اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۶۰۸۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جزئیات اجلاس ملی روز جهانی تالاب ها

مدیرکل محیط زیست خوزستان، جزئیات برگزاری اجلاس ملی روز جهانی تالاب ها در خوزستان را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: احمد رضا لاهیجان زاده عصر امروز در جلسه هماهنگی روز جهانی تالاب ها اظهار کرد: بحث روز جهانی تالاب ها (دوم فوریه) امسال با ۱۴ بهمن همزمان است.

وی افزود: اولین اجلاس برای تالاب ها در سال ۱۹۷۱ به میزبانی رامسر برگزار شد که به همین اسم نامگذاری شد و ۱۶۹ کشور عضو آن هستند.

لاهیجان زاده عنوان کرد: یک هزار و ۷۰۰ سایت در کل دنیا وجود دارد و تالاب های مهم در کنوانسیون رامسر با شاخص های مختلف از جمله تالابی و آبی ثبت می شود. ۱۵۰ میلیون هکتار مساحت تالاب های به ثبت رسیده در این کنوانسیون است که از ایران نیز ۲۰ تالاب ثبت شده است. مساحت تالاب های ثبت شده ایران یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار بوده که ۴۰۰ هزار هکتار آن تالاب شادگان است.

مدیرکل محیط زیست خوزستان عنوان کرد: علاوه بر تالاب بین المللی شادگان، تالاب هورالعظیم که مکمل تالاب های بین النهرین در عراق است و اکوسیستم فوق العاده با ارزشی دارد. این دو تالاب در دو دهه اخیر مشکلات بسیاری برای آن ایجاد شده است.

لاهیجان زاده عنوان کرد: در ایران طی ۱۰ سال اخیر خیلی به برگزاری مراسم روز جهانی تالاب اهمیت داده نمی شد ولی سه سال اخیر خیلی مصمم پای کار بودند. سال ۹۳ به میزبانی زابل و سال قبل نیز به میزبانی اصفهان مراسم روز جهانی تالاب ها را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: مراسم اجلاس روز جهانی تالاب ها امسال به میزبانی خوزستان برگزار می شود، پنج نفر از کنوانسیون رامسر، دو نفر از عراق، دو نفر از ترکیه، دو نفر از افعانستان، سفرای کشورهای عراق، ترکیه، سوریه، آلمان، نروژ، بلژیک، ژاپن، نماینده سازمان ملل، ۱۰ نفر نماینده از وزارتخانه های مختلف، ۱۵ مدیرکل استان های تالابی و نماینده تشکل های زیست محیطی از جمله مهمانان دعوت شده خواهند بود.

لاهیجان زاده افزود: ۱۴ بهمن برنامه افتتاحیه اجلاس را داریم که صبح سخنرانی و بعد هم مراسم افتتاحیه ساختمان و مرکز بازدیدکنندگان و موزه تاریخ طبیعی تالاب شادگان داریم. در نهایت بازدید شرکت کنندگان از تالاب شادگان و بعد برگشت به اهواز را داریم. در اهواز نیز یک نشست هم اندیشی بین المللی و در نهایت نیز حضور در جشن آب میراث فرهنگی خوزستان خواهد بود. پیش بینی شده تا اجلاس و صرف ناهار را در تالار امام رضا شرکت نفت برگزار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج