۴۴۹۲۴۰
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اوحدی: تا ۶ ماه خواب منا را می دیدم

رئیس سابق سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود، سازمان حج در حادثه منا احیا نمی شد، گفت: این حادثه به قدری تاثربرانگیز بود که تا شش ماه کابوس آن را در خواب می دیدم.

خبرگزاری مهر: سعید اوحدی در مراسم تکریم و معارفه ریاست سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه موفقیت های کسب شده در سازمان حج و زیارت نتیجه تلاش های همه کارکنان این خانواده بزرگ است، افزود: مجموعه حج و زیارت طی سالهای گذشته با بحران های مختلفی مواجه شده است. در فاجعه منا که سخت ترین فاجعه در تاریخ حج و اسلام قلمداد می شود در عید قربان شاهد قربانی شدن حاجیان عزیز بودیم.

وی افزود: صدها نفر از حاجیان ایرانی به دلیل بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود و مسئولان عربستان قربانی شدند و هنوز تصور آن روزها برای مجموعه حج و زیارت بسیار سخت است.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت با تاکید بر نقش برجسته مقام معظم رهبری در مدیریت بحران فاجعه منا خاطرنشان کرد: در این بحران نقش مقام معظم رهبری به عنوان عامل و رکن اساسی قابل توجه است.

اوحدی ادامه داد: به عنوان فردی که در جزئیات این حادثه بحرانی بودم باید اعتراف کنم اگر نگاه حکیمانه و تدابیر مقام معظم رهبری نبود امروز شرایط ما کاملا متفاوت بود.

وی با بیان جزئیاتی از کارشکنی مسئولان سعودی در اعزام پیکر شهدا گفت: با برگرداندن پیکرهای شهدا اندکی از تالم خانواده شهدا کاسته شد اما دست اندرکاران عربستان با نگاه الحادی وهابیت معتقد بودند حادثه منا یک اتفاق بوده و با بهانه های مختلف می خواستند شهدا را دفن کنند.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت افزود: در جریان این حادثه هر روز دغدغه داشتیم که شهدا را دفن کنند و ۱۷ شهید را نیز به اشتباه یا به عمد دفن کردند.

اوحدی اضافه کرد: در حالی که بداخلاقی های آل سعود ادامه داشت و در جلسه ای ۱۸ نفر از مسئولان سعودی مقابل ۸ نفر از مسئولان ما قرار گرفته بودند و به بهانه نبود تابوت و بار میکربی جلوی انتقال شهدا را می گرفتند در همان روز رهبری فرمایشاتی داشتند و نهیب بزرگ تاریخی را در دفاع از مردم وارد کردند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان سازمان حج و خانواده شهدای منا گفت: اگر این دیدار انجام نمی شد سازمان حج احیا نمی شد و شخصا تا شش ماه پس از حادثه کابوس حادثه منا را در خواب می دیدم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آریا

      ۶ ماه که خوبه شما با این تدابیری که اندیشیدن باید تا آخر عمر خواب منا ببینید. اگه دفه اولی که سعودی ها هتک حرمت کردن سفت و سخت بودین جرات نمیکردن دیگه حرکتی غیراخلاقی انجام بدن.

    • بدون نام

      حادثه منا دردناک بود اگر ان حادثه خواست خدا بود چی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج