۴۴۹۷۱۸
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

یکی به دوی کواکبیان و لاریجانی در صحن مجلس

کواکبیان در اخطار همراه با فریاد خود به انتقاد از رئیس مجلس پرداخت و همچنین خروجی کمیسیون تلفیق در مورد برنامه توسعه ششم را «آش شلم شوربا» معرفی کرد که قاضی‌پور در پاسخ به او گفت:شوربا خودشان خوردند، ما نون و نمک حلال خوردیم.

خبرآنلاین: کواکبیان در اخطار همراه با فریاد خود به انتقاد از رئیس مجلس پرداخت و همچنین خروجی کمیسیون تلفیق در مورد برنامه توسعه ششم را «آش شلم شوربا» معرفی کرد که قاضی‌پور در پاسخ به او گفت:شوربا خودشان خوردند، ما نون و نمک حلال خوردیم.

در جريان بررسي لايحه برنامه توسعه ششم، در جلسه علني سه شنبه-۷ دي- صداي فرياد‌هاي كواكبيان در صحن شنيده مي‌شد كه خواهان بيان اخطاري بود. اما چون براساس اسامي ثبت شده، نوبت به او نرسيده بود، هيئت رئيسه اجازه بيان اخطار را به او نداد تا جايي كه رئيس مجلس براي آرام كردن كواكبيان به او يادآوري كرد كه از هم فراكسيوني‌هاي كواكبيان يعني محمدعلی وكيلي در هيئت رئيسه حاضر است و ديگر به او كه بايد اعتماد كند.

اما اين صحبت‌ها هم نتوانست كواكبيان را آرام كند،‌ تا جايي كه سرانجام كاظم دلخوش وقتي تريبونش براي بيان اخطار باز شد،‌ نوبت خود را به كواكبيان داد.

*وكيلي خطاب به كواكبيان: حالا ناز هم مي‌كنيد!

وقتي نوبت به كواكبيان رسيد،‌او براي لحظاتي از بيان اخطارش خود داري كرد، به نحوي كه وكيلي خطاب به او گفت: حالا چي شد،‌ بگوييد ديگر، ناز هم مي‌كنيد!

پس از اين سرانجام، كواكبيان راضي شد كه اخطارش را بگويد:آقاي وكيلي شما و همه هيئت رئيسه در برابر قرآن قسم خوريد كه بي‌طرفي را رعايت كنيد. تا حالا دو بار پيشنهاد كتبي به آقاي قاضي زاده دادم.گفتند كه قبل ورود به ماده باشد.

اين نماينده اصلاح طلب مجلس دهم در ادامه خطاب به رئيس مجلس گفت: به والله قسم ۲۵ مورد از تخلفات شخص رئيس را در اين ۸ روز يادداشت كردم.

نكته‌اي كه رئيس مجلس در واكنش به آن گفت: يكي از آن ۲۵ مورد را بگوييد.

كواكبيان ادامه داد: يك مورد اين است كه شما هر وقت تشخيص دهيد، مي‌گوييد اين رفع ابهام راي مي‌گيريم اين براساس كدام آيين نامه است؟

رئيس مجلس در برابر اين انتقاد تأكيد كرد كه «الان به شما مي‌گويم.اولا من نبايد به شما كه سابقه در مجلس داريد،بگويم. پس شما اعتراضتان اين است كه براي رفع ابهام برخي موارد را راي مي‌گيرم.

كواكبيان كه همچنان با فرياد رئيس مجلس را خطاب قرار مي‌داد، گفت: يك بار ناپرهيزي كنيد و اخطار ما را وارد بدانيد.

لاريجاني هم به طعنه در رابطه با فرياد زدن‌هاي كواكبيان گفت: شما فكر مي‌كنيد كه اگر صدايتان بلند شود حرفتان معقول تر مي‌شود. اگر با همين صدا، ميكروفونتان قطع شود، باز هم صداي شما را مي‌شنويم. شما گفتيد ۲۵ مورد تخلف دارم.

در اين ميان كواكبيان پرسيد:اجازه مي‌دهيد همه را بگويم؟

رئيس مجلس در برابر اين درخواست تأكيد كرد كه «بله همه را بگوييد.،‌شما گفتيد يك موردش اين كه رفع ابهام را راي گيري مي‌كنيم. كجايش ايراد دارد؟ الان آقاي بحريني درخواست رفع ابهام دادند،‌من بايد بررسي كنم و اگر لازم بود راي بگيريم.

در ادامه اين پرسش و پاسخ پينگ پنگي، كواكبيان به بيان مصداق پرداخت: يك موردش همين امروز آقاي دهقاني آمدند بالا و شما گفتيد قبل از ورود به ماده يك ابهام كلي وجود دارد و شما صبحبت كنيد،‌آقاي دهقاني هم صحبتش در مورد ناظران كشاورزي بود.

رئيس مجلس پاسخ داد: شما اشتباه ميكنيد،‌آقاي دهقاني در مورد بند نون گفتند كه اشكالاتي دارد و من گفتم كه ابهام را مي‌پذيرم و بنابراين براي رفع ابهام و ارجاع كميسيون رأي گيري كرديم.

كواكبيان كه در ميان صحبت‌هاي رئيس مجلس، نكته‌اي را براي بيان اعتراضش انتخاب مي‌كرد، ادامه داد: پس ما هر دفعه بايد بالا پيش شما بياييم. پس اين تابلو را قطع كنيد...

نكته‌اي كه موجب شد تا رئيس مجلس از كواكبيان بخواهد از اين شاخه به آن شاخه نپرد و براي شفاف شدن موضوع گفت: روشش همين است. ‌آيين نامه ميگويد، هر كسي درخواست رفع ابهام دارد بايد بيايد كتبي به هيئت رئيسه بدهداگر رئيس پذيرفت، رأي گيري شود. شما خودتان را عصباني ميكنيد. از شما خواهش ميكنم كه ۲۵ مورد را هم بنويسيد و به من بدهيد.

كواكبيان در پايان به انتقاد تاجگردون از فعاليت كميسيون تلفيق در مورد برنامه توسعه ششم پرداخت و گفت كه «آقاي تاجگردون هم گفتند كه يك آش شوربا و شله قلمكاري كميسيون تلفيق تحويل داده است.»

اين طعنه كواكبيان با پاسخ رئيس مجلس همراه شد تا نقطه پاياني بر اين اخطار رفت و برگشتي ميان رئيس مجلس و كواكبيان نهاده شود: من نخواستم به آقاي تاجگردون جواب بدهم اما خب همديگر را تخريب نكنيد، اين اعضاي كميسيون تلفيق هم از همين نماينده‌هاي مجلس هستند. فرض كنيد كه يك جاهايي ابهام دارد اما بايد مشكل را حل كنيم.

*قاضي‌پور در پاسخ به انتقاد كواكبيان از كميسيون تلفيق: متاسفانه همكار عزيزمان سياسي است

اما اين بحث در مورد شيوه عمل كميسيون تلفيق كه از اخطار كواكبيان و پاسخ رئيس مجلس آغاز شده بود،‌ پايش به تذكر نادر قاضي‌پور هم كشيده شد.

اين نماينده مردم اروميه در دفاع از فعاليت كميسيون تلفيق و انتقاد از صحبت‌هاي كواكبيان گفت: اعضاي كميسيون تلفيق چند ماه است كه شبانه روز كار كردند و به حوزه انتخابيه خود نرفتند. حاجي بابايي و حتي بنده چند شب در مجلس خوابيديم تا كار انجام شود.آقاي لاريجاني اين ؛آقاي حاج بابايي...

در اين حين قاضي پور تلاش مي‌كرد با صدا زدن چند باره حاجي بابايي رئيس كميسيون تلفيق توجه او را به سمت خود جلب كند،‌نكته‌اي كه با خنده رئيس مجلس همراه شد و لاريجاني به قاضي‌پور گفت:شما مطلبتان را بفرماييد.

سرانجام قاضي‌پور ادامه داد: ما در کمیسیون تلفيق شب و روز كار كرديم و متاسفانه همكار عزيزمان كه سياسي است و به فكر مشكلات حاد مردم نيست تلقيق را زير سئوال مي‌برد آقاي رئيس بايد از شأن مجلس دفاع كنيد. آقاي حاجي بابايي ۶ شب در مجلس خوابيد و به خانه اش نرفت، به جاي اينكه آقاي رئيس از ما حمايت كنيد، چيزي نگفتيد. شوربا خودشان خوردند ما نون و نمك حلال خورديم.

اين انتقاد كواكبيان و دفاع كردن قاضي‌پور از كميسيون تلفيق سرانجام با اين جمله رئيس مجلس كه «من از اول از تلفيق تشكر كردم و من خواهش ميكنم كه به هم ديگر چيزي نگوييد كه نياز به ماده ۷۹ شود.» پايان يافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کواکبیان فقط سر و صدا راه میندازه

    • لالوی

      هیچکدام برای ملت کاری نمی کنند

    • تبریز

      بگم بگم ها شروع شد...

    • بدون نام

      کم مونده به حقیقت گفته های دکتر احمدی نژاد برسیم چون گفتند شب دراز است و قلندر بیدار ایشان اينهمه گفتند و زحمت کشیدند و بعضیها نفهميدند و لی به لطف خدا کم کم داره ماه از پشت ابر مياد بیرون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج