اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۷۶۵۳
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

آیا مصر به عربستان حمله خواهد کرد؟

گویا ماه عسل شاه سعودی با رئیس جمهور مصر خیلی زود پایان یافته و روابط این دو کشور هر روز دستخوش تبادل سیگنال هایی است که برخی ها از آن بوی جنگ استشمام کرده اند، بطوری که یک دیپلمات سابق عرب می گوید: سرانجام کار این دو کشور به جنگ منتهی می شود.

خبرگزاری ایرنا: گویا ماه عسل شاه سعودی با رئیس جمهور مصر خیلی زود پایان یافته و روابط این دو کشور هر روز دستخوش تبادل سیگنال هایی است که برخی ها از آن بوی جنگ استشمام کرده اند، بطوری که یک دیپلمات سابق عرب می گوید: سرانجام کار این دو کشور به جنگ منتهی می شود.

محمد العربی زیتوت دیپلمات سابق الجزایر روز جمعه در صفحه شخصی خود در توییتر مطلبی در خصوص روابط مصر و سعودی قرار داده و با طرح این نکته که آیا مصر سرانجام در پایان راه به عربستان سعودی حمله خواهد کرد، نوشته است، آنها که هزینه کودتای السیسی را پرداخته اند باید درک کنند، وزیری که علیه رئیسش (مرسی) کودتا می کند، علیه کسی هم که او را رئیس جمهور کرد (عربستان) می تواند بشورد.

این طعنه زیتوت به دولت سعودی است که هزینه های کودتا علیه مرسی را پرداخت تا السیسی به قدرت برسد.

حالا گویا سعودی ها سعی دارند السیسی را تنبیه کرده و از قدرت کنار بگذارند و محمد العربی الزیتوت اعتقاد دارد که 'سعودی ها بویژه پس از آن جدی شده اند که طرفداران السیسی در فحاشی به ملک سلمان تا جایی پیش رفته اند که پادشاه سعودی را خائن توصیف می کنند'.

این موضوع، حتی اتیوپیایی هایی را هم که این روزها بر سر نیل با قاهره شاخ به شاخ شده اند، خوشحال کرده است، بویژه پس از بازدید ملک سلمان از سد النهضه در سرچشمه نیل که خشم مصری ها را برانگیخت.

گویا روزهای کوتاه ماه عسل ملک سلمان و السیسی خیلی بطول نیانجامید و دیگر از پروژه احداث پل بر روی دریای سرخ و واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان خبری نیست و در مقابل هر روز که می گذرد بر دامنه و پهنه دشمنی دو کشور افزوده می شود و سعودی ها نمی توانند خشم خود را از اعلام حمایت های السیسی از دولت های سوریه و عراق پنهان کنند و همچنین پشت کردن قاهره به ریاض در ارتباط با بحران یمن و حالا این روزها بر سر روابط قاهره با آنکارا که شکاف ها را بیش از گذشته نمایان کرده است.

به اعتقاد کارشناسان بروز شکاف های بزرگ در گسل روابط قاهره و ریاض، جملگی بخاطر بازی خارج از قاعده سعودی ها در منطقه و دخالت های این کشور که خود را برادر بزرگتر می داند است که حوصله همه را سر برده و متحدان این کشور نیز جز با پول در کنارش نمی ایستند و این رویه منجر شده تا اینکه تحلیلگران و دیپلمات ها در منطقه بوی جنگ میان دو کشور را احساس کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت میگین چرا این همه دروغ که چه بشه

    • بدون نام

      خدا رو شکر!

    • سروش فلاحی

      دنیای امروز کم مشکل داره ،اینم روش ، اینا از ثروت زیاد هار شدن این دوستای سعودیمون

    • ع ا

      اللهم الشغل ظالمین بالظالمین
      ارزوی ما همینه انشا الله حکومت ظالم سعودی مانند حکومت ظالم بعثی عراق (صدام) نابود خواهد شد.وحرمین شریفین ازدست وهابیون کثیف ازخدابی خبرازاد خواهدشد .

    • بدون نام

      انشاالله هر چه زود تر تمام کشورا عرب به جان هم بی افتن به۲۰۰ سال قبل برگردن چون لیاقتش دارند

    • بدون نام

      انشاءالله کشوری که آرزو دارد و میخواهد این دام را برای مصر پهن کند خودش در مکرش گرفتار شود و السیسی خیلی دلش رو خوش کرده به ریاست ترامپ البته حاکمیت مصر در حماقت محز است چون ترامپ معامله گر خوبیست و از دولی که توان معامله و منفعت برایش داشته باشند استفاده میکند که این مهم در دول خلیج بیشتر دیده میشود تا مصر و صد البته دول متخاصم با امت عربی در منطقه برایش نابودی مصر و سعودی هیچ تفاوتی ندارد همین دشمن مشترک باعث شده مصر و سعودی با وجود اختلافات پیش آمده مواظب خباثت دشمنشان باشند.

    • امین

      الله اعلم....

    • ایرانی

      انشاءا...

    • بدون نام

      معلوم است که ملت عربستان اینقدر احمق هستند که یک مشت بیسواد و دیکتاتور با پول و زور بر آنها حکومت می‌کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج