اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۶۴۷۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

بزرگترین بودجه نظامی ژاپن تصویب شد

دولت ژاپن روز پنجشنبه در نشستی به ریاست شینزو آبه نخست وزیر، بزرگترین بودجه نظامی این کشور را برای سال آینده میلادی به تصویب رساند.

خبرگزاری ایرنا: ارزش بودجه نظامی این کشور برای سال ۲۰۱۷ میلادی پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ین معادل ۴۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار خواهد بود.

دولت ژاپن تصریح کرده است که برای مهار چالش های امنیتی از جمله مقابله با نفوذ چین در دریای جنوبی و دریای شرقی و همچنین مهار تهدیدهای نظامی کره شمالی و برنامه تسلیحاتی هسته ای آن کشور، بودجه دفاعی افزایش یافته است.

این پنجمین سال متوالی است که بودجه دفاعی ژاپن افزایش می یابد که بخشی از آن هم مربوط به تقویت اتحاد نظامی این کشور با آمریکا و تحولات در برنامه های امنیتی این کشور از جمله اعزام نیرو به ماموریت های فرامرزی است.

از حدود سال ۲۰۱۳ میلادی به این طرف که شینزو‌‌آبه به عنوان نخست وزیر سکان رهبری ژاپن را در اختیار گرفت بودجه نظامی این کشور همواره فزونی گرفته است.

دولت ژاپن درصدد تقویت برنامه های دفاعی خود در اطراف جزایر و آبهای مورد منازعه با چین و برای مقابله با موشک های بالستیک کره شمالی است و می خواهد برنامه های فضایی و امنیت سایبری را نیز گسترش دهد.

بودجه نظامی ژاپن در سال ۲۰۱۲ میلادی نزدیک به چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد «ین» بود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی کمی از مرز ۵ هزار میلیارد «ین» گذشت.

بر اساس برنامه اعلام شده در تارنمای «ژاپن تودی»، این کشور تا سال ۲۰۱۸ میلادی همچنان سالی صفر ممیز هشت درصد بودجه ارتش را افزایش خواهد داد، اما برای سال آینده ارزش بودجه نظامی یک ممیز چهار درصد بیشتر شده است.

بخشی از بودجه سال آینده به جابجایی های نیروها و تجهیزات آمریکایی از اوکیناوا به جزیره گوام و جابجایی های این نیروها و تسلیحات در داخل مرزهای ژاپن اختصاص خواهد یافت.
آبه در ماه اوت (مرداد - شهریور) امسال تومومی اینادا را که دارای دیدگاه های ناسیونالیستی است و بارها از معبد جنجال برانگیز یاسوکونی دیدار کرده است به عنوان وزیر دفاع این کشور منصوب کرد و از آن زمان به این طرف تلاش زیادی صورت گرفت تا بودجه دفاعی کشور برای سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش یابد.

دولت ژاپن لایحه افزایش بودجه نظامی را در چارچوب بودجه کل کشور به ارزش ۹۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ین برای سال ۲۰۱۷ میلادی، برای تصویب در سال آینده به پارلمان تسلیم خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس چرا بعضی ها توی ایران میگن نیروی نظامی نمی خواهیم؟ خدا عقل بدهد و انصاف به بعضی ها و پول قلمبه ای هم به ما بدهد.

    • بدون نام

      دوست عزیز نگفتن نیروی نظامی نمیخواهیم بلکه نظر ایشون اسایش مردم هم در نظر گرفته بشه
      کره شمالی مردم ش از گشنگی میمیرن ولی اون رهبر بز شعورش کلا بودجه کشورش را صرف نظامی گری الکی میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج