adexo3
۴۴۷۲۰۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

ایده‌ای نو در کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها

یک پژوهشگر معتقد است: در یک روش با مکانیسمی از ساختار طبیعت با نصب فیلترهای بر روی اتوبوس و مینی‌بوس‌های درون‌شهری می‌توان به کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها(تا حدودی گردوخاک که منشاء جغرافیایی بین‌المللی دارد) کمک کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک پژوهشگر معتقد است: در یک روش با مکانیسمی از ساختار طبیعت با نصب فیلترهای بر روی اتوبوس و مینی‌بوس‌های درون‌شهری می‌توان به کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها(تا حدودی گردوخاک که منشاء جغرافیایی بین‌المللی دارد) کمک کرد.

«خلیل سعادتیان»،‌ پژوهشگر ایلامی با بیان اینکه این فیلترها در مقیاس مشخص با سه لایه از فیلتر از جنس الیاف مصنوعی یا طبیعی به قطر پنج سانتی‌متر آغشته به روغن‌سوخته موتور خودروها در طول دوره معین است،‌ تصریح کرد: این روغن همانند مایع مخاطی بر روی الیاف فیلتر گازهای سوخته و ذرات معلق در هوای سطوح خیابان‌ها را به الیاف فیلتر جذب کرده و مانع انتشار دوباره آن در فضای کلان‌شهرها می‌شود.

سعادتیان گفت: این فیلترها کم‌هزینه و بدون اشغال فضا بر روی سقف اتوبوس و مینی‌بوس‌های خطوط واحد نصب می‌شود و نیروی راه‌اندازی، عمل کشش، با سرعت خودرو هوای آلوده به داخل فیلترها فشرده می‌شود و در سرعت شصت کیلومتر یک اتوبوس خط واحد در ساعت چیزی در حدود شصت کیلومتر را از هوای آلوده کلان‌شهرها را جذب خود می‌کند.

این پژوهشگر و ایده‌پرداز تصریح کرد: اگر این طرح توسط شرکت‌های خودروساز بر روی یک هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس شهری نصب کنند چیزی در حدود ۶۰ هزار کیلومتر از ذرات معلق در هوای کلان‌شهرها را در طول یک ساعت پاکیزه می‌کند و در طول هشت ساعت کار در شبانه‌روز چیزی در حدود ۴۸۰ هزار کیلومتر راندمان خواهد داشت و با تجهیز خودروهای بیشتر و تاکسی‌ها درون‌شهری به این فیلترها در مدل‌های کوچک‌تر، فضای بیشتری را می‌توان پاکیزه کرد.

سعادتیان یادآور شد: از آنجا که مدرن‌ترین خودروها تا ۳۰ درصد آلایندگی دارند این ایده می‌تواند راهکار خوبی برای کاهش آلودگی هوا در سطح کلان‌شهرها باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mba

      سوخت پاک ونصب فیلتر درون اگزوز همه خودروها
      درضمن اگر حتی یک خودروی شخصی بیرون نیاید
      خود اتوبوس هاومینی بوس هاوماشینهای حمل زباله وبطور کل تمام خودروهایی که با گازوییل کارمیکنند بیشترین آلودگی را تولید میکنند.
      گازوییل باید هفت مرحله تصفیه شود تا به سوخت پاک تبدیل شود درحالی که درایران فقط سه مرحله تصفیه میشود.
      اگرمسولین بخواهند به راحتی قابل حل است!؟

    • بدون نام

      واقعاجای تشکرداره ولی کو گوش شنوا که این طرح روانجام بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج