۴۴۷۴۰۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رتبه ایران در حوزه تولید علم نانو بین کشورها

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: جدیدترین آمار تولید مقالات نانو از سوی کشورهای مختلف در ماه دسامبر ۲۰۱۶ منتشر شده است که ایران در رتبه ششم قرار دارد.

خبرگزاری مهر: بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: جدیدترین آمار تولید مقالات نانو از سوی کشورهای مختلف در ماه دسامبر ۲۰۱۶ منتشر شده است که ایران در رتبه ششم قرار دارد.
رتبه ایران در حوزه تولید علم نانو بین کشورها

جعفر مهراد گفت: جدیدترین آمار مربوط به علوم و فناوری نانو به منظور بازبینی مستمر فعالیت ها برحسب شاخص های اصلی علم و فناوری نانو و ارائه رتبه های جهانی و منطقه ای مربوط به ماه دسامبر ۲۰۱۶ منتشر شده است.

وی ادامه داد: در این آمار تعداد مقالات نانو منتشر شده در مجلات نمایه شده در تامسون رویترز اعلام شده است.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: مقالات نانوی ایران در سال ۲۰۱۵ تعدا ۶ هزار و ۶۹۷ مورد بوده و تا نوامبر ۲۰۱۶ این تعداد به ۷ هزار و ۴۵ مقاله رسیده است.
رتبه ایران در حوزه تولید علم نانو بین کشورها
جدول رتبه بندی کشورها در زمینه تولید علم نانو

به گفته مهراد، متوسط استناد به هر مقاله ایران در حوزه نانو در سال ۲۰۱۱ تعداد ۱۳.۴ و در سال ۲۰۱۲ تعداد ۷۴.۹، در سال ۲۰۱۳ تعداد ۹۷.۶، در سال ۲۰۱۴ تعداد ۷۱.۴ استناد است.

وی اظهار داشت: شاخص اچ مقالات ایران در این حوزه در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به ترتیب ۵۸، ۵۰، ۴۳، ۳۹، و ۲۰ است.

رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز سهم محلی ایران از تولید علم نانو در سال های مختلف را متفاوت عنوان کرد و گفت: مثلا در سال ۲۰۱۱ سهم کشور ۱۴.۴، در سال ۲۰۱۲ به ارزش ۲۸.۱۵ و در سال های ۲۰۱۳ تا نوامبر ۲۰۱۶ به ترتیب ۷۴.۱۷، ۳۶.۲۰، ۲۶.۲۱ و ۵۰.۲۴ است که نشان دهنده رشد متناسب مقالات نانو در ایران بشمار می رود.

مهراد افزود: تولید پتنت حایز اهمیت است و این مورد نه تنها درباره علم و فناوری نانو بلکه باید در سایر رشته های دانشگاهی نیز مورد تاکید باشد. تعداد پتنت ایران در اداره ثبت اختراعات اروپایی در حوزه نانو در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به ترتیب ۲ و ۱ مورد است و برای سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در این اداره رقمی برای ایران در حوزه نانو ثبت نشده است.

وی ادامه داد: این آمار در حوزه پتنت ثبت شده در اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری آمریکا متفاوت و درخور توجه است که در سال ۲۰۱۱ تعداد ۳، در سال ۲۰۱۲ تعداد ۷، در سال ۲۰۱۳ تعداد ۱۱، در سال ۲۰۱۴ تعداد ۸، در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۲ و تا سپتامبر ۲۰۱۶ تعداد ۹ اختراع است که بسیار قابل توجه است.

رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز اعلام کرد: در بین دانشگاه های کشور فعالیت های مربوط به نانو متفاوت است. آمار ارائه شده مربوط به سال ۲۰۱۵ میلادی به شرح زیر است:

رتبه ایران در حوزه تولید علم نانو بین کشورها
جدول فعالیت دانشگاه های کشور در حوزه فناوری نانو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج