۴۴۶۹۳۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بزرگترین شکست آمریکا در حلب

کارشناس مسائل غرب آسیا آزادسازی حلب را بزرگ‌ترین شکست آمریکا و حامیان تروریسم خواند و گفت: با آزادی حلب موازنه قدرت به نفع محور مقاومت تغییر کرد.

خبرگزاری فارس: حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی در خصوص آزادسازی حلب به اهمیت استراتژیک شهر حلب اشاره کرد و گفت: حلب دومین شهر بزرگ سوریه و دارای اهمیت تاریخی است و به لحاظ جغرافیایی حلقه ارتباط شمال و جنوب این کشور است.

هانی‌زاده اضافه کرد: از سال ۱۳۹۳ که گروهک‌های تروریستی شهر حلب را اشغال کردند، تلاششان بر این بود که یک جاده مواصلاتی از منطقه اعزاز در شمال حلب تا مرز ترکیه و تا درعا در مرکز مشترک سوریه و اردن ایجاد کرده و قسمت‌های شمالی و جنوبی سوریه را در دست بگیرند.

وی با اشاره به استقرار بیش از ۱۴ هزار نفر از نیروهای داعش و جبهه النصره در حلب، آن را نشانگر آن دانست که این شهر برای بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بحران سوریه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه بیشترین سلاح‌های پیشرفته هم در اختیار داعش و جبهه النصره قرار می‌گرفت، اضافه کرد: براساس گزارش‌های موجود، عربستان و قطر در طول ۶ سال گذشته حدود ۶ میلیارد دلار کمک مالی در اختیار گروهک‌های تروریستی مستقر در سوریه قرار داد‌ه‌اند.

هانی‌زاده آزادسازی حلب را بزرگ‌ترین شکست مشترک آمریکا، فرانسه، انگلیس، عربستان، قطر، ترکیه و رژیم صهیونیستی خواند و افزود: اینها بیشترین کمک‌ها را به لحاظ اطلاعاتی، لجستیکی و مالی در اختیار تروریست‌ها قرار دادند، ولی آزادی حلب موازنه قدرت را به سود محور مقاومت تغییر داد.

وی در عین حال یادآور شد: آزادسازی حلب نه فقط پیروزی دولت بشار اسد و ملت سوریه بلکه پیروزی محور مقاومت نیز هست، چون در مقابل جبهه مقابل آمریکا و اسرائیل کشورهایی چون ایران، روسیه و دولت سوریه و حزب الله قرار دارند و توانستند با آزادی حلب شطرنج نظامی سوریه را به سود مقاومت تغییر دهند.

هانی‌زاده با بیان اینکه این یک پیروزی تاریخی تلقی می‌شود، اظهار داشت: الان با آزادسازی حلب شطرنج آینده و پازل‌های خاورمیانه براساس الگوهای ایران و محور مقاومت شکل خواهد گرفت.

این کارشناس درباره آینده بحران سوریه با بیان اینکه به نظر می‌آید بحران سوریه راه‌حل سیاسی نخواهد داشت، عنوان کرد: آزادسازی حلب نشان داد که راه‌حل نظامی در عرصه‌های میدانی جواب می‌دهد، زیرا اساسا گروهک‌های ترویستی و مخالفان دولت بشار اسد اعتقادی به راهکارهای سیاسی ندارند و تنها برنده این جنگ خانمانسوز و نفسگیر محوری است که بتواند پیروزی بیشتری در عرصه‌های میدانی به دست آورد.

وی ادامه داد: اگر مقاومت بتواند ادلب، رقه و دیرالزور را از وجود گروهک‌های تروریستی پاکسازی کند به این مفهوم خواهد بود که بقیه اراضی سوریه از لوث تروریست‌ها پاکسازی شود و سال آینده میلادی یعنی ۲۰۱۷ سال پایان بحران شش ساله سوریه خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج