۴۴۷۰۹۹
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

سفر نوروزی با هواپیما‌های نو

غول هواپیماسازی فرانسه با انتشار بیانیه رسمی نهایی شدن فروش ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس به ایران را تایید کرده است. در بیانیه ایرباس آمده است: ایران ایر و ایرباس قرارداد محکمی برای خرید ۴۶ فروند A۳۲۰ Family و ۳۸ فروند A۳۳۰ Family و ۱۶ فروند A۳۵۰ XWB Aircraft امضا کردند. قرارداد یاد شده در چارچوب عمل به تعهدات اولیه میان تهران و پاریس در ژانویه ۲۰۱۶ است و هواپیماها از ابتدای سال جدید میلادی (۲۰۱۷) تحویل ایران ایر می‌شود.

روزنامه آرمان - فریبا نهاوندی: غول هواپیماسازی فرانسه با انتشار بیانیه رسمی نهایی شدن فروش ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس به ایران را تایید کرده است. در بیانیه ایرباس آمده است: ایران ایر و ایرباس قرارداد محکمی برای خرید ۴۶ فروند A۳۲۰ Family و ۳۸ فروند A۳۳۰ Family و ۱۶ فروند A۳۵۰ XWB Aircraft امضا کردند. قرارداد یاد شده در چارچوب عمل به تعهدات اولیه میان تهران و پاریس در ژانویه ۲۰۱۶ است و هواپیماها از ابتدای سال جدید میلادی (۲۰۱۷) تحویل ایران ایر می‌شود.
یک خرید پردردسر
ایران پس از لغو تحریم‌ها تصمیم گرفت ناوگان هوایی خود را که به دلیل اعمال تحریم‌ها به شدت فرسوده شده بود، نوسازی کند. توافق حاصل شده میان ایران و کشور‌های ۱+۵ این امیدواری را به وجود آورده بود که موانع سر راه خرید هواپیما نیز برداشته شود. مهم‌ترین مانع ایران در این زمینه ممنوعیت اوفک بود. هر چند ایران با ایرباس و بوئینگ مذاکراتی را انجام داده و حتی این شرکت‌ها از فروختن هواپیما به ایران استقبال کرده بودند، اما تا زمانی که مجوز اوفک صادر نمی‌شد عملا خرید هواپیما امکان پذیر نبود. این مجوز در نیمه اول امسال صادر شد، اما کمی بعد با انتخاب ترامپ بار دیگر نگرانی‌ها مبنی بر اعمال ممنوعیت‌های جدید به وجود آمد. بوئینگ با قراردادی که اخیرا به امضا رساند و مبتنی بر آن قرار است ۸۰ هواپیمای نو به ایران بفروشد عملا نگرانی‌ها در این زمینه را رفع کرد.
به دنبال انتشار خبر توافق با بوئینگ اخباری مبنی بر ادامه مذاکره با ایرباس که پیش از این ایران برای خرید چندین فروند هواپیما از آن به توافق رسیده بود منتشر شد. هفته گذشته چند بار خبر نهایی شدن قرارداد ایران ایر و ایرباس منتشر شد، اما در هیچ کدام از این خبر‌ها مسئولان ایرباس خبر از فروش هواپیما به ایران ندادند. پنج شنبه هفته گذشته اما خبر تازه‌ای در این زمینه منتشر شد: ایرباس نهایی شدن فروش هواپیما به ایران را تایید کرد.
امضای یک قرارداد مهم
شرکت ایرباس با انتشار بیانیه ای امضای قرارداد فروش ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری به ایران را تایید کرد. این قرارداد شامل ۴۶ فروند هواپیمای ای ۳۲۰، ۳۸ فروند ای ۳۳۰ و ۱۶ فروند ای ۳۵۰ ایکس دبلیو بی است. به گزارش رویترز، فابریس برژیه رئیس ایرباس بعد از امضای این قرارداد اعلام کرد: این یک توافق تاریخی بود زیرا باعث نوسازی ناوگان هوایی ایران خواهد شد و این توافق تنها محدود به فروش هواپیما نیست، بلکه آموزش خلبانان، تعمیرات و نگهداری هواپیما و مدیریت ترافیک هوایی را نیز در بر خواهد گرفت و این توافق یک گام بسیار مهم برای مدرن‌سازی تجارت هوایی ایران خواهد شد.
تقریبا نیمی از هواپیماهای خریداری شده مناسب برای طی مسیرهای کوتاه و متوسط هستند که تحویل آنها از اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. بر اساس قیمت‌های اعلامی شرکت ایرباس، ارزش چنین قراردادی ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار خواهد بود، اما با توجه به اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل ایران با کاهش تقاضا برای هواپیما از سوی سایر شرکت‌ها همزمان شده است، انتظار می‌رود ایران تخفیف قابل توجهی را دریافت کرده باشد. مدیرعامل ایران ایر گفته که ارزش این قرارداد بیش از ۱۰ میلیارد دلار نیست. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده ایران قراردادی را نیز برای خرید هواپیماهای توربوپراپ از شرکت ای تی آر امضا کند که نیمی از آن متعلق به شرکت ایرباس است.
تحویل ۸ هواپیما در سال جاری
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از امضای قرارداد نهایی خرید ۱۰۰ فروند هواپیما با شرکت ایرباس خبر داد و گفت:‌ ۱۵ تا ۲۰ درصد منابع مالی این خرید توسط هما و طی ۱۰ سال بازپرداخت می‌شود. به گزارش تسنیم، فرهاد پرورش با اشاره به مذاکرات فشرده با شرکت ایرباس طی هفته‌های اخیر اظهار کرد:‌ عصر امروز قرارداد نهایی خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ایرباس امضا شد.او با بیان این‌که تحویل هواپیماهای ایرباس از اوایل سال آینده میلادی آغاز می‌شود، افزود: به مرور طی سال‌های آینده سفارشات ایران ایر توسط شرکت ایرباس ساخته شده و تحویل می‌شود.پرورش با بیان این‌که ۸۰ تا ۸۵ درصد از مبلغ قرارداد با ایرباس از طریق فاینانس تامین می‌شود، تصریح کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد از منابع مالی این خرید توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ سال بازپرداخت می‌شود. مدیرعامل هما تاکید کرد: ایرباس هفت تا هشت هواپیما را در سال آینده تحویل ما می‌دهد.
بازپس‌گیری سهم ایران
وزیر راه و شهرسازی به دنبال امضای قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما از شرکت ایرباس تاکید کرد: قطعا این اقدام در کنار خرید ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ اقدامی مهم در تاریخ صنعت هوانوردی و از آن فراتر اقتصاد ملی و آغازگر بازپس‌گیری سهم ایران از صنعت حمل و نقل هوایی جهان است. در بیانیه‌ای که عباس آخوندی صادر کرده، آمده است: میزان صندلی خریداری شده طی این قراردادها معادل ۵۰ هزار صندلی است که بیش از دو برابر تمام صندلی‌های ناوگان فعال موجود است؛ توجه داشته باشیم که سن ناوگان هواپیمایی ایران حدود ۲۳ سال است.
این بدین معنی است که اغلب آنها یا سن بازنشستگی خود را طی کرده‌اند و یا به زودی به آن می‌رسند. بنابراین، باید توجه داشت که ظرف ۱۰ سال آتی اکثریت مطلق آنها باید از چرخه‌ فعالیت خارج شوند. این گام نخست برای بازسازی ساختاری «هما» به عنوان هواپیمایی ملی و حامل پرچم ایران عزیز بود. این شرکت باید خود را برای یک دوره جدید با سطح متمایزی از کارایی و خدمت رسانی به مشتریان آماده سازد. درآینده نزدیک، به منظور افزایش کارایی و بهره‌وری ازسرمایه‌های مادی و انسانی هما، ما آن را از حیث حقوقی و مالی نیز بازسازی ساختاری کرده و سهم آن را در بازار بورس اوراق بهادار ایران و یا حتی بازارهای بین‌المللی در صورت اخذ مجوزهای قانونی عرضه خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من نمیدینم چرا این مطلبو حی تکرار میکنید بابا صد بار اینو گفتین

    • بدون نام

      بله کشور ما همیشه ب نفع ادمهای ثروتمند کار میکنه،فقیرها هم ک هیچی برند ب درک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج