جاباما
۴۴۷۸۴۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نمایشگاه متحدان آل سعود در تهران

طی روزهای ۱۸ آبان ماه تا سوم دی، نمایشگاهی به بهانه نمایش آثار تجسمی مدرن هنرمندان عرب، تحت عنوان «دریای آونگان» با همکاری موسسه‌ای از امارات به نام «بنیاد هنری بارجیل» در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

کیهان نوشت: اینکه چرا برگزاری نمایشگاه فوق مورد استقبال رسانه‌های معلوم‌الحال غربی همچون «بی بی‌سی» قرار گرفته و آن را در دوران تنش‌های روابط ایران با دولت‌های وهابی، نوعی «آشتی فرهنگی» تلقی می‌کند، سوال مهمی است. به خصوص درباره رسانه‌ای که معمولا با هرگونه اتفاق فرهنگی در ایران با نگرشی منفی و یا خنثی برخورد کرده است! اما نگاهی اجمالی به پیشینه و هویت بنیاد «بارجیل» (برگزار‌کننده نمایشگاه فوق) پاسخ مناسبی برای سوال فوق می‌تواند باشد.
بنیاد به اصطلاح هنری «بارجیل» از موسسات وابسته به «شیخ سلطان القاسمی» (امیر شارجه و از سرکردگان امارات) است که با همکاری «دپارتمان موزه شارجه» و همچنین برخی موزه‌های خاص در جهان مانند «موزه آقاخان»در تورنتو (از سرکردگان امروز تشکیلات فراماسونری) ظاهرا اقدام به برگزاری نمایشگاههای نقاشی عربی در کشورهای مختلف کرده اما ضمن ترویج فرهنگ غربی و به اصطلاح مدرن (البته با تابلوی عربی) از طریق این نمایشگاهها، به برقراری ارتباطات خاص و غیرمعمول با هنرمندان کشور میزبان به خصوص در میان کشورهای اسلامی اقدام نموده است.
مدیر بنیاد «بارجیل» یکی از عوامل سرویس‌های اطلاعاتی غربی/عربی به نام «سلطان سعود القاسمی» است که در جریان بیداری اسلامی کشورهای عربی مانند مصر و تونس، فعالیت شدیدی از طریق توییتر و دیگر شبکه‌های به اصطلاح اجتماعی برای انحراف آنها تحت عنوان «بهار عربی» و به انزوا کشاندن انقلاب‌های یاد شده داشت. از همین طریق وی توانست هنرمندان بسیاری را از مصر و تونس جذب موسسه خود کرده که امروزه در نمایشگاه مختلف بنیاد «بارجیل» حضور دارند.
«سلطان سعود القاسمی» همچنین در بسیاری از رسانه‌های غربی مانند «فارین پالیسی»، «گاردین»، «ایندیپندنت» و همچنین «سی ان ان»، حضور فعال داشته و از این طریق آموزه‌های سرویس‌های اطلاعاتی غرب را تحت لوای اندیشه‌های یک فعال عربی به مردم سرزمین‌های اسلامی القاء کرده و می‌کند.
لازم به یادآوری است که امارات از اعضای شورای همکاری کشورهای خلیج فارس و از جمله جدی‌ترین متحدان آل‌سعود در اشاعه وهابیت و حمایت از گروهک‌های تروریستی تکفیری بوده که برای همین منظور به عنوان آلت دست آل‌سعود همواره ادعای مالکیت سه جزیره (تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی) از خاک ایران را کرده است. چند سال پیش بود که همین جناب سلطان شارجه، جمهوری اسلامی را تهدید کرد که قایق‌های خود را به جزایر فوق خواهد فرستاد!
اینک این سوال باقی است که آیا مسئولان وزارت ارشاد و موزه هنرهای معاصر هنوز متوجه دشمنی آل‌سعود و متحدانش با ایران نشده‌اند؟ آیا از وابستگی بنیاد «بارجیل» به شیخک‌های وهابی بی‌اطلاع بودند؟ آیا حتی زحمت نگاهی به وب سایت موسسه بارجیل و موزه شارجه را به خود ندادند تا این وابستگی را دریابند؟
گویا موزه هنرهای معاصر و تمرکز کانون‌های معلوم الحال خارج کشور برروی آن، به تدریج به ماجرایی عمیق تبدیل می‌شود که زمانی قرار می‌شود طی اقدامی مشکوک گنجینه آن را به خارج کشور منتقل کرده و زمانی دیگر، نمایشگاه خود را در اختیار متحدان آل‌سعود در منطقه قرار می‌دهد!!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج