست در چه سطحی برگزار خواهد شد، گفت که هنوز مشخص نیست و وی اطلاعی از این موضوع ندارد.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری هفتگی خود درباره ادعاهای مبنی بر حضور سردار قاسم سلیمانی در حلب و اینکه سفر وی به سوریه نقض قطعنامه سازمان ملل است، گفت: ما قصد داریم که این موضوع را با متحدان خود در شورای امنیت در میان بگذاریم و نگرانی های مان را ابراز کنیم. ما بارها گفته ایم که ایران باید درباره اینکه می خواهد در سوریه نقش مثبت ایفا کند، تصمیم گیری کند. به طور قطع مساله سفر وی (قاسم سلیمانی) را در شورای امنیت مطرح می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج