۴۴۹۷۴۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

معافیت سهامداران خرد از جریمه‌های نقدی

صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه از بند ۴ ماده ۱۵ پیشنهادی کمیسیون تلفیق برنامه ششم حذف و سهامداران خرد بورسی از قاعده جریمه های نقدی و محدودیت های حق رای و حق تقدم و محدودیت در تقسیم سود خارج شدند.

اقتصاد آنلاین: صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه از بند ۴ ماده ۱۵ پیشنهادی کمیسیون تلفیق برنامه ششم حذف و سهامداران خرد بورسی از قاعده جریمه های نقدی و محدودیت های حق رای و حق تقدم و محدودیت در تقسیم سود خارج شدند.
علی سعیدی ، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با هماهنگی هایی که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در صحن علنی مجلس و در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه به انجام رساندند و همین طور از طریق رایزنی با بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه از بند ۴ ماده ۱۵ پیشنهادی کمیسیون مزیور، حذف شدند.
وی افزود: همچنین در بند ۱ ماده ۱۵ جریمه های نقدی و محدودیت های تقسیم سود، حق رای و استفاده از حق تقدم برای تمامی سهامداران در نظر گرفته شده بود که این محدودیت ها و جریمه ها صرفا به سهامداران موثر در انتخاب مدیرانی که مرتکب تخلفی شده بودند، محدود شد.

وی اظهار داشت: در حقیقت سهامداران خرد که سهامداران بورسی هستند از قاعده جریمه های نقدی و محدودیت های حق رای و حق تقدم و محدودیت در تقسیم سود خارج شدند.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: متعاقب آن قرار بر این شد که سهامداران موثر ، در دستورالعملی توسط بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد و تعریف شوند و موضوع به تصویب شورای پول و اعتبار نیز برسد.
به گفته سعیدی، این موضوع روز شنبه در صحن علنی مجلس و صبح امروز در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه مطرح شد؛ سپس با هماهنگی های رئیس سازمان بورس، به جلسه ای مرکب از سازمان بورس، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ارجاع شد که در آن جلسه توافق اولیه برای این تغییرات حاصل شد.
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در حال حاضر این توافق و هماهنگی در بدنه دولت شکل گرفته است و امیدواریم در جلسه امروز سه شنبه 7 دیماه این موضوع نهایی شود.

قرار است موضوع صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین سرمایه مجددا صبح امروز در کمیسیون تلفیق مطرح شود که رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم در آن جلسه حضور دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج