۴۴۸۵۵۱
۵۸ نظر
۵۰۰۹
۵۸ نظر
۵۰۰۹
پ

راز سه جنایت در سینه مرد افغان

مرد افغانستانی راز هر سه جنایت را در سینه اش نگه داشته بود.

خبرگزاری میزان: مرد افغانستانی راز هر سه جنایت را در سینه اش نگه داشته بود.
آذر ۹۲ در دادسرا در حال بررسی پرونده‌ای بودم که زنی سراسیمه به اتاقم آمد و برای یافتن زن همسایه و پسر ۱۹ ساله او کمک خواست. او را آرام کردم و خواستم ماجرا را برایم تعریف کند. او زمانی که آرام شد، گفت زن همسایه از دوستان صمیمی‌اش بوده و با پسرش زندگی می‌کرده است. قرار بوده آنها برای ادامه زندگی به آمریکا سفر کنند اما یکباره ناپدید شده‌اند. نمی‌داند چه بلایی سر آنها آمده است.

سابقه نداشته آنها بی‌اطلاع جایی بروند و به خانه بازنگردند. چند روزی است که آنها ناپدید شده‌اند. تلفن همراهشان هم خاموش است. دلنگران است و گمان می‌کند بلایی بر سر آنها آمده باشد. پرونده‌ای در رابطه با گم شدن این مادر و پسر تشکیل دادم و از ماموران جنایی خواستم ابتدا خانواده این دو فرد گمشده را پیدا کرده و تحقیقات از آنها را شروع کنند. ماموران توانستند خواهرِ زن ناپدید شده را پیدا کنند. او برای تحقیقات به اداره پلیس احضار شد و گفت که خواهر و خواهرزاده‌اش ۱۶۰۰ سکه طلا پیش از این خریده بودند و قصد داشتند با فروش سکه‌ها و مقداری از املاک و اموال دیگرشان هزینه سفر و ادامه زندگی در آمریکا را فراهم کنند. چند روز پیش قصد داشت برای دیدن آنها به خانه‌شان برود اما هر چه با آنها تماس گرفته بی‌نتیجه بوده است تا این‌که در تماس پلیس با خانه‌اش متوجه شده که خواهر و خواهرزاده‌اش ناپدید شده‌اند.

زمانی که گفته‌های این زن را شنیدم، دیگر مطمئن شدم باید اتفاق تلخی برای این مادر و فرزند افتاده باشد. دستورهای لازم قضایی را در این پرونده صادر کردم و کارآگاهان جنایی تحقیقات برای رازگشایی از این پرونده را آغاز کردند. ماموران به تحقیقات دست زدند اما انگار هر چه بیشتر پیش می‌رفتند معمای این پرونده پیچیده‌تر می‌شد. همچنان در تلاش بودند تا ردی از سرنوشت آنها پیدا کنند. از هر فردی که با مادر و پسر آشنایی داشتند تحقیق کردیم اما انگار هیچ کدام آنها را ندیده بودند.

در ادامه تحقیقات مان به سرنخ‌هایی دست یافتیم که نشان می‌داد این خانواده سرایداری افغانی داشتند که به املاک آنها سرکشی و مدت‌ها بود که به جای او پسرش به کارهای این خانواده رسیدگی می‌کرد. بنابراین این جوان افغان به‌عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت اما هیچ سرنخی از وی به دست نیامد تا این‌که پس از چند هفته نگهبان مجتمعی که زن گمشده و فرزندش در آنجا زندگی می‌کردند با پلیس تماس گرفت و گفت که یک مرد جوان که سرنشین خودروی بی.ام.و بوده به مجتمع آمده و مدعی شده که این مادر و پسر به آمریکا سفر کرده‌اند و کلید خانه‌شان را به وی داده تا او برای سرکشی به آپارتمان آنها بیاید.
مرد نگهبان که به او مشکوک شده بود اجازه ورود وی را به مجتمع نداده و مرد جوان که با مقاومت مرد نگهبان روبه‌رو شده به ناچار مجتمع را ترک کرده بود. احساسم به من می‌گفت که همین مرد باید خبری از سرنوشت مادر و پسر داشته باشد. بنابراین دستور تحقیقات را در این رابطه دادم و خواستم درباره مرد جوان تحقیق کنند و در صورت لزوم او دستگیر شود. ماموران در این مرحله به مجتمع مورد نظر رفتند و در بازبینی از دوربین مداربسته آنجا تصویر راننده بی.ام.و سوار را به‌دست آوردیم.

همسایه‌ها او را به درستی نمی‌شناختند. در این مرحله ماموران به استعلام از شماره پلاک بی.ام.و مورد نظر پرداختند که مشخص شد این خودرو اجاره‌ای بوده و مرد افغان آن را برای چند روزی کرایه کرده است. با مشخص شدن هویت مرد افغان و به دست آمدن مخفیگاه او در محمد شهر کرج ماموران برای دستگیری وی به آنجا اعزام شده و او در مخفیگاهش دستگیر شد.

زمانی که او برای ادامه تحقیقات به پلیس جنایی تهران منتقل و مورد بازجویی قرار گرفت اظهارات ضد و نقیضی را بیان کرد و مدعی شد که اصلا مادر و پسر گمشده را نمی‌شناسد و از سرنوشت آنها بی‌خبر است. تحقیقات از وی ادامه پیدا کرد تا این که او چند روز بعد سکوت خود را شکست و راز جنایتی هولناک را فاش کرد. او اعتراف کرد که مادر و پسر را کشته است. مرد افغان همچنین راز قتل دختر مورد علاقه‌اش را فاش کرد. او برای ادامه تحقیقات به دادسرا منتقل شد.

زمانی که در حال بازجویی از او بودم درباره انگیزه‌اش گفت چون می‌دانستم آنها ۱۶۰۰ سکه طلا دارند همین موضوع وسوسه‌ام کرد تا آنها را به قتل برسانم و سکه‌ها را تصاحب کنم. آن روز به بهانه این‌که می‌خواهم به شمال کشور سفر کنم آنها با من و دختر مورد علاقه‌ام همراه شدند تا در آنجا به املاک خود نیز سرکشی کنند. نقشه‌ام را با دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم و قرار بود در جابه‌جایی اجساد با من همکاری داشته باشند.
دختر مورد علاقه‌ام نیز از ماجرا مطلع بود اما به‌دلیل علاقه‌ای که به من داشت درباره کاری که می‌خواستم انجام دهم سکوت کرده بود. با نوشیدنی مسموم ابتدا مادر و پسر را بیهوش کرده و دختر مورد علاقه‌ام زمانی که متوجه نیتم شد و اطمینان یافت آنها را بیهوش کرده‌ام و قصد دارم بکشم، ترسید و از ازدواج با من منصرف شد. می‌ترسیدم او ماجرا را به پلیس لو دهد بنابراین تصمیم گرفتم او را نیز از سر راهم بردارم. بنابراین او را هم بی‌هوش کردم و تصمیم به کشتن وی گرفتم. سپس به کمک دوستانم هر سه نفر آنها را درون خودرویی انداخته و به جاده ملارد کرج منتقل کردم.

متهم این سه نفر را که بیهوش شده بودند به درون چاهی انداخته و با ریختن بنزینی که پیش از این آن را تهیه کرده به آتش کشیده بود. با شنیدن این اعتراف‌ها، از کارآگاهان جنایی خواستم همراه متهم به محلی که می‌گوید اجساد را در آنجا انداخته، بروند. با شنیدن اعترافات تکان‌دهنده متهم همراه کارآگاهان جنایی به محل مورد نظر رفتیم. آتش‌نشانان و گروهی از امدادگران اورژانس هم در مقابل چاهی که اجساد دفن شده بود حضور داشتند.
متهم نمی‌دانست در کدام یک از چاه‌ها اجساد را انداخته است. بنابراین آتش‌نشانان شروع به جست‌وجو در داخل چاه کرده و سرانجام توانستند پس از ساعت‌ها جست‌وجو بقایای به جا مانده از این اجساد را کشف کنند. با هماهنگی قضایی اجساد به پزشکی قانونی منتقل شد. پرونده این جنایت بسیار مرا متاثر کرده بود. خانواده‌ای قربانی اعتماد به یک فرد غریبه شدند. شاید اگر این مادر و پسر به مرد افغان اعتماد کاملی پیدا نمی‌کردند و اسرار زندگی خود را با او در میان نمی‌گذاشتند مرد افغان از وضع مالی آنها اطلاعی پیدا نمی‌کرد و به طمع تصاحب ۱۶۰۰ سکه طلای آنها وسوسه نمی‌شد تا آنها و دختر جوان دیگری را بکشد و این جنایت تلخ را رقم بزند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موندم این افغانی های برای این کشور به غیر از جرم و جنایت و تجاوز جه سودی داره که بیرونشون نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      لعنت به هرچی افغانی کثیفه نمیدونم تا کی باید شاهد جنایتهای این ... در ایران باشیم

    • بدون نام

      بازم افغانی اینارو کی میخوان اخراج کنن پس

    • بدون نام

      ازمسئولین عاجزانه میخوام این افغانهاروازاین مملکت بیرون کننداینها چه خوب چه بدبایدبرن کشورشون زندگی کنند بخدانون مردمو اینا اجرکردن تعدادیشونم میبینیدجنایت میکنن خوباشونم باعث بانی قطع نون کارگرای ساختمانی ایراننین بخدا ماگرفتارشدیم ازدستشون به ماکارنمیدن باوجوداینها،چرابیرونشون

    • فرامرز

      مقصر اصلی خود این خوانواده هستند که با این همه اطلاع از بی رحمی و کشتار بی رحمانه ایرانیان به دست افاغنه به استخدام این شخص اقدام و حتی به همراهی و مسافرت با این قاتل کثیف تنزل کردند.مگر کسی با سرایدارش اسرار شخصی را در میان گذاشته و یا با او طبق درخواست به مسافرت میرود.در مرحله دوم به علت درصد بالای میل به قتل و جنایت در ذلتدافاغنه به اثبات رسیده اخراج بدون شرط افاغنه از ایران را به دلایل معلوم قانونی شود

    • بدون نام

      خدالعنتت کنه این افغانیای گداگشنه باید اعدام بشه.افغانیارو بفرستید کشورخودشون عاجزانه التماس دارم

    • امیرعلی

      افغانیهای لعنتی ایناهمین جورمردم مارومیکشن بعدخواهان مرگ امین قاتل ستایشن

    • بدون نام

      اون دختره حقش بوده بمیره. آخه افغانی چیه ک خاسته باهاش ازدواج کنه؟

    • بدون نام

      ای کاش کشورعزیزمان یه فکری میکردن افغانها رو به کشورشان میفرستادن کشورمون چقدر بیکار داره تازه میان ایرانیان عزیز رامیکشن خیلی متاثر شدم

    • اشکی

      با سلام .ناظر زحمت بکش تایید کن .اقا یه کلام ختم کلام حیف ایرانی که با افغانی دهن به دهن شه بگی یا خدا مسوولین محترم یه فکری به حال این افغانیا بکننین چقد ایرانی به دست افغانی کشته شده. متشکرم.تایید کن لظفا

    • بدون نام

      بازهم افغانی بازهم جنایت اینهاازجون ماچی میخوان چرامسئولین یک فکری نمیکنن وخودشونوزدن به خواب

    • بدون نام

      واقعا ادم شوکه میشه اینقدر ادم پست باشه جون سه نفر به حاطر پول والا ارزش نداره

    • قاسمی

      بازهم ایرانی نفهم به افغانی حاوکاربدید

    • خوزستان

      حقشون مرگ بود تا دیگر ایرانی جماعت به افغانی اعتماد نکنه هر جا میری کارگری دو تا افغانی وجود داره کارفرماها ایرانی هم بیشتر کارگر افغان دوست دارند

    • محمدرضا بختیار

      ربطی به افغانی و ایرانی یا غریبه وخودی نداره این 1600سکه برای همه وسوسه کننده هستش و باید اون خانواده کسی را در امر این جریان نمی گذاشتند و من معتقدم که افراد به سزای اعمال خود میرسند شاید حق و ناحقی درکسب روزی اون خانواده بوده است ولی در کل موضوع متاثر کننده ای بود و امیدوارم برای هیچکس چنین اتفاقاتی رخ ندهد بعدش جریان 1600سکه چی شد ..؟

    • بدون نام

      نامرد؟اعتمادکردن ب افغانی همین چیزاداره

    • بدون نام

      این کثافت رو زجر کش کنید

    • بی نام

      اگر مرد افغان نمی امد نمی گفت این ملک مال من است هیچ وقت قاتل انها پیدا نمی شد

    • حاج مرتضی

      باز هم جنایت توسط اجنبی هرچنداین قتلهاو جنایتهابدست افغانیهادراین مملکت انجام میشود هیچکس به فکراخراجشان نیست اینهاانقدر خودرامظلوم نشان میدهند که مردم میگویند اینهاخیلی ساکت وارام هستند ولی پشت همین چهره ارام باطنی درنده وخشنی دارندکه ادمکشی برایشان خیلی راحته ای کاش مسولین فکری بحال اخراج اینها میکرد متاسفانه بیشترخانوادههایی که ازهم می پاشند علت اصلی اش بیکاریه اگراینهانباشند لااقل خیلیها سرکار می روند ولقمه ای نان به خانه شان میبرند لطفا نگویید ایرانی کارنمیکند دراکثر استانها اصلا جایی برای اینهانیست لطف کنید ازایرانی حمایت کنیدتاکمترشاهد چنین مصیبت هایی باشیم

    • yadhoa

      حقشون بوده به درک که مردن.وقتب همه چیزتوبه یه افغاتب کثافت بسپاری همین میشه

    • علی

      افغان چه غلطی که در این مملکت نمیکنن،مسولین هم خواب هستم! چرا اینها رو بیرون نمیکنید......هیچ کشوری مثل ایران بی در و پیکر نیست که این همه افغانی غیر مجاز در آن هر غلطی که دوس داشت انجام دهد

    • رضا

      این افغانی هارو بریزید بیرون..برن مملکتشون...توشون اصلا ادم خوب نیست اگر بود می رفت مملکت خودشونو اباد میکرد..

    • ممل

      من چون با آنها سروکار دارم میدونم نسب به ایرانی ها کینه شتری دارند خواهشا" اینها را امین ندانید

    • ماریا

      خدایا تاکي بايد اين افغانی هاي توي کشورمون جنايت کنند،آدمکشی وتجاوز به ناموس مردم وسرقت توي خون و رگاي اوناست،لعنت خدا ب اون مسئولیني ک چشماشونو روي جنايت اين افغانياي بستن وبا خفت و خواری اونارو از کشورعزیزمون بيرون نميندازن،

    • صمدی

      این افغان ها رو چرا از کشور اخراج نمی کنین؟.روزی نیست که خبری از تجاوز و جنایت افغانها نشنویم

    • عباس

      قربون خاک پاک تبریزبشم که برای نمونه هم نمی تونی یدونه از این ها پیدا کنی

    • بدون نام

      الله اکبر چه مرگی براشون رقم زد سنگدل کثیف بیرحم.ای کاش این مادروپسرمیزان ثروتشون رواعلام نمیکردن تاجرثومه ای کثیف زندگی وآرزوهاشونو نابود نمیکرد

    • ماریا

      اگه شهرهامون واسه افغانيا ناامن بشه دیگه خودشون ميزارن ميرن،کافيه دوتاشونو آتیش بزنن

    • شیدا

      اگه هر کس دیگه ایرانی و غیرایرانی بود وقتی از وضعیت خانوادگیشون اطلاع پیدا میکرد حتما یه نقشه شومی میومد تو ذهنش خانواده پدر من بعد چهل پنجاه سال زندگی هنوز میزان ثروتشونو به زناشون نگفتن چون جنبه شنیدنشو نه زناشون دارن نه اقوام زنشون فقط من به عنوان امین خانواده میدونم که جریان چیه.

    • ممد کرماشا

      تو رو خدا اعدامش نکنینن .....من حاضرم باشدیدترین نوع قصاص قصاصش کنم ..یعنی روزی ده گرم از گوشت بدنش به خوردش بدم ...فردا مثل ریگی کثیف یه لحظه اعدام تمام ..اینا کثافتارو باید زمر گش کنی..بله باید اینجور بشه من برا کار میرم عداق ..اونوقت افغانیا تو این مملکت بی صاحب جنایت میکنن به خدا سر درد گرفتم

    • بدون نام

      این افغانی ها کشور به گند کشیدن
      خب لعنتی ها برید کشور خودتون
      چی از جون ایرانی ها میخواین ما به اندازه ی کافی مشکلات داریم در کشور
      شما دیگه تشدیدش نکنید
      برید کشور گل وبلبل خودتون

    • مهدی

      باید تکه تکه اش کنن. افغان ها بویی از انسانیت نبرده اند

    • علی صداقت

      درود بر نژاد آریایی که گناه یک نفر را به نام یک ملت نوشتند. هنر نزد ایرانیان است و بس؟؟؟

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        علی اقا منم با شما موافقم که گناه هر کسی باید به پای خود اون شخص فقط نوشته بشه نه یک جمع اما به خدا اونقدر این اعمال توسط مهاجران زیاد شده که ادم دیگه نمیتونه این حرفا رو بزنه.نتیجه چنین اعمالی سخت شدن شرایط برای اون مهاجران بیگناهی هست که بدون ازار کسی دارن زندگی شون را میکنند
        این اعمال باعث میشه کسانی مثل من هم که دوست دارن شرایط مهاجران در ایران تغییر کنه و بهتر بشه دهانشون بسته بشه و دیگه نتونن چیزی بگن

    • منیژه

      من هم قبلاتوروزنامه این خبروخوندم ولی نوشته بودمادروپسرراکشته وتوچاه انداخته وحتی عکس مادروپسرروهم گذاشته بودن!ولی درباره دختره موردعلاقش گفته بودقبل اازاین دونفرکشته بوده

    • مهتاب

      اشكي لايك لايك هزارران

    • بدون نام

      اونایی ک خاستار اعدام امین قاتل افغانی ستاره قریشی هستن واقعا یکم خجالت بکشین متاسفم.تایید کن ناظر محترم چ وضعیه

    • بدون نام

      چطور ب افغانی بی ام و اجاره دادن؟؟؟؟لابد بنگاه ماشین هم شریکش بوده

    • بدون نام

      عزیزی ک فرمودی افغانی چیه ک خاسته باهاش ازدواج کنه اخه یا دختر هم افغانی بوده یا نمیدونسته ک طرف مقابلش افغانی تشریف داره.ممنونم تایید کن

    • بهروز

      مقصر خود خانواده بودن که افغانی را بردن خونه و بهش همه چیزو راجع به سکه وزندگی خصوصیشون بهش گفتن

    • saman asade

      چرا افغانها را از ایران بیرون نمیکند تا کی کلاه برداری تجاوز ‌وقتل بس نیست

    • صورک

      یه مثل هست که میگه ماه همیشه پشت ابر نمی مونه.
      آخه چرا ما باید به غریبه ها آنقدر اعتماد پیدا کنیم که اسرار زندگیمون با اونها در میان بگذاریم.

    • صورک

      آخه کدوم آدم عاقلی میاد به غریبه ها بگه ما 1600 سکه طلا داریم.

    • رضا

      این افغانی های کثیف رو از کشور خارج کنید مسئولین محترم
      حالا هرکی هم دوست داره فک کنه حرفای من نژادپرستانه اس ولی این موجودات کثیف باید از کشور خارج شن

    • بدون نام

      مثل این که اون خانواده ایرانی هم داشتن مهاجرت میکردن به امریکا
      تو کشورهای خارجی پر شده از ایرانی جماعت که خیلاشون جرم و جنایت میکنن خودم خوندم که تویک کشور فقط ۱۵۰ ایرانی زندان کرده بودن به خاطر جرم و جنایت

    • محمد

      خودم افغانیم
      واقعا متاثر شدم خیلی بد بود خدا لعنتش کنه

      ......... دوستا خواهیش میکنم
      به همه ملت ترجیح ندهید همه افغانیا بد نیستن لطفا نشر کنید ممنون

    • بدون نام

      هر ملتی ادم کش داره. چهار میلیون افغانی تو ایرانه
      اگه اینا همشون بد و ادمکش بودن که روزی چهار میلیون نفر کشته میشد
      گناه هر قاتلی تو سراسر دنیا پای خودشه به برادر بی گناهش
      هیچ ربطی نداره .به بقیه دارن بیخود فوش میدن

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه این افغانییا راتا کی باید شاهد این کونه جنایت ها باشیم ازمسولین خواهش میکنیم افغان ها راازایران بیرونشون. کنید

    • علی رضایی

      با سلام خدمت تمام دوستان
      من خودم یه زمانی تهران کارگری می کردم کارمون تخریب بود منم جای یه افغانی رفته بودم سرکار نزدیک ظهر یه همشهری بی شرفش از بالای ساختمون یک تیکه موزاییک انداخت که خورد به سرم و من بیهوش شدم وقتی که به هوش اومدم دیدم بیمارستانم بعدم که کارگر افغانی رو پلیس دستگیر کرد گفت چون بجای رفیقم اومده بود عمدا اینکار رو از روی کینه انجام دادم
      در صورتی که من بدبخت چیزی از ماجرای اخراج دوستش نمی دونستم و با نادونی اون آدم چیزی نمونده بود بمیرم کلی دردسر کشیدم تا مداوا شدم حالا هم دوستان اخراج افغان ها یه همت می خواد که ما ایرانی ها نداریم اگه کسی کارگر,نگهبان,سریدار و.... افغانی نگیره خودشون میرن ولی صد افسوس که همه به فکر جیب خودمونیم و دوزار کمتر گرفتن افغانیا
      حالا هم که دیگه گذر جدا دارند واسه خودشون و وضعشون خوب شده دختر از ایرانی جماعت می گیرند و...

    • محمد

      ادمین عزیز
      من واقعیتو گفتم نباید متنم پاک میکردی

    • بدون نام

      خاک‌برسرهرچه‌دست اندرکاربی‌غیرت‌وبی شرف‌هست که‌اجازه می‌دهند‌این‌افاغنه‌ی پست‌حیوان‌صفت‌درایران‌زندگی‌کنند‌افغان‌یعنی‌پست‌رذل‌‌.....

    • بدون نام

      خاک‌برسربعضی‌ازهم‌وطنان‌بی‌غیرت‌خودمان‌آخه نامرد‌توازکجا‌می‌دانی‌که‌اینها‌این‌همه‌پول‌وطلا‌رتازکجابدست‌اوردنه‌که‌میگی‌حقشان‌بود‌شماازافغانی‌....هم کثیف‌ترهستی

    • بدون نام

      نژاد پرستی تاکی آیا ما مسلمان نیستیم ؟؟؟؟ دمت گرم برادر خبرنگار که برای تخریب من مسلمون دست به هرکاری میزنی دمت گرم برادر مسلمان و خواهر مسلمان ایرانی من تشکر که هر چه بد و بیراه است نثار ما میکنید

    • بدون نام

      کاربر عزیر ۱۱/۲۷
      حق هیچوقت پیش خداوندگم نمیشه وخداوندهمیشه بامظلومانه عزیزم ناراحت نباش شماخوبین ومن بهراین موضوع واقفم سربلندباشی

    • بدون نام

      به همه شماها که ندیده و ندانسته مردم خوب و مسلمان و برادرانمان افغانها را بیخودی سرزنش میکنید!!! این همه قتل و جنایت احتمال دارد یکی از آنها افغان باشد درست نیست که تصور کنید که همه بد هستن من خودم چهار دانشجو افغان دوستم هستن خدایی بهتر از خود مان هستند قصد دارم با یک دختر افغان ازدواج کنم چون ایمانشان قوی است

    • بدون نام

      بی نام که در مورد برادر و خواهر انمان افغان ها نوشتی درست میگی آدمهای خوبی هستن همه جا خوب داره بد هم داره،

    • بدون نام

      افغان ها برادرمان هستن از کجا معلوم است کار یکی از خودمان نبوده الکی به افغانها گیر ندید ممکن هست یک نفر اشتباه کرده باشد شامل همه نميشه وجدان چیز بدی نیست

    • بدون نام

      اگر بنویسم درباره خوبی افغان ها میشود کتابها نوشت حالا یکی وسوسه شده که ماها هم همه وسوسه میشیم و شاید برای هیچی آدم میکشیم آفغانها این طور نبستن برای دو میلیارد بوده خودتان هم بدتان نمياد یکدفعه دو میلیارد بهتون برسه یا نه!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج