اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۴۹۹۶۳
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

مومنی: دولت روحانی بد شانس‌ترین دولت است

فرشاد مومنی گفت: با هر متر و معیاری درباره دولت روحانی داوری کنیم، انصاف این است دولت فعلی اقدامات مخرب انجام نداد و تلاش‌‌هایی هر چند ناکافی برای اصلاح امور صورت گرفت.

خبرگزاری ایلنا: فرشاد مومنی در مورد عملکرد دولت روحانی گفت:‌ این دولت یکی از بدشانس‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب بوده است زیرا میراث دار یکی از بی‌سابقه‌ترین سطوح تجربه شده ناکارآمدی و فساد در دولت قبلی بوده است.
اما در عین حال این دولت یکی از خوش‌شانس‌ترین‌ها هم محسوب می‌شود به خاطر اینکه ابعاد خرابکاری‌های دولت قبلی به حدی است که اشتباهات دولت فعلی را نمی‌توان با دولت احمدی‌نژاد قیاس کرد. بنا بر این با هر متر و معیاری درباره دولت روحانی داوری کنیم، انصاف این است دولت فعلی اقدامات مخرب انجام نداد و تلاش‌‌هایی هر چند ناکافی برای اصلاح امور صورت گرفت.

استاد دانشگاه علامه افزود: بنا بر این خدا را شکر می‌کنیم که این دولت جایگزین دولت قبلی شده است و تیم دولت قبل در راس نهادهای تصمیم‌گیری حضور ندارند. اما اگر اقتضائات و شرایطی که کشور در آن قرار دارد و تعهدات روحانی در جریان انتخابات را مبنا قرار بدهیم متاسفانه باید بگوییم کاستی‌ها و خطاهایی در سه سال گذشته رخ داده و باید امیدوار باشیم که در دوره بعدی تا جایی که امکان دارد این اشتباهات جبران شود.

این اقتصاددان ادامه داد: به نظر من بزرگ‌ترین خطاهای این دولت در حوزه اقتصاد این است که سیاست‌هایی که در سه دهه اخیر بارها آزموده شده و شکست خورده را دوباره در دستور کار قرار دادند.

مومنی تصریح کرد: درست است تخریبی که امروز صورت می‌گیرد نسبت به دولت قبل ناچیز است اما به هر حال اشتباهاتی صورت می‌گیرد. به عنوان مثال کاهش بیش از ۳۰ درصدی در نرخ تورم صورت می‌گیرد اما کسی در زندگی احساس بهبود شرایط نمی‌کند. این موارد منطق کارشناسی مشخصی دارد که تا امروز از سوی دولت پاسخ مناسبی به آن داده نشده است. ما امیدواریم حالا که سطح فساد و ناکارآمدی در دولت روحانی کاهش پیدا کرده با کمک رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای مدنی، همه کمک کنیم که اجرای سیاست‌های کیفی دولت بهبود پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته، بسته‌های اقتصادی، سه لایحه بودجه و یک برنامه توسعه‌ای که دولت ارائه داد از کیفیت کارشناسی و تحلیلی در حدی که از دولت انتظار می‌رود، برخوردار نبود و سخنگوی محترم دولت نیز بیشتر در حال توجیه این بسته‌ها و برنامه‌ها هستند.

مومنی ادامه داد: تورم بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده اما کارکردهای کاهش تورم مشاهده نمی‌شود. این به این معنی است که اقدامات تکمیلی، به درستی اجرا نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بد شانس نیست به مخالفینش زیادی رو داد

    • بدون نام

      داداش اشتباه نگید. دولت بی تدبیر دروغو ترین دولت بعد از انقلاب بوده. باوعده های دروغ وحرفهای دل گرم کننده همراه باخنده های ریز ولبخند کلاه گشادی سر مردم گذاشتید.و رأی جمع کردید. یک چند سالی است مردم از روی ناچاری بین بد وبدتر یکی را انتخاب میکنند. این دولت ایران را پنجاه سال عقب انداخت درست همان چیزی که غربی ها وخصوصأ عربستان کثیف هدفشان بود. این دولت انجام داد. و غربیها وسعودیها به اهدافشان رسیدند. این دولت را آیندگان باید قضاوت کنند. شما هم یکی از مهره های این دولت هستید.

    • بدون نام

      همش چرت میگویید تمام کاسه وکوزه رو گردن دولت قبلی می اندارید. از حالا می خواهید با این سخنرانیهای انتخاباتی که راه انداختید. باز رآی جمع کنید. چند وقته دیگه دولت های دیگه رو محکوم می کنید کم کم میرسید به زمان تیر کمان شاه پادشاهان را محکوم می کنید. بعد می رسید به کوروش وعصر هخامنشیان

    • بدون نام

      تو این چند روزه که دیدیم چیزی از دولت احمدی نژاد کم نداشت البته فرقش اینکه احمدی نژاد در دور اول گرانی نداشت اما روحانی از خجالت ملت در اومد حالا وای به حال دور دوم اگه رای بیاره دیگه فکر کنم دلار رو به ده هزار تومان برسونه

    • بدون نام

      این دفعه رای نمیاره

    • اختیار

      در داخل کشور قدرت تا سی درصدشامل رعیس جمهور روحانی میشه..اگه زیر بنا کشور جوری بود که همه ی قدرت دست رعیس جمهور بود کشوربسیارموفق تر بود..الان قدرت تقسیم شده اون یکی میخوادکاری کنه اون یکی نمیخواد..همین باعث بی نظمی میشه

    • بدون نام

      روحانی هیچ کاری نکرد برای این مردم رای نمیاره اینها همش بهانه س

    • علی

      بدترین دولت است..و اولین دولت ۴ ساله

    • بدون نام

      به نظرم درست گفته

    • بدون نام

      بد شانس نیست مسولان این دولت نادانند و خودشان به خواب زده اند مسولانی که فقط به فکر منافع خود و فرزندانشان هستند

    • بدون نام

      بد شانس نیس بدذاته

    • بدون نام

      روحانی خداحافظ

    • بدون نام

      درود بر روحانی، دولت ضد دزد ها

    • بدون نام

      بی عرضه و دروغگو و بیرحم ترین دولت البته یکی از یکی بدتر از چاله به چاه افتادن

    • سهیلا

      بدشانس نیست بد بانده......کاربلدنیستندوبقول مهران مدیری اشتباهی اند وبایدبرن خونشون بتمرگن.

    • بدون نام

      دروغگوترین دولت دولت حسن روحانی هستش پدر ملت و.در آورده زیر گرانی

    • بی نام

      این دولت بی تدبیر و نا امید به گفته امریکا بیست سال ایران
      را به عقب برد چرا با فرافکنی واقعیت کتمان میکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج