۴۵۰۱۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خاتمی: ناجا در قلب مردم جای دارد

آیت الله "سید احمد خاتمی" با اشاره به اینکه ۹ دی ؛ نماد بصیرت و ولایت مداری مردم است، گفت: کارکنان ناجا در کنار دیگر نیروهای نظامی در قلب مردم جای دارند.

خبرگزاری ایسنا: آیت الله "سید احمد خاتمی" با اشاره به اینکه ۹ دی ؛ نماد بصیرت و ولایت مداری مردم است، گفت: کارکنان ناجا در کنار دیگر نیروهای نظامی در قلب مردم جای دارند.

آیت الله "سید احمد خاتمی" در مراسم اختتامیه دوره بصیرت ویژه فرماندهان عالی ناجا در مجتمع فرهنگی، تربیتی و آموزشی عمار قم اظهار داشت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با دو تهاجم مواجه شد؛ یکی تهاجم خارجی که حاصل آن هشت سال جنگ تحمیلی بود، بسیاری از شما که در این جمع حضور دارید، رزمندگان آن جنگ و پیروزی افتخار آفرین ایران بودید، دیگری تهاجم داخلی است که جلوه تجسم آن فتنه داخلی سال ۸۸ بود که آن را کودتای داخلی و رنگی نامیدند و هرچه زمان می گذرد این واقعیت بیشتر نمایان می شود.

وی ادامه داد: از اول انقلاب کشور ما در تحریم بود اما هیچ وقت تحریم فلج کننده مطرح نبود، بعد از فردای "۹ دی" مقوله تحریم های فلج کننده مطرح شد، معلوم می شود که سران استکبار خیلی امید داشتند که این کودتای داخلی راه به جایی ببرد حتی اوباما رئیس جمهور آمریکا از موسوی نام برد و "شیمون پرز" گفت: فتنه گران سربازان ما در ایران هستند."

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: فتنه سال ۸۸ واقعاً تهاجم داخلی بود، دقیقاً همانی بود که در کشور اوکراین رخ داد، مقامات برخی کشورهای حامی کودتاهای رنگی آمدند و در راهپیمایی شان شرکت کردند و دولت قانونی آن کشور سرنگون شد.

وی افزود: این تهاجم داخلی در ایران به دلایل هوشیاری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همراهی مردم نتیجه نداد که اگر این دو دلیل نبود، کودتا اثر کرده بود، در این مقابله، بصیرت که رهبر معظم انقلاب این همه تاکید می فرمایند، خود را نشان داد و مردم کاملاً فهمیدند پای اصل ولایت فقیه در میان است، اگر بگوییم جریان فتنه، جریان ناکثین انقلاب اسلامی بود، مبالغه نیست.

استاد حوزه علمیه قم با مقایسه ویژگی های ناکثین صدر اسلام با فتنه گران انقلاب اسلامی، ابراز داشت: اولین ویژگی این است که ناکثین روزی از نیروهای خودی بودند، طلحه و زبیر از افراد شاخص اطراف پیامبر (ص) بودند، زبیر بعد از حضرت علی (ع) نفر دوم از یاران پیامبر اسلام بود و به معنای دقیق کلمه خودی بود.

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد : ویژگی دوم اینکه ناکثین روزی رزمنده خط مقدم بودند، ویژگی سوم اینکه ناکثین تاییدهای زیادی از پیامبر (ص) داشته اند، ناکثین زمان ما هم دقیقا همین طور «میرحسین موسوی» نیز هشت سال در دوره امام راحل (ره) نخست وزیر بود، تاییدیه های زیادی نیز از حضرت امام (ره) داشت،" مهدی کروبی" نیز قبل از انتخابات ۸۸ در دفتر مقام معظم رهبری به حجت الاسلام" قرائتی" گفته بود عاقبت به خیری فقط در کنار ولایت بودن حاصل می شود، اما میزان، حال فعلی اشخاص است.

وی ادامه داد: ویژگی چهارم اینکه ناکثین در خط مقدم بیعت کنندگان بودند، ناکثین انقلاب اسلامی نیز همین گونه بودند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی پنجم ناکثین بیان داشت: ناکثین به اعتراف خودشان، از ایجاد شورش و اغتشاش فقط منافع خود را می خواستند نه خدا را، طلحه و زبیر به امام علی (ع) گفتند؛ یکی از ما را استاندار کوفه و دیگری را استاندار بصره بگمار، در جریان فتنه نیز چیزی جز دنیا نبود، تقلب فقط بهانه بود و به اعتراف صریح خودشان تقلب رمز اغتشاش بود.

وی ویژگی ششم را این گونه مطرح کرد که ناکثین مردم را پای هوس خودشان قربانی کردند و از هر دو طرف کشته گرفتند.

امام جمعه موقت تهران در بیان ویژگی هفتم گفت: ناکثین با کسانی متحد شدند که روزی رویاروی آن ها بودند، آل ابی سفیان و آل بنی امیه کسانی بودند که طلحه و زبیر با آنها جنگیده بودند، اما معاویه در جنگ جمل در نامه ای به طلحه و زبیر نوشت "الی امیر المومنین طلحه و زبیر" آنها باید می فهمیدند چرا معاویه به آنها امیرالمومنین می گوید.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: ناکثین از مقدسات استفاده ابزاری کردند، همسر پیامبر ام المومنین محسوب می شد، او را همراه خود کرده و در واقع ناموس پیامبر را به جنگ علی (ع) آوردند،در جریان فتنه نیز عکس امام را در دست داشتند و به پایبندی به نظام و امام تظاهر می کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در هشت ماه فتنه، فقط یک بار به ماجرای مسجد ضرار اشاره کردند، مسجد ضرار سمبل استفاده ابزاری از مقدسات است، منافقین این مسجد را ساخنند که با پیامبر (ص) مقابله کنند.

امام موقت جمعه تهران تاکید کرد: در هر دو جریان ناکثین و جریان فتنه، ریشه و قصد، تعبد ناپذیری و تسلیم ناپذیری در برابر ولایت بود، فتنه های آینده را نیز همین موضوع رقم می زند.

بنابر گزارش پایگاه خبری پلیس، وی در پایان با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در کنار دیگر نیروهای نظامی در قلب مردم اند.

گفتنی است، در ابتدای مراسم اختتامیه، حجت الاسلام والمسلمین" محمد رضا الهی اصل"رئیس مجتمع فرهنگی، تربیتی و آموزشی عمار، گزارشی را از برگزاری دوره های بصیرت ارائه کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج