adexo3
۴۴۸۷۹۴
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

امکان دسترسی مردم به سامانه حقوق مقامات

نمایندگان مردم در خانه ملت با راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه های اجرایی موافقت کردند.

خبرگزاری خانه ملت: نمایندگان مردم در خانه ملت با راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه های اجرایی موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۶ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده ۳۵ لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با پیشنهاد کمیسیون تلفیق برنامه ششم مبنی بر افزودن نیروهای سازمان انرژی اتمی به عنوان یکی دیگر از مستثنئات این ماده با ۱۷۱ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

نمایندگان همچنین با پیشنهاد محمدرضا پورابراهیمی مبنی بر حذف انعکاس پرداختی مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی در یک فیش حقوقی با ۱۴۳ رأی موافق، ۴۳ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ماده ۳۵ لایحه برنامه ششم توسعه به شرح زیر اصلاح شد:

دولت مکلف است ظرف یکسال نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام نموده و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاههای اجرائی، قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه‌ها، سازمانها و مؤسسات و دانشگاهها، شرکتهای دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانکها و مؤسسات اعتباری دولتی، شرکتهای بیمه دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی (در مواردی که آن بنیادها و نهادهایی که از بودجه کل کشور استفاده می‌نمایند)، مؤسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی، بنیادها و مؤسساتی که زیرنظر ولی فقیه اداره می‌شوند و همچنین دستگاهها و واحدهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، ‌اعم از اینکه قانون خاص خود را داشته و یا از قوانین و مقررات عام تبعیت نمایند.
نظیر؛ وزارت جهادکشاورزی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گازایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،‌ بانک مرکزی، سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ‌سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای تابعه آنها، ستاد اجرایی و قرارگاههای سازندگی و اشخاص حقوقی وابسته به آنها را فراهم نماید، به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد فوق مشخص بوده و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود. وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح و نیروهای انرژی اتمی از شمول این حکم مستثنی هستند.

دستگاه‌های مشمول این قانون مکلفند حقوق، فوق‌‌العاده‌ها، هزینه‌ها، کمک هزینه‌ها، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیرمستمر، نقدی و غیرنقدی (معادل ریالی آن) و سایر مزایا به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان موضوع این ماده را از هر محل (از جمله اعتبارات خارج از شمول قانون محاسبات عمومی، درآمدهای اختصاصی، اعتبارات متفرقه، اعتبارات کمک‌های رفاهی، اعتبارات بودجه عمومی و منابع عمومی و همچنین اعتبارات موضوع ماده (۲۱۷) قانون مالیات‌های مستقیم، تبصره «۱» ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مواد ۱۶۰ تا ۱۶۲ قانون امور گمرگی و یا اعتبارات خاص ناشی از واگذاری و فروش شرکت‌ها در سازمان خصوصی‌سازی، اعتبارات مربوط به ردیف‌های کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر درآمدها و موارد مشابه)، منعکس و پس از ثبت در سامانه فوق، پرداخت کنند، به نحوی که میزان هرگونه ناخالص پرداختی ماهانه به هر یک از افراد بلافاصله در سامانه اطلاعاتی هر دستگاه مشخص باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چرا

      نمایندگان همچنین با پیشنهاد محمدرضا پورابراهیمی مبنی بر حذف انعکاس پرداختی مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی در یک فیش حقوقی با 143 رأی موافق، 43 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. !!!

    • بدون نام

      مگه اینکه ساده باشم که این خبرو باور کنم :|

    • بدون نام

      هرکس با این قانون مخالفت کنه قطعا یا خودش نجومی بگیر هست یا خانواده اش.

    • بدون نام

      مگه اینکه ساده باشم که این خبرو باور کنم :|

    • بدون نام

      این سامانه باید طوری باشه که اعتماد از دست رفته ملت را برگردونه.
      باید وقتی کد ملی یک فرد شاغل دولتی را وارد میکنیم تمام دریافتی های او اعم از حقوق ، کارانه ، اضافه کار ، پاداش و ... بصورت فیشهای جداگانه نمایش داده بشه.

      اینهمه شهید دادیم برای حفظ نظام و برپایی عدالت؛ لذا برای اجرای دقیق ، صریح و شفاف این قانون باید اقدام فوری شود.
      ....

    • بدون نام

      چه خوب . میشه حقوق مقامات دولت قبلی رو هم مشاهده کنیم ؟

    • فرهاد

      به نظر م باید فساد سیستم اداری و حقوقی رو بردارند نه اینکه با اینکار هم به مردم توهین کنند هم به مسئولین

    • بدون نام

      این کار شدنی نیست چون اکثر کارمندان عادی حتی با حقوق کم هم راضی نبستند دیگران بدانند او ماهانه چقدر درآمد دار د ولی این کار باید برای ناظران باشد نه عموم مردم و بر ای عموم مردم مدیران و معاونین کل استانها به بالا باشد چون اگر یک مدیرکل و یا معاونانش نتو انند از یک مبلغی بیشتر بگیرن نمی گذارند سایر کارمندان زیر دستشان بیشتر از حد مجاز بگیرند

    • بدون نام

      آخه این بنده خدا ها که حقوقی نمیگیرن. اینطوری آدم دلش هم کباب میشه براشون. یه شماره حساب بدن من 500 تومن از حقوق 2 میلیون تومنی ام رو بریزم به حسابشون

    • بی نام

      حالا فرض کنیم سامانه راه اندازی شد
      حقوق کم و ناچیز مدیران هم دیده شد .هه
      از جایی که اطلاعات فیش حقوق وارد سیستم میشه رو چیکار میخواین بکنین . حتما انتظار دارین بیان امار واقعی تحویل ملت بدن هه

    • علی

      دو میلیون حقوق میگیری؟ من هفتصد میگیرم

    • کارمند

      سلام
      این ها همش فیلم دولت برای اینکه بتون سال دیگه هم بمونه.دلار رو 4تومن کردن دنبال اینن که بندازن گردن یکی دیگه .تعجبه که گردن احمدنژادننداختن

    • خوال

      حالا اصلا حقوقاشونو ببینیم . مثلا تو سایت زده ماهی ۴ میلیون ماهی ۵ میلیون . شما فکرکردید مقامات واسه این ۴ ۵ میلیون اومدن سرکار ؟ اینقدر پاداش و روابط و وام های میلیاردی و رانت و پارتی بازی دارن ک راحت ماهی ۱ میلیارد درمیارن . فکر کردید صاحبان این پورشه و مازراتی و خونه های منطقه یک کیا هستن؟

    • کارمند

      من قبلا هم گفتم این افرادی که حقوق های نجومی گرفتن قانونی بوده وهیچکس نمی تونه یک ریال آن را پس بگیره.مشکل ما در بخشنامه ها وآئین نانه هایی هستش که اجازه می دهد بعضی ها این قوانین را به نفع خودشون تفسیر کنند واین چنین حقوقهایی بگیرند.

    • محمد

      ای جون کاش حقوق من بازنشسته را همه مسئولین می دیدند خوب آنها از این به بعد نقدی می گیرند بجاش فیش منو نشون ملت می دهند هرنفر چندجا حقوق می گیره چطور دسترسی بهشون پیدا می کنند چقد ما بدبختیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج