adexo3
۴۴۵۸۲۵
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

اولین ایرباس هفته آینده به ایران می‌رسد

اولین هواپیمای ایرباس خریداری شده، اواسط ژانویه به آسمان ایران می رسد.

خبرآنلاین: اولین هواپیمای ایرباس خریداری شده، اواسط ژانویه به آسمان ایران می رسد.

به گفته یک مقام رسمی، ایران انتظار دارد که حدود یک هفته دیگر جت مسافری جدید خود را بر اساس قرارداد چند میلیارد دلاری با ایرباس که برمبنای آن ۱۰۰ هواپیما قرارداد بسته شده،دریافت کند.

اولین جت های مسافری ایرباس باید اواسط ژانویه به دست ایران برسد. بخشی از قرارداد برای خرید یا اجاره ۲۰۰ هواپیما در راستای نوسازی ناوگان ایران ایر است.این اتفاق پس از چند دهه تحریم و مقابله واشنگتن با تهران در سال گذشته به امضا رسید.

تحریم ها ژانویه ۲۰۱۶ برداشته شد؛از آن زمان ایران به دنبال عقد قراردادهای متعدی برای نوسازی ناوگان خود بود، اما تنها توانست ۸۰ فروند هواپیمای مسافری از بویینگ بخرد.

به گفته اصغر فخریه کاشان قائم وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل«ما توانستیم مذاکره با ایرباس را به نتیجه برسانیم و در روزهای آتی آماده امضای این قرارداد هستیم. انتظار داریم که امروز و فردا با برداشته شدن موانع، قرارداد را امضا کنیم.»

از نظر زمان بندی پیش بینی می شود که اولین ایرباس A۳۲۱ قبل از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷،یعنی پیش از آغاز فعالیت رسمی ترامپ به عنوان رییس جمهور به ایران برسد.

کارشناسان معتقدند این موضوع باعث می شود که دولت روحانی سریع تر هواپیماهای مسافری اش را تحویل بگیرد و البته ایرباس هم خانه‌ای برای هواپیماهای رها شده اش به دلیل مشکلات اقتصادی، پیدا کند.

ایرباس به دلیل مشکلات در فروش این هواپیماها مطرح کرده بود که همچنان با ایران ایر در حال مذاکره است. این در حالی است که اولین جت مسافری رنگ شده به رنگ ایران ایر در آلمان دیده شده است.

تقاضا برای خرید هواپیما های A۳۸۰ به دلیل مخالفت های داخلی کاهش یافته است.به گفته فخریه کاشان توافق ایرباس بیشتر بین هواپیماهای بدنه باریک A۳۲۰ و A۳۲۱ و هواپیماهای بدنه بزرگ A۳۳۰ و A۳۵۰ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر هدف تقویت ناوگان داخلی می باشدکه ترجیحا ناوگان ریلی ترجیح دارد
      اگر ناوگان خارجی مد نظر است که استفاده از ایرلاین های خارجی به نظر مقرون به صرفه تر می آید تا خرید هواپیماها اونم همه اش با اما واگر

    • رامین

      آقتی آخوندی در چهار سال وزارت خود جز میخ کوبیدن بر تابوت مسکن مهر و تمسخر قشر مستضعف و افزایش رکود در بازار مسکن و بیکاری در صنعت ساختمان کاری نکردند و متاسفانه هواپیما خریدن شده فرار رو به جلوی ایشان برای تصدی پست وزارت دوره بعد ریاست جمهوری آقای روحانی!!
      نمایندگان شریف مردم در مجلس شورای اسلامی با کمی تامل و تعهد فریب این اعمال وزیر سرمایه دار !! دولت را نمیخورند و خود را مدیون هشتاد میلیون ایرانی و خونهایی که برای پاسداری از ایران ما ریخته شده نمیکنند.انشاا...
      کمی دقت به آمار بیکاری مخصوصا در بخش ساختمان از عمق بی تدبیری این وزیر دولت تدبیر و امید !! حکایتها دارد.

    • بدون نام

      بزک نمیر بهار میاد.به همین خیاا یاشید

    • بهروز

      حواستون باشه لوازم یدکی داخلش درنیارن اخه مال ماشینا رو زمان تحویل شرکت درمیاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج