۴۴۵۲۱۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تجلیل از چند هنرمند در شب نشان نیما

مدیر مؤسسه مردم‌نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج از تجلیل از تعدادی از هنرمندان در هفتمین شب نشان نیما در نوشهر خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر مؤسسه مردم‌نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج از تجلیل از تعدادی از هنرمندان در هفتمین شب نشان نیما در نوشهر خبر داد.
تجلیل از چند هنرمند در شب نشان نیما

میثم زندی با بیان این‌که هم‌زمان با ایام وفات پدر شعر نو فارسی در ۱۶ دی امسال، برای هفتمین سال پیاپی آئین ملی "شب نشان نیما" در نوشهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری بسیار خوبی برای این همایش و رویداد بزرگ و ملی فرهنگی تدارک دیده شده و امید است با حمایت همیشگی مسئولان فرهنگ‌دوست شهرستان نوشهر و استان مازندران بتوانیم همایشی درخور و باکیفیتی به مراتب بهتر از دوره‌های قبل در نوشهر برگزار کنیم.

او با بیان اینکه تجلیل از مفاخر و هنرمندان مازندرانی و ملی ایران‌زمین از مهم‌ترین بخش‌های هفتمین آئین ملی "شب نشان نیما" است، افزود: امسال از استاد حسین علیزاده آهنگ‌ساز، ردیف‌دان، پژوهشگر و نوازنده تار و سه‌تار ایرانی در "شب نشان ملی نیما" تجلیل می‌شود. حسین علیزاده از مفاخر بزرگ موسیقی سنتی ایرانی است که آثار بسیار فاخر و روح‌نوازی را اجرا کرده که سبب رشد، ارتقا و افتخاری برای هنر موسیقی اصیل ایرانی شده و مایه خوشحالی است که در هفتمین آئین ملی "شب نشان ملی نیما" از این هنرمند بسیار ارزشمند کشورمان میزبانی و تجلیل می‌شود.

مدیر مؤسسه مردم‌نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج همچنین از تجلیل از محمود دولت‌آبادی نویسنده پیشکسوت در "شب نشان ملی نیما" خبر داد و افزود: استاد محمود دولت‌آبادی یکی از سخنرانان اصلی است که در این همایش از او تجلیل می‌شود.

او در ادامه گفت: تجلیل از سال‌ها تلاش و کوشش‌ هادی مرزبان، خسرو سینایی و شمس لنگرودی در عرصه‌های فرهنگ و هنر و ادبیات از دیگر بخش‌های هفتمین آئین ملی "شب نشان نیما" است.

او اظهار کرد: در هفتمین آئین شب نشان ملی نیما برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری اجرا خواهد شد. در بخشی از برنامه درباره تأثیر آثار نیما بر فرهنگ و هنر ایران‌زمین و تحولاتی که ایجاد کرده سخن گفته می‌شود.

زندی درباره تأثیر نیما یوشیج بر حوزه شعر و ادب، گفت: نیما یوشیج یکی از استوانه‌های فرهنگ مازندران در حوزه شعر و هنر است که تاثیرات مثبت بسیار زیادی داشته و کاری که این شاعر مازندرانی در حوزه شعر انجام داده سرآغاز فصل و راه جدیدی در ادبیات ایران شده است. به کارگیری ظرفیت‌های بین‌المللی نیما یوشیج به عنوان شاعری پرآوازه و نوگرا برای تبدیل شدن نوشهر به کانون توجهات فرهنگی و هنری کشور بسیار حائز اهمیت است و در این چند سال نیز نوشهر همواره در کانون این توجهات قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج