adexo3
۴۴۷۴۴۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خوش‌ بینی عربستان به آینده بازار نفت

عربستان برای جبران زیان حاصل از کاهش قیمت نفت خود را آماده می کند.

خبرآنلاین: عربستان برای جبران زیان حاصل از کاهش قیمت نفت خود را آماده می کند.

به گفته وزیر انرژی عربستان سعودی، قیمت نفت پس از توافق اعضای اوپک بر سر کاهش تولید نفت، آماده جبران افت قیمت است. به نظر می رسد رکودی که این صنعت را فراگرفته بود از بین برود.

خالد الفالح در نشستی در ریاض گفت:عربستان پیش بینی می کند که پس از توافق اوپک و ۱۱ کشور غیر دیگر نیازی به تجدید میزان کاهش تولید در بازار نخواهد بود.

الفالح گفته است:بسیار خوش بین است سال آینده افتصاد رونق بگیرند و بازار نفت دوباره بهبود پیدا کند.بنا به گفته وی قیمت ها در حال حاضر ناپایدار است و نیاز است که سرمایه گذاران تشویق شوند و برای تولید سال آینده سرمایه گذاری کنند.

وزیر انرژی این کشور مطرح کرد که قیمت نفت خام بین ۵۰ الی ۱۰۰ دلار پایدار خواهد شد؛ بازارها بحران را پشت سر گذاشته اند و زمان کاهش قیمت نفت تمام شده است. او در مصاحبه خود با العربی گفته است که قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ افزایش ملموسی خواهد داشت.

بازگشت تعادل به بازار

عربستان توقع دارد که درآمد نفتی اش به ۴۶ درصد افزایش یابد و سال آینده به ۲۸۰ میلیارد ریال( ۱۲۸ میلیارد دلار) برسد. عربستان پیش بینی کرده که قیمت نفت در سال آینده ۵۵دلار و در سال ۲۰۱۸ به ۶۱ دلار می رسد.

اعضای اوپک در ۳۰ توامبر توافقی برای کاهش تولید روزانه نفت به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز داشتند و پس از آن در ۱۰ دسامبر ‍‍۱۱ کشور غیر اوپکی مانند روسیه و قراقستان نیز به این توافق اضافه شدند.

الفالح بیان کرد که مطمئن است تمام کشورها چه غیر اوپکی ها و چه اوپکی به این توافق پایبند باشند و به دنبال آن تعادل به بازار بگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج