adexo3
۴۵۰۲۹۲
۱۲۱ نظر
۵۰۰۲
۱۲۱ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش روحانی به نامه اصغر فرهادی: گور خوابی از فقر، برای مردم و دولت قابل تحمل نیست

رئیس جمهور با اشاره به موضوع گورخواب ها و نامه‌ای که اصغر فرهادی در این زمینه به او نوشته بود تاکید کرد: چه کسی می تواند در جامعه بزرگی مثل ایران ببیند عده ای از هم نوعانش که آسیب اجتماعی دیدند شب بخاطر بی پناهی به قبر پناه ببرند. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این مساله برای دولت و مردم قابل تحمل نیست، بیان کرد: برای حل چنین موضوعاتی همه باید یکپارچه شویم و از مسائل جناحی و اختلافات دست برداریم و مشکلات اساسی کشور را مدنظر قرار دهیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور با اشاره به موضوع گورخواب ها و نامه‌ای که اصغر فرهادی در این زمینه به او نوشته بود تاکید کرد: چه کسی می تواند در جامعه بزرگی مثل ایران ببیند عده ای از هم نوعانش که آسیب اجتماعی دیدند شب بخاطر بی پناهی به قبر پناه ببرند. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این مساله برای دولت و مردم قابل تحمل نیست، بیان کرد: برای حل چنین موضوعاتی همه باید یکپارچه شویم و از مسائل جناحی و اختلافات دست برداریم و مشکلات اساسی کشور را مدنظر قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت در محل سالن اجلاس سران اظهار کرد: من دیروز از یکی از هنرمندان نامه ای را خواندم که بسیار دردناک بود. شنیده بودیم بعضی ها از فقر کارتن خواب می شوند یا زیر پل ها می خوابند اما قبر خواب را کمترشنیده بودیم. این هنرمند در نامه نوشته بود وقتی این موضوع را دیدیم بغض در گلویم و شرمساری در سیمایم ایجاد شد.

وی ادامه داد: چه کسی می تواند در جامعه بزرگی مثل ایران به این عظمت، دین فرهنگ و با عشق به خاندان رسالت ببیند عده ای از هم نوعانش آسیب اجتماعی دیدند و به خاطر بی پناهی به قبر پناه برده اند. قبلا زنده به گور می گفتند، اما الان طرف برای اینکه سرما را تحمل کند خودش را در گور می کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این مساله برای دولت و مردم قابل تحمل نیست، بیان کرد: برای حل چنین موضوعاتی همه باید یکپارچه شویم و از مسائل جناحی و اختلافات دست برداریم و مشکلات اساسی کشور را مدنظر قرار دهیم. برای حل مشکلات همه باید دست به دست هم بدهیم. دولت و ملت و همه مسئول هستیم و در برابر فساد همه ما مسئولیم. بزرگترین قدرت برای مقابله با فساد نظارت عمومی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای رسیدن به رستگاری همه باید به صحنه بیاییم یادآور شد: باید مردم را به خیر و نیکی دعوت کنیم و جلوی منکر و فساد بایستیم. یکی از وظایف مهم احزاب، گروه ها، ثمن ها، تشکل ها، روزنامه ها، مجلات، سایت ها و رسانه ها مقابله با فساد باید باشد. اگر همه به صحنه بیاییم و بازرسی و نظارت عمومی را که اسلام تحت دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر مقرر کرده، به خوبی استفاده کنیم می بینیم قدرت مردم بالاتر از دادگاه ها،‌بازرسی ها، دیوان ها و ارزیابی هاست.

وی با اشاره به ارائه منشور حقوق شهروندی در ۲۹ آذر عنوان کرد: می خو اهم این تاریخ ۲۹ آذر در ذهن ما بماند. من در این روز منشور حقوق شهروندی را به ملت بزرگ ایران عرضه کردم و یک هدف این بود که ملت ما در زمینه حقوق شهروندی مطالبه گر باشد و از دولت، قوه قضائیه، قوه مقننه و نیروهای امنیتی بخواهد و مطالبه کند. حق مدار بودن، حق خواه بودن و حق جو بودن یکی از وظایف ماست.

روحانی اضافه کرد: بعضی ها می گویند حقوق شهروندی خوب است اما چرا دیر منتشر کردید؟ ما حقوق شهروندی را از روز اول منتشر کردیم و در سایت گذاشتیم و در مصاحبه زنده از مردم خواستیم که به سایت مراجعه کنند. که در همان روزهای اول یک میلیون بازدید داشت. در طول این سه سال هم حقوق شهروندی را عرضه کردیم و حقوقدانان نظر دادند و در این ۲۹ آذر نسخه نهایی در اختیار مردم قرار داده شد.

وی افزود: اگر مردم در مبارزه با فساد جدی باشند، آن وقت سازمان های نظارت و بازرسی حرفه ای ما در سه قوه با امیدو قدرت بیشتری این مسیر را ادامه می دهند. همه ارکان باید کنار هم قرار بگیریم و با فساد و انحراف مبارزه کنیم و معیار برای ما اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی باشد.

رئیس دولت تدبیر و امید در بخشی دیگر از صحبت های خود خاطر نشان کرد: در دستگاه های نظارتی مهم این است که پیش داوری نداشته باشیم. چون مارا بسیار به خطا وا می دارد. در بسیاری از موارد متاسفانه به خاطر مسائل حزبی و جناحی و گاهی حتی مسائل قومیتی یا حتی قیافه ظاهری طرف پیش داوری می کنیم و از همه بدتر این است که بگوییم این برای این جناح یا آن جناح است.

وی با طرح این پرسش که چرا یک عده در کشور ما حاشیه امنیتی دارند تاکید کرد: این حاشیه امنیتی از کجا آمده است؟ چرا خبرگزاری ها، سایت ها و روزنامه ها هر چه بگویند، بنویسند، فحاشی کنند و تهمت بزنند حاشیه امنیتی دارد؟ اگر این کارشان مربوط به دستگاه اجرایی و دولت باشد، گاهی تشویق هم می شوند. حالا جرات نمی کنند راجع به دستگاه های دیگر چیزی بنویسند.

روحانی ادامه داد: مساله مهم تر این است که ما از وقوع گناه خوشحال بشویم. بعضی ها بخاطر مسائل جناحی و خطی وقتی روزنامه و سایتی را می بینند که فحاشی و توهین می کند و افترا می بندد از گناه خوشحال می شوند. سقوط اخلاقی در جامعه زمانی است که کسی از گناه منکر و دروغ خوشحال شود.

وی اضافه کرد: ما ایرانی ها می گوییم یک بام و دو هوا. بعضی افراد افراطی در برخی جناح ها این گونه هستند و می گویند دروغ و تهمت اگر علیه جناح من باشد بد است و اگر علیه جناح مقابل باشد خوب است. در حالی که اسلام آمده تا ما را از این ضلالت و گمراهی نجات دهد. نباید خرده حساب ها، دشمنی ها، دعواها و اختلافات موجب آن شود که از عدالت فاصله بگیریم. عدالت فوق مذهب است و نباید پیش داوری کنیم.

رئیس جمهور همچنین یادآور شد: من سراغ دارم در مواردی معلم یا استادی در دادن نمره جناح را در نظر گرفته است. خدا نکند ما به آن روزی برسیم که معلم در دادن نمره نگاه کند این فرد فرزند چه کسی است یا فامیل او یا فرزند دشمنش و یا از این جناح و آن جناح.

رئیس دولت یازدهم ادامه داد: در بازرسی ها که نوعی قضاوت اولیه در پایان بازرسی صورت می گیرد و با وجود اینکه دادگاهی نیست، اما به نوعی داوری می شود خیلی مهم است که عدالت را مدنظر قرار دهیم. در تمام بازرسی ها باید به این نقطه برسیم که اشکال ریشه ای از کجا بوده و اگر آن را پیدا و منعکس کردیم برای حلش مقررات و رویه ها را اصلاح کنیم. در این صورت می توانیم در کارمان موفق باشیم.

روحانی با تاکید بر این که در بازرسی ها حریم خصوصی مردم نباید افشا شود، تصریح کرد: ممکن است در یک بررسی و بازرسی یا خواندن یک نامه خصوصی یا بازرسی از محل کار، بازرس به یک نکته ای برسد که ممکن است گناه باشد اما جزو زندگی شخصی و خصوصی فرد به حساب بیاید در این صورت حق ندارد آن را افشا کند.

وی در ادامه یادآور شد: ۱۵ سال پیش آقایی نزد من آمده بود و می گفت فلانی برای فلان کار مناسب نیست، چون من یک روز از اذان ظهر تا نزدیکی های مغرب با او بودم و دیدم نماز ظهر و عصر نخواند. من به او گفتم چقدر قبل از مغرب از او جدا شدی؟ که گفت نیم ساعت گفتم ممکن است در همان نیم ساعت خوانده باشد. اگر یک بار دیدید رفیقی نماز خوانده از لحاظ شرعی باید او را نمازخوان تلقی کنید. اصلا چرا این گونه حساب و کتاب می کنید؟

روحانی همچنین تاکید کرد: بعضی ها ذهنشان اساسا بیماری هایی دارد، اسرار مردم و زندگی خصوصی آنها را دنبال نکنید. اما اگر جرمی انجام شده و مربوط به مصالح جامعه است، باید بررسی کنیم و برایمان تفاوتی نداشته باشد که این فرد چه کسی است. همه افراد از لحاظ قانون باید مساوی باشند.

رئیس جمهور افزود: بسیار مهم است که در این شرایط کشور به مساله فساد توجه کنیم و برای مقابله با فساد کمربندها را محکم ببندیم. اگر می خواهیم اقتصاد درست شود، رشد و توسعه صورت بگیرد و اقتصاد مقاومتی را ببینیم یکی از شرایط آن نبودن فساد است. با وجود فساد رشد اقتصادی به وجود نمی آید. انسجام اجتماعی ایجاد نمی شود و سرمایه اجتماعی آسیب جدی می بیند. یکی از مهمترین وظایف امروز ما مبارزه با فساد است.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد بازرسی های ویژه از قوای سه گانه لازم هستند ولی کافی نیستند، گفت: این ها همه نظارت های حرفه ای و ویژه است. ما نیاز به یک نظارت و بازرسی کامل عام و عمومی داریم، که آن نظارت مردم است. همه مردم باید به صحنه نظارت بیایند. مگر می توانیم مشکلی را در جامعه بدون حمایت مردم حل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در کشور همه ارگان ها، دستگاه های نظارتی مختلفی دارند یادآور شد: قوه مجریه، قضائیه و مقننه هر کدام دستگاه های نظارتی متفاوتی دارند و شورای نگهبان هم یک دستگاه نظارتی به شمار می آید. حالا چرا با وجود این همه دستگاه نظارتی باز هم شاهد تخلفات بزرگ هستیم. چگونه می شود که یک تخلف عظیم و بزرگ حدود ۳ میلیارد دلار در کشور ایران در دولت قبل اتفاق بیفتد؟ این همه دستگاه های نظارتی بودند، اما کدام یک نظارتشان قوی نبوده است. یا قوانین ما اشکال دارد یا افرادی که مسئولایت نظارت دارند مشکل دارند.

وی همچنین تصریح کرد: مگر یک نفر خودش به تنهایی می تواند ۳ میلیارد دلار به جیب بزند؟ به کجا وصل بوده است؟ چه کسانی به او کمک کرده اند و شریک هایش چه کسانی بوده اند؟ چگونه نفت، اموال و صدها میلیون دلار پول در اختیار او قرار گرفته است؟

روحانی ادامه داد: دستگاه قضائی رسیدگی کرده و به یک حکمی رسیده است. من راجع به دستگاه قضائی و حکم آن فرد بحثی ندارم چون این مربوط به دستگاه قضائی است و قاضی بررسی کرده و به یک حکمی رسیده است. اما سوال مردم همچنان باقی است. حالا اگر یک فردی اعدام شود، ثم ماذا؟ (که چی) پول چه شد؟ پولی که در اختیار این آقا بود کجا رفت؟ چه کسانی موثر بودند و نقش داشتند؟

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین خاطر نشان کرد: از آغاز پرونده پیشنهاد دادم به جای اینکه این فرد مستقیما در اختیار قوه قضائیه قرار بگیرد، در اختیار وزارت اطلاعات قرار گیرد تا اطلاعات شفاف و پرونده پخته شود و بعد در اختیار دستگاه قضائی قرار بگیرد. اما به هر حال این مساله عملی نشد. انتظار مردم این است که این ماجرا برایشان روشن شود. مردم سوالاتی دارند و سوالشان باید پاسخ داده شود.

وی در ادامه عنوان کرد: به عنوان نماینده ملت ایران و مسئول اجرای قانون اساسی عرض می کنم که در پرونده های مهمی که میلیاردها از اموال عمومی مردم حیف و میل شده، باید به سوالات مردم پاسخ داده شود و اگر پاسخ داده نشود چیزی مهم تر از سه میلیارد دلار و بیش از ده ها میلیارد دلار از دست داده ایم و آن مساله اعتماد عمومی مردم و مساله سرمایه اجتماعی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه ای که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد سرمایه اجتماعی است، تاکید کرد: ما به غیر از مردم کسی را نداریم، قدرت ما قدرت مردم است. موشک و هواپیما و نیروی نظامی همه سر جایشان و دستشان هم درد نکند ولی آنها قدرت دوم هستند. وقتی قدرت ملی را بررسی می کنیم، قدرت نظامی در رده چندم است و مردم، اعتماد مردم و سرمایه های اجتماعی جزو قدرت های اول هستند.

روحانی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم نظارت ها و بازرسی ها ترمیم سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است. در هر موضوعی اگر جرم، تخلف و انحراف بزرگی رخ می دهد و مخصوصا اگر مردم احساس کنند تخلف یک فرد نبوده و یک مجموعه بوده باید مساله برای مردم کاملا واضح شود و توضیح داده شود تا ما بتوانیم مشکلی که در اعتماد عمومی جامعه به وجود آمده، ترمیم کنیم.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که ما برای چه به دنبال نظارت هستیم، گفت: باید ابتدا با فردی که مقصر و متخلف بوده برخورد شود. اما مهم تر این است که ما در فرآیند کار باید ببینیم چه قوانین، مقررات و رویه های ما چه اشکالی داشته است. هر بازرسی مهمی در نهایت باید به یک پیشنهاد برای اصلاح فرآیندها و رفع نقص رویه ها، آئین نامه ها و حتی قوانین حاکم در کشور منجر شود.

وی ادامه داد: در بازرسی نیاز به تخصص های گوناگون داریم. بازرسی تنها بخش حقوقی نیست و بخش فنی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن هم مهم است. گاهی تخلف و یا انحرافی که رخ می دهد به دلیل نواقص در بخش اقتصادی و فنی است. ما گاهی به خاطر نواقص در بخش حقوقی، قضائی و مقررات و رویه های حاکم است. ما باید به آن نقص برسیم و آن را رفع کنیم. چون اگر آن را رفع نکنیم، نمی توانیم به نقطه ای برسیم که سلامت سیستمی را در جامعه تضمین کنیم.

روحانی همچنین یادآور شد: اگر به قصورها و تخلفات رسیدگی نشود، آن وقت کسی که کار نیک، مفید و سالم می کند با آن کسی که انحراف دارد، مثل هم دیده می شوند. ما نیاز داریم تا متخلف را شناسایی و بعد از آن از ابعاد تخلف های بعدی پیشگیری کنیم. هر قضاوتی همین گونه است و در نهایت بسیاری از موارد باید روشن شود که ریشه تخلفات کجا بوده است.

وی به بخشی از قانون اساسی اشاره کرد و افزود: قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضائیه را اقدام مناسب برای پیشگیری از جرم و اصلاح مجرم قرار داده است. یکی از وظایف قوه قضائیه اصلاح مجرم است و آن مجرم باید سالم شود و به جامعه بازگردد و یا اقدام مناسب برای پیشگیری از جرم صورت گیرد. البته نه اینکه یک دستگاه عریض و طویل پیشگیری راه بیفتد.

رئیس جمهور ادامه داد: ظاهرا ما متوجه قانون اساسی نشده ایم، که می گوید عمل قوه قضائیه باید پیشگیری کننده باشد. اگر یک پرونده در پیچ و خم های دستگاه قضائی سال ها معطل بماند، جلوی پیشگیری گرفته می شود. از طرفی مردم باید کاملا به قوه قضائیه مطمئن باشند و سلامت پیشگیری کننده مهم است. چون مردم می گویند در نهایت یک قاضی و دادگر وجود دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به حماسه ۹ دی اشاره کرد و یادآور شد: مردم ما به خاندان رسالت عشق دارند. ببینید در ۹ دی مردم چه کردند. آنها احساس کردند که به امام حسین (ع) توهین شده است. ۹ دی بخاطر عشق ملت ایران به امام حسین (ع) بود و باز نرویم از آن استفاده جناحی کنیم. این حرکت بزرگ مردم برای دفاع از اباعبدالله (ع)، حق، نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و مسیر حق بود و مربوط به این جناح و آن جناح نبود، چرا که به مردم خبر رسید در روز عاشورا به امام حسین (ع) توهین صورت گرفته است.

وی در بخشی دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی مساله نظارت و بازرسی اهمیت ویژه ای دارد، اظهار کرد: اساسا هرگونه اختیار و قدرت در یک نظام اگر همراه با نوعی بازرسی و نظارت نباشد، احتمال انحراف و فساد در آن بسیار زیاد است. گرچه در فرهنگ اسلام بخشی از کنترل قدرت، کنترل خود انسان هاست که آن را تقوا می نامیم. یعنی قدرتی در درون که می تواند فرد را از انحراف بازدارد. در آیات و روایات ما هم بسیاری از اعمال به دلیل تقویت قدرت باطنی تقوا در نهاد انسان بوده است.

وی اضافه کرد: وجدان انسان به عنوان محکمه ای در درون انسان، یک نهاد بازرسی و محکم است. یعنی همان نفس ملامت گر و وجدان انسانی که وقتی انسان دچار خطا و انحراف می شود و در مسیر خلاف قرار می گیرد، قبل از هر دستگاهی وجدان انسان او را به محکمه می کشد و به راحتی محکوم می کند.

رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: در کنار این کنترل باطنی نیاز به یک کنترل مادی و ظاهری هم داریم، تا آن کنترل باطنی را تقویت کند. علاوه بر تقوای درون دستگاه هایی هم باید باشند که با نظارت خود و تقوای ظاهری دستگاه ها و افراد را در تقوای باطنی تقویت کنند. نظارت ها به دو گونه هستند، که یکی از آنها حرفه ای یا بازرسی های ویژه دستگاه های مختلف است.

وی ادامه داد: اگر می شد این اسم ها را تحت یک عنوان قرار می دادیم شاید برای مردم آسان تر می شد، تا بدانند در هر دستگاهی چه بخشی عهده دار نظارت است و مردم به آن می توانند مراجعه کنند. اگر شرح وظایف مشخص بود، مواد اختصاصی هر دستگاه بعد از مواد عمومی وظایف آن قرار می گرفت و شاید کار آسان تر می شد.

رئیس جمهور همچنین یادآور شد: ما دستگاه های نظارتی فراوانی داریم. مثلا در دستگاه مجریه خود سازمان مدیریت امروز به سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی تبدیل شده، جز دستگاه های نظارتی در امور اداری و بودجه ای و مالی هستند. یا وزارت دادگستری یکی از دستگاه هایی است که با ابزارهایی که در همه دستگاه های اجرایی دارد نوعی نظارت را انجام می دهد. دستگاه هایی مثل وزارت اطلاعات نوعی نظارت بر دستگاه اجرایی دارند و علاوه بر آن هر ارگانی برای خودش بازرسی هایی دارد که در را همه در ریاست جمهوری دفتر بازرسی ویژه وجود دارد.

وی ادامه داد: در قوه قضائیه هم دستگاه های نظارتی وجود دارد. از سازمان بازرسی گرفته تا دیوان عدالت اداری و یا بقیه دستگاه های قضائی. در کل قوه قضائیه یک نوع نظارت بر امور و بخش اجرا دارد. در قوه مقننه هم دستگاه های نظارتی وجود دارند. مجلس حق تحقیق و تفحص، سوال و استیضاح دارد و در قانون اساسی کلمه نظارت نیست، ولی با تسامح می توان گفت، به نحوی مجلس نظارت دارد. علاوه بر این دیوان محاسبات بر اجرای بودجه نظارت می کند و نوعی ارتباط با دستگاه قضائی دارد. کمیسیون اصل ۹۰ و سایر نهادها هم در قوه مقننه مورد تعبیه قرار گرفته اند.

روحانی همچنین گفت: به یک معنا شورای نگهبان هم دستگاه ناظر است، که هم بر قانونگذاری مجلس و هم بر انتخابات ها به غیر از انتخابات شوراها نظارت می کند. بخش های دیگری هم در کشور وجود دارد که نظارت می کنند. مثلا در نیروهای مسلح یا بانک ها و یا خود بانک مرکزی که به یک معنا دستگاه نظارتی است.

رئیس جمهور در پایان با اشاره به برگزاری نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت، اظهار کرد: من نشست امروز را که مسئولین بازرسی ها و مجموعه های ارزیابی نظارت و جمع هایی که به عنوان پاسخگویی در قوه مجریه مسئولیت این امر را بر عهده دارند، تشکیل شده و هم اندیشی، انتقال تجربیات، ایجاد هماهنگی های لازم و کارا نمودن بخش های مختلف بازرسی و نظارتی در آن صورت می گیرد را به فال نیک می گیرم و ادامه نشست ها را لازم می دانم.

در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت که صبح امروز (چهارشنبه) در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، علاوه بر رئیس جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، مرتضی بانک مدیر کل نهاد ریاست جمهوری و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور حضور داشتند و در ابتدای این نشست، آقایی رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور هدف از این نشست را همکاری جمعی برای پیدا کردن راهکارهایی برای تبیین و ارتقای هر چه بیشتری بازرسی و ایجاد وحدت رویه در میان جامعه نظارت و بازرسی دولت دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابا
      فقط حرففففف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • mohamaad

        یاد منشور حقوق شهروندی کذایی افتادم

      • مجتبی

        چطور دولت خبر نداره؟فبر خوابی سالهاست که هست.ما ۸سال پیش دیدیم.فقط کافی است سرچ کنید،معتادین قبرستان قدیمی شیراز

    • بدون نام

      یه کم از این پول هایی رو که صرف کارهای الکی توی اداره های دولتی میکنید رو باهاش خونه بسازید بدین دست این کارتن خواب ها که حداقل جا واسه خواب داشته باشن توی این سرما

    • بدون نام

      عجب پس شما خبر نداشتییییییی؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آدم نمیدونه با این معتادهای از همه جا رونده چکار بکنه. اینهاکلی باید براشون خرج بشه تا ترک کنن. بعد این آدمها با وجود آسیبهای فراوونی که تو دوران اعتیادشون به خودشون زدن صددرصد مفید نخواهند بود. رها کردنشونم اینجوری دل آدمها رو به درد میاره و چهره شهرو خراب میکنه.

      پاسخ ها

      • مریمی

        معتادها به درک ، برن بمیرن ولی بچه ها ، وای بچه های گورخواب ، خدا چرا هیچکاری براشون نمیکنی آخه؟

      • ارش

        جناب بدون نام و مریم اینجور صحبت کردن در مورد معتادها درست نیست زیرا انها بیمارند بدن انها مجموعه دوپامین ترشح نمیکنه و روی میارن به مواد اونها بیمارن مثل سرطانیها مشکل فقر فرهنگی ماست که انها را درک نمیکنم اونها بدبخت ترین انسانها هستند هم شکنجه روحی دارن و هم جسمی

    • بدون نام

      "شنیده بودیم بعضی ها از فقر کارتن خواب می شوند یا زیر پل ها می خوابند اما قبر خواب را کمترشنیده بودیم. این هنرمند در نامه نوشته بود وقتی این موضوع را دیدیم "

      چه آقای روحانی از خودشان متشکر هستند !
      ضمیر جمع برای خودشان استفاده میکنند .
      "شنیده بودیم " !!! "دیدیم" !!!


      آدم اینقدر از خودش متشکر ؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بیا از تو متشکر باشه؟؟؟؟؟؟؟
        منظورش ازش ضمیر جمع همه مردم ایران هستن.
        مگه شما قبل از خوندن خبر مربوط به اونا از وجود چنین پدیده ای خبر داشتی.
        نذار تعصب منطقتو خشک کنه!

    • بلالی

      دقت کرده اید روحانی مانند بچه های دبستانی که زمان انشا خواندن میگویند باید باید باید.دقیقا همین کلمه را بدون انکه به ان عمل کند تکرار میکند انگار جلو تخته سیاه برای همکلاسی هایش انشا میخواند

    • بدون نام

      جناب روحانی و بقیه باصطلاح مسئولین چه درگذشته ، حال وآینده تا کی میخواین با صحبت و حرف زدن مردمو مشغول نگه دارین!!!!!!!!!
      دیگه ازحرف زدن گذشته گوش مردم با این صحبتا پر شده به نظر شما وقت عمل کی فرا میرسه ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
      والا من که یادم نیست ولی آنچه از جراید و خبرهای گذشته در میاد برق گاز آب مجانی و یکی از خبرا این بود همه را صاحبخانه میکنیم.......
      به جایی ملت رسیدن که تو قبر زندگی میکنن.......



      ما یکی از ثروتمندترین کشورها هستیم..........چرا ملت باید تو قبر بخوابن چرا من نوعی فقط و فقط باید بتونم نون شب زنو بچمو در بیارم هیچ گونه تفریح و رفاه اجتماعی نداشته باشم!!!!؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      امیدوارم این دیدگاه و توجه فقط شعار نباشد و برای همه دولتها در حال حاضر و اینده کارامد و عملی باشد

    • احمد

      لطفا تخلفات بازار سرمایه را هم بررسی بفرمایید.

    • بدون نام

      #مایه_شرمساری

    • راست گو

      خوبه..خب چرا روز به روز همچی داره گرون میشه..وبودجه داره از گرانی تامین میشه وبه ضرر مردم تمومـ میشه..به غیراز مردم یه منبع درامد دیگه ای برا خودتون پیدا کنید دیواری کوتاه تراز مردم پیدا نمیشه

    • میشو بالا

      یکی از مطالبات . حقوق شهر وندی آزادی مطبوعات در ارایه .معضلات جامعه است که به توانند بدون ترس .رعب .وحشت .مطالب را به نویسند

    • سلام

      باز هم شعار بخدا سیر شدیم از این همه شعار

    • خاسر

      اقای روحانی چراغی که برخانه لازم است برمسجد حرام است ... بفکرمرم کشورخودتان باشیدچون درروزهای سخت همین مردم هستند که به کمک شماخواهندامدنه مردم کشورهای دیگر.درگذشته های دورداشتیم مردم تو غارهازندگی میکردنداماهمون زمان هم کسی توقبر زندگی نمی کردخجالت بکشیدبفکرمردم باشید.

    • بدون نام

      خونه ماهم دست کمی از قبر نداره هممون گشنه و بیکار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایضا مانیز هم بیکار وتحصیلکرده دکتری هرحامیرم برای کاربهم میگن " ببخشید ما کاری در شأن شما نداریم " ای مردشور شأن ما رو ببره

    • بدون نام

      خدایا خودت کمک مردم کن

    • مملی کیا

      فقط حرف فقط حرف کو عمل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفه که مهمه ، عمل معنی نداره شما دنبال چی هستی برو شکر کن حالا حرف ومیزنن

    • بدون نام

      فقط بازی با کلمات

      بسه آقای پرزیدنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یادتون رفته پریزیدنت ما حقوقدانه فقط حقوق را بلده بقیه اش می ماند به نفربعدی که میخواد بیاد وکاردانه.

    • بدون نام

      همش حرفه مثه بقیه حرفاش که عملی نشد مثلا میخواد بگه من کار انجام میدم،الان دو ساله پولای مردم تو میزان و پدیده و....‌ همینجوری مونده فقط امروز فردا میکنی

    • بدون نام

      ناراحت نشید اما خب همش به خاطر انتخابات جدیده و هیچ عملی انجام نمیشه

    • رحیم مظلومی

      اقای رئیس جمهوری چه میدونی دردنداشتن یعنی چه؟ 11 ماهه کارخونه ای که دولت واگذار کرد حقوق نداده وصاحب خونه میگه وسایلت رو جمع کن برو.به کجا بریم دردمون روبگیم

    • بدون نام

      خیلی از این بابات متاسفم به جامعه ای که خود را مسلمان و شیعیه حضرت علی ع میدانند متاسفم برای مسولین وسر دم داران این جامعه که بسیار پر مدعا و کم کارند خیلی ناراحت شدم ولی متاسفانه نه قدرت ونه ثروتی دارم تا بتوانم به این آدم ها کمک کنم

    • بدون نام

      اتفاقا قبر خوابی خیلی هم خوبه،برای اونهایی که نمیتونند صاحب خونه بشند،قبرهایی برای خوابیدن خانواده بسازند،روزها میریم دنبال یه لقمه نون شب میریم تو قبرمون

      پاسخ ها

      • ناشناس

        وای مردم ازخنده

    • بدون نام

      متاسفانه مشکلات مملکت ما دیگه از حد گذشته...رئیس جمهور هم هرچقدر بخواد درست کنه هستن کسایی که نذارن...

    • بدون نام

      واقعا رفع گره تمام مشکلات در همدلی ملته
      تخریبی که رسانه ها و تخریبچیهای داخلی انجام میدن از کل حربه و فعالیت رسانه های خارجی بیشتره
      کساییکه منفعت حذب و گروهشونو به مسالت کشپر ترجیح میدن نتیحه اش هشت سال عقب ماندگی مملکت میشه

    • بدون نام

      ...
      پول نفت به جیب یکسری دزد و از ما بهتران ریخته شده و ملتی که نفتش را برده اند و پولش را هم خورده اند و به کسی جوابگو نیستند هم تو گور باید بخوابند. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • بی نام

      حالا چه دردی از کاتون خواب ها دعوا شد!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دعوا شون شد.
        خوبه دیگه نه؟

    • بدون نام

      دیگه انقدر شعار دادی حسن کلید ساز که وقتی صفحه کشیدم پایینتر وبلندی نامه ای نوشتی دیدم فهمیدم شعار کاشی تو داداش من بود انشا های مدرسم رو میدادم می نوشی

    • بدون نام

      خدا کنه دیگه تو انتخاب رییس جمهور اشتباه نکنیم.همه بگید آمین.
      بابا 12 ساله کشور جز پس رفت پیشرفت نکرده

    • بانام

      من نامرد دوعالمم اگه رای بدم

      پاسخ ها

      • ارش

        من موافقم بهترین راه همین است

      • بدون نام

        برو به یکی مثل محمود یا مثل جلیلی رای بده

    • رسول

      روحانی رای میخواد برای همین این حرفا رو زده. البته حرفهایی که در حد حرف باقی خواهد ماند و بس. من الان 20 سال هست که رای ندادم خدا رو شکر توی این 20 سال خودم رو سرزنش نکردم

    • لطفی

      جناب روحانی شما که از جناح بازی متنفر هستین و دعا میکنید که جامعه ما دچار این معضل نشه چرا در انتخاب کابینتون فقط از حزب و جناح خاصی استفاده کردین؟؟!!!
      شما که دم از مبارزه با فساد میزنید چرا فقط یک گزارش در مورد این همه حقوق نجومی ها به دادگستری و بازرسی کشور ندادین و به حرف امام عزیزمان امام خامنه ای عمل نکردی و حتی یک نفر از این نجومیها را برکنار نکردی !!؟ شما که بیکاری و فقر و گور خابی رو معضل و مشکل جامعه میدونیین چرا تا بحال هیچ اشتغال مفیدی برای جوانان انجام ندادی!!؟؟ خواهشا شعار بس است و عمل کن که فردای قیامت باید بد جور جوابگو باشی!

    • بدون نام

      فقط یه سوال اون باصطلاح وزارت کار، رفاه وتأمین اجتماعی چرا ایجاد شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      خوب جمعش کنید

    • بدون نام

      اینقدر هم سخت نیست .فقط پولی رو که خرج کشورهای گدا گوشنه میکنیمو بدیم به همین مردم خودمون

      پاسخ ها

      • ارش

        دقیقا خرج 580 میلیون نفر را ایران میده

    • مظلوم ضایع حق

      اقای ریس جمهور ...شما مشرف به سمت و قدرت خودتون نیستید...دراین سمت جربزه و جرات حرف اول میزنه ..شما تا یه اتفاقی میوفتد فورا دست یاری از همه طلب میکنید لازم به تذکر هست که بعضیها تو همین سمت الان شما چنان جرات داشتند که لب مرز لبنانی که حسن نصرالله با این عظمتش ایستاده بود واسه سخنرانی و تهدید اسراییل تو مرز خاکی خودش با لبنان میکرد...بله من از طرفدارای احمدی نژاد نیستم ولی میخواهم متذکر بشم که شما ریس جمهور کشوری ابرقدرت و از لحاظ مالی حمایت همه کشورهای خاور میانه هست...و از لحاظ نظامی حرف اول منطقه میزنه..‌بله شما ریس جمهور کشور قدرتمند و ثروتمند ایرانی ...تا یه چیزی میشه فورا میگید همه دست به دست هم کمک کنید ...حیف این سمت نیس...

    • بدون نام

      همه اینها برای چهارسال دیگه

    • بدون نام

      من توصیه ام به ایشون اینه که انقدر از واژه "مردم و دولت" در کنار هم استفاده نکنند.این مسئله به جای خودش ولی کجای کارو عملکردتون،منافع ملت رو در نظر گرفتین؟هر جا صحبت از برطرف کردن مشکلات بوده، مسبب اصلی رو مردم جلوه دادین.

    • احسان

      ازکجا معلوم گور خوابه به میل خودشون رفتن خوابدن شاید یه عده ای خواستن اس ایرانو بدنام کنن

    • بدون نام

      با این وضعیت اقتصادی جناب رییس جمهور همه گور خواب هستیم،

    • بدون نام

      میخواهم به آقای فرهادی بگویم درایران رئیس جمهورهیچ کاره است.،آقای روحانی فقط ژست رئیس جمهوری رامیگیرد!!!

    • بدون نام

      دراین کشور هر چه افشاگری میشه از طرف مقامات دستور ویژه صادر میشه بابا فکر اساسی کنید که دیگر دستور ویژه صادر نشود

    • بدون نام

      آقای رییس جمهور!!؟ از تعارف کم کن! بر مبلغ بی افزا!!؟ مردم شما را انتخاب نکردن تا برایشان سخنرانی کنی!!؟

    • امیر

      باید گریست به حال مردم

    • بی نام

      ازبس حرف شنیدیم خسته شدیم همش وعده سر خرمن متاسفم برای کشوری که این همه ثروت دارد ومردمش در بدبختی زندگی میکنند بفکرمردم باشید تا کی این همه بدبختی

    • ایوب

      تازه دارید وضع ایران رو میبینید،گرسنگی وفقر انقدر تو مملکت زیاد شده که قابل تحمل نیست،به جای انکه به فکر مردم باشید اقای

    • بدون نام

      کاش به جای شعار به مساجد که میگویید خانه خدا هست دستور بدهید در زمستانها در ها را تا صبح باز بگذارند تا افراد بی خانمان در ان شب را به صبح برسانن

      کمک به هم نوع از دستور خداوند هست چرا در خانه خدا بر روی مردم بسته باشد

    • حسین شاهین

      آقای روحانی اگر یک عده ای در کشور کارتن خواب و گور خواب شده اند بخاطر روحیه اشرافیگری شما و مدیران شماست ، اگر کسی باید مذمت شود شما و مدیران اشرافی شما هستند ، شما مگر در تیر ماه به مردم قول ندادیدکه با مدیران حقوق های نجومی برخورد می کنید پس چه شد برخوردتان ، سخنگوی دولت شما آنها را ذخایر نظام می داند ، مگر شما نگفتید 800۰ هزار میلیارد از صندوق فرهنگیان معویه بوده نه اختلاس ،ولی بعد به اعتراف مدیر عامل صندوق مشخص شد که اختلاس بوده ، آقای رئیس جمهوری خدا وکیلی به خود و اطرافت نگاه کن ببینید سطح زندگی شما و ، وزرای شما کجا و عامه مردم کجا ، تا این روحیه حاکم است نمی شود با فساد مبارزه کرد و فقط در حد یک شعار است

    • بدون نام

      آقای ریس جمهورشماطوری حرف می زنیدکه انگارهیچ مسوولیتی ندارید؟شمابایدقانون اساسی رااجراکنیدچراطبق قانون عمل نمی کنید اگرنمیتوانید بیاییدصادقانه بامردم بگوییدواگرمانعی هست که هست!به مردم بگوئید!مردم هم حمایت میکنن

    • بدون نام

      باسلام وعرض ادب واحترام خدمت رئیس‌جمهور محترم و با تشکر از زحمات شما ملت ما همان ملتی است که 8سال در دفاع مقدس به فرمان امام عزیز جنگیدن وجونشونو کف دست گذاشتن وپیروز شدن به لطف خدا وهدایت حضرت امام یکی از فرمایشات امام عزیز این بود که گفت نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد والان هم رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید میکنه که همه اتحاد داشته باشید ولی متاسفانه بعضی افراد هستند که باور های ملت رو به چالش کشیدن لذا من به عنوان یکی از افراد این جامعه از شما ومقامات مسئول استدعا دارم که با همبستگی دولت وملت عزیز وتدابیر رهبر فرزانه آرامش واتحاد وهمبستگی وعدالت را به آغوش ملت وکشور باز گردانید تا بتوانیم به یاری خداوند وتلاش مسئولین وملت دربرابر سختیهاومشکلات عبور کرده وتمام قوا در برابر دشمنان اسلام و ایران ایستادگی کنیم وپرچمدار اسلام وایران باشیم چرا که دشمنان ما در گوشه از دنیا در کمین هستن تا به ایران واسلام عزیز صدمه بزنن اینجانب از همینجا خدمت گزاری خودم رانسبت به رهبر معظم انقلاب ودولت عزیز وملت خوب وهمیشه در صحنه اعلام میکنم واز همه مردم عزیز برای رشد و شکوفایی کشور و حل مشکلات وایستادگی در مقابل مشکلات و دشمنان ایران همه وارد عمل بشویم ودست به دست هم بدهیم تا مثل همیشه ایرانی پیروز وسر بلند داشته باشیم چرا که این روزها خیلی از دشمنان به ایران چشم دوخته اند وبه دنبال چالش های بیشتری هستند پس نباید از حال خود غافل شویم که دشمن بخواهد نفوذ کند باعنایت وتشکر فراوان از رهبر معظم انقلاب و دولت عزیز واحاد ملت

    • بدون نام

      هیچ کس وهیچ گروه و دسته ای نباید فوق قانون باشد که اگرباشدبایدفاتحه کشورخوانده‌ شود آقای رئیس جمهور شمامسوول هستی مردم هم پشتیبان قانون وشماهستند

    • سید غلامرضا قاضی میرسعید

      البته گفتگوی حتی منتقدانه مردم ایران با رئیس جمهور منتخبشان امری طبیعی و منطقی است اما آنچه همگان را نسبت به منتخبشان مواخذه کننده جلوه می دهد عدم تطابق شعارهای انتخاباتی گذشته با چالش های در مقام عمل واقع شده هست که اگریک لحظه هر گروهی خودشان را جای مردم بگذارند غیراین رفتارها ی تقابلی نخواهند داشت آیا همه صاحب منصبان همچون کارگران ایرانی و کارمندان حداقل یکسال غذای ساده بر سفره بگذارند و یا چون بیکاران سر گرسنه بر زمین بگذارند آنوقت بدون نیاز به هیچ داوریی همه و همه متفق القول بر این نظرمنتقدانه مردم خواهند بود.....

    • محمد

      خدمت آقایونی که ظاهرا از هیچ خبر از هیچ فقری ندارن عرض کنم ۸۰۰۰میلیاردی که خورده میشه ۳۰۰۰میلیاردی که بالا کشیده میشه حقوقهای چندصد میلیونی که بعضی مدیرها میگیرن و حضرتعالی دفاع میکنید یه روزی بالاخره از یه جایی میزنه بیرون نمونش هم همین مورده که شما نمیدونستید!!!!!!

    • mohamaad

      فقط وعده وعید و شعار تو خالی از عمل هیچ خبری نیست

    • بی نام

      این بدبختی ها همه از دوره احمدی نژاد شروع شده چرا اون موقع ساکت بودید؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا حالت خوش نیست دیگه حالمون از این حرفا به هم می خوره

      • بدون نام

        چه آدم بی متطقی هستی که از حرف حق حالت به هم میخوره؟

    • بی نام

      چطور از مردم مبخواهید با فساد مبارزه کنند و ریشه فساد الخصوص فساد مادی رو برطرف کنند وقتی یکسر دلایل تمام این فسادها آقازاده و بعضی از خود مسئولین هستن .کسی جرات داره در مورد این اقایون کاری کنه . مگه اینکه از جان خود گذشته باشد

    • تعجب ازرییس جمهور

      اقای روحانی دست برداربرادرمن گورخواب هامجرم هستن معتادمتجاهرن نبایدوجدان کسی برای این مدل اشغالابه دردبیاداینهامعتادمتجاهرن لطفاتحت تعقیب قضایی قرارشون بدیدمنم بی پولم ،بیکارم ،زنموطلاق دادم مهریه میدم ولی معتادولگردنشدم پس فرق من سالم بایه ولگرد دربرابر قانون چیه اگرسیاستتون حمایت ازولگرداست منم ولگردشم حمایت کنیدهاااااااان ؟؟؟؟؟؟؟اقای فرهادی دنبال چیزدیگه ای هست این مطلبو گفته احتمالا لطفاشماحمایتشون نکنید اینهاهمشون ادمایی روبدبخت کردن حالاهم ولگردشدن وقبرخواب لطفادستوربدیدبازداشتشون کنن فقط بچه هاروحمایت کنید

    • امیر

      مسئولین به جوری صحبت میکنن که انگار از این مسائل قبلا خبر نداشتن و جوری خودشون رو به مظلومییت میزنن که جیگر آدم براشون میسوزه

    • بدون نام

      باز خالی اخ چقدر

    • میم حسن

      وای بر آن قومی که رئیسش از مرئوسش غافل است
      متاسفم برا آقای روحانی و هچنین احمدی نژاد از اینان خبر نداشتند و البته ندارند

    • مهجوری

      روحانی رییس جمهوری که خیلی قشنگ صحبت می کنه....

    • بدون نام

      من نمیدونم چرا هر اتفاقی توی جامعه میفته مقصرش روحانیه مگر کارتن خوابی فقط در دوران ریاست جمهوری روحانی بوده این همه نهاد سازمان مثل شهرداری بهزیستی کمیته امداد و.... هیچکدوم مقصر نیستند لابد مقصر مهتاد شدن اینها هم روحانیه

    • مریم

      جالبش اینه که گفته شنیده ام . اقا پاشو برو پارک سرکوچتون ببین خب. سر هر سطل اشغالی دوتا بچه آویزونن.

    • محمد

      ن ن خداییش یکی نظر داده ایران خرج ۵۸۰ میلیون نفرو میده

    • محمد

      پناه بر خدا راستش جامعه ما مشکل زیاد داره کاش درست شه..از حق طلاق نداشتن خانوما بگیر که باید زندگی که نمیخوان رو تحمل کنن و افسرده بشن و یه سری احمق ازشون سواستفاده کنن تا همین قبر!!!!!خداییش انقدرم گله نکنیم تقصیر من و شما هم هست که فقط میبینیم...

    • بدون نام

      حالا هرکی میرسه از روحانی انتقاد میکنه مضلوم ترین ریس جمهور تاریخ ایران روحانی

    • بدون نام

      چرا اصلا باید در کشور ما معتاد وفقیر باشه با این همه منابع.

    • بدون نام

      چراغی که به منزل رواست به مسجدحرام اندرحرام است.
      کمی ازکمکهایی که به کشورهای دیگه میشه خرج مردم خودمون کنن,همه چی درست میشه

    • مریم

      جالبش اینه که گفته شنیده ام . اقا پاشو برو پارک سرکوچتون ببین خب. سر هر سطل اشغالی دوتا بچه آویزونن.

    • علی

      هیچ وقت بی تدبیری و بی تفاوتی را با دروغ توجیه نکنید و به فکر بهبود اوضاع جامعه باشید .. حرفهای تکراری و وعده توخالی تحویل ندهید ... مرد باشید و عمل کنید!

    • ترسو

      فرار به جلو و أدرس غلط دادن موروثي است و از مسئولي به مسئولي انتقال مي يابد !!!!!!!!!

    • بدون نام

      سناریوی دلواپسان و اصولگریان برای تخریب همه جانبه روحانی بد جوری داره جواب میده

    • دراكولا تا به تا

      تو كشورهاي ديگه هم كارتن خواب و معتاد هست، مثل امريكا. كاري كه براي اين افراد ميكنند تهيه بن هاي هتل هست. يعني اين افراد در روز هايي با شرايط خاص ميتونند در يك سري از هتل ها و پناهگاه ها مستقر شند. يك سري از اين افراد به كليسا ها ميرند و با شنيدن موعظه، هم جاي خواب و هم غذاي گرم ميخورند. هر سال مقدار زيادي از وجوهات مردم صرف مسجد سازي ميشه، چرا اجازه نميديم كه برند خانه خدا. شايد با گوش كردن به صحبت هاي ديني حالشون بهتر بشه. انقدر راهكار هست كه به اين افراد كمك شه واي مثل هميشه مسئولين قلمبه و سلمبه حرف ميزنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم شما همونطور که قبلا گفتی جزو اقلیتهای دینی هستی و اطلاع درستی از احکام اسلامی نداری پس باید بدونی خوابیدن در مسجد جایز نیست.
        از اون گذشته در تهران و بسیاری از شهرها برای بی خانمانها گرمخونه درست کردن که میتونن شبها اونجا بخوابن و بهشون غذا میدن و یا اتوبوسهای سیاری که شبها در بعضی محله ها مستقر میشن تا اونها تا صبح بتونن اونجا بخوابن.
        اما اینکه چرا یه عده ای از رفتن به این مکانها امتناع میکنن به خاطر اینکه استعمال مواد مخدر توی این اماکن ممنوعه و این افراد به خاطر سوء مصرف شدید و اینکه حتی توی چند ساعتم نمی تونن مصرف نکن ترجیح میدن توی قبر بخوابن. فکر هم نکنم هیچ هتل یا مسافرخونه ای اونا رو قبول کنه.چه برسه به خونه خدا.

      • دراکولا تا به تا

        فکر نکنم حرف شما از لحاظ احکام اسلامی درست باشه چون در سایت تابناک اشاره شده که چرا در مساجد به روی بیخانمان ها باز نمیشه. در مورد مصرف مواد مخدر هم خیلی از افراد با بیخانمان شدن، معتاد میشند. پس در وحله اول نباید اجازه داد کسی حتی یک شب رو هم در خیابون بخوابه.
        چرا برای این افراد سقفی برای خوابیدن و غذایی برای خوردن فراهم نمیکنیم بدون این که انتظار داشته باشیم ترک کنند؟ وقتی نمیخواهند ترک کنند و توی گور میخوابند، یه لقمه غذا بهشون بدیم و موعظه نکنیم، یعنی نمیشه؟؟

      • بدون نام

        اینجوری خیلی خوبه
        به معتاد غذا بدیم جای گرم و نرمم بدیم. بعد جوونا می بینن چه خوش بحال معتاداست پس اونام میگن ما چرا عشق و حال نکنیم.
        لابد پس فردام میخاید موادم بهشون بدن چون پول ندارن و برای اینکه کارای خلاف دیگه نکنن و گناهم دارن خماری بکشن پس شما که حال دادید یکی یه ذره موادم بدید!!!
        نه عزیزم اینجوری هست این حکمشه. حالا یه عده کاتولیک تر از پاپ میشن میخان قانون جدید بدن.
        شمام یه ذری منطقی و عملی فکر کن.
        ممنون

      • بدون نام

        تو گرمخونه ها انتظار نیست که افراد ترک کنن فقط مواد کشیدن اونجا ممنوعه یعنی توی ساعاتی که اونجان نباید بکشن به خاطر امنیت بعد که رفتن بیرون هرچی خواستن بکشن کسی کارشون نداره.

    • بدون نام

      روحانی مچکریم!!!!

    • محمد

      روحانی مچکریم

    • حمید اکبری

      آقای روحانی اگه یه مدیر عاملت ماهیانه 400میلیون حقوق نگیره ......دیگه حرفی ندارم......

    • بدون نام

      اقای ریس جمهور شما گوشت شکار بخورید و در کاخ اشرافی بخوابید سوار مرسدس 12سیلندر فول زره 20میلیاردی بشید مردم سیخی چند تو این مملکت اسلامی عده ای رو پول میخوابند و ملتی تو گور ولی اینو بدونید که وعده قران کریم که میگه حاکمانی که نسبت به ملت خود بی تفاوت باشد نابود خواهند شد

    • ترنم

      این جناب روحانی خیلی باحاله همیشه یه مدلی حرف میزنه انگار هیچ مسولیت واختیاری نداره و فقط هم دردی میکنه شبیه زمان انتخاباتش حرفای قشنگ میزنه

    • بدون نام

      هیچ ریس جمهور نسبت به موقعیت به اندازه روحانی رای نیاورده ملت حق دارند از روحانی عمل به شعار طلب کنند ان هم اطلاع نداشته

    • محمد

      من میدونم کار احمدی نژاده وگرنه دولت تدبیر وامییییید کارش درسته

    • شوق

      اولا کسانی که بزه کارند یا معتادند کارتون خواب یا معتاد شدند واز سالها پیش این مشکل بوده مربوط به این دولت و دولت گذشته نیست باز این را سیاسی نکنید اونها کسانی هستند که با دست خود گور خود را کندند انها چه در خانه باشند چه در گورستان مرده اند ...

      پاسخ ها

      • ارش

        .... اخه مرد حسابی تو هم شرایط اونا رو داشتی مثل اونا معتاد می شدی

      • ارش

        ببخشید اشتباها به شما مثبت دادم باید منفی میدادم

    • مریم

      چرا از یه بعد دیگه به قضیه نگاه نمی کنید؟کسی که معتاد شده،خودش این راه را انتخاب کرده،این گروه معتاد کارتن خواب و قبر خواب،به علت اعتیادشان هر کار خلافی می کنند و حاضر به پذیرفتن کمک هم نیستند!به دولت روحانی هم ربطی ندارد.از ابتدای تمدنها ادمهای هرز جامعه وجود داشتند!من به خاطر شغلم با این افراد سروکار دارم،اصلا و ابدا اون تصور مظلوم بودن را در مورد اینها نداشته باشید...

      پاسخ ها

      • ارش

        عقل کل معتاد شدن انتخابی نیست وقتی ناراحتی اعصاب گرفتی ادامه ان میشه بیماری اعتیاد اون موقع است که فرد بیمار اراده ازاد نداره تا راه درست را انتخاب کنه

    • بدون نام

      از دقایق اول پیروزی این دولت در انتخابات شاهد خرده گیری وسمپاشی تبلیغی وپشتیبانی از احمدی نژاد برای سخنرانی علیه دولت تدبیر وامید بوده ایم وتلاش برای نامشروع نشان دادن همیشه بوده است.

    • رضا

      تو را خدا نگاه کنید مثل اینکه اتفاق گور خوابی یا در زمان مغول اتفاق افتاده ویا در کشور دیگه که آقای ریس جمهور این طور صحبت میکنند واقعا مردم را ... آقای رئس جمهور این کار در چند کیلو متری پاستور اتفاق افتاده و مسئول آن دولت تدبیر و امید است

    • بدون نام

      روحانی واقعا کی میری؟مردم از دستت خسته ان برووو خواهشا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به کوری چشم همه دلواپسا تا 1400 با روحانییم

    • reza

      هزینه دولت 4 برابر شده مایه شرمساری نیست؟!
      طوری حرف میزنند انگار مردم مقصرند و مردم باید کاری بکنند تا دولت از این وضعیت نجات یابد!!!

    • بدون نام

      آقای روحانی کسی جلوتو نگرفته عمل کن .وقتی شما از انهایی در دولتان استفاده می کنید هم پیرن وهم سیرن اینها چطوری مشکلات را حل کنن نفت وگاز را می فروشید کشور را اداره می کنید بعد منت رو سر مردم می می زارید مگید براتون کارکردیم این نفت وگاز نبود حداقل به خاطر خودتون هم که بود به فکر صنعت بودید

    • بدون نام

      کی میخوادهمه چی درست بشه.کی میخواهیم جامعه ای بدون دردداشته باشیم .بدون فرق بدون بدبختی. کی میخوادیکی بیادبه جای شعاردادن عمل کنه.

    • دراكولا تا به تا

      جوابهاي مرتبط به كامنتم رو خوندم. دوستان درست ميگند، من منطقي فكر نكردم و جواب دادم. فكر كنم بهترين راهكار همون راهكار دولت چين باشه، معتاد ها رو ريخت تو كشتي و برد وسط دريا و غرقشون كرد.
      من منظورم اين بود كه شرط غذا خوردن و لباس گرم دادن رو ترك اجباري قرار نديم. از نظر روحي حمايتشون كنيم كه خودشون بخواهند ترك كنند.

    • احمد خادمیان

      این روحانی تو 4 سال هیچ خاصیتی نداشت. حالا با یه نامه میخواد گور خوابا رو خونه دار کنه؟

    • بدون نام

      اقای روحانی من کلیدم را گم کردم دست تو نیست ؟

    • بدون نام

      ولی دم شبکه های اجتماعی گرم کاری کرده هیچکس نمیتونه لایی بکشه و از پاسخگویی فرار کنه

    • سیمه

      والا به قر ان نمی دونم غم و غصه خودمونو بخوریم یا هموطنامونو

    • سعید درخشان

      آقای روحانی شما که‌ صورت مسئله را پاک کردید ابتدا دستور بیرون کردنشان را صادر کردید.حالا که‌ همه فهمیدن دستور اتحاد میدهید؟؟؟

    • منجم

      آقای رییس جمهور شما را باید ستود که حداقل یکی از مشکلات مردم را کشف کردید و چه کشف به موقعی کاش میشد برای ساختن کلید باز هم مردم را با شعار دلگرم و چهار سال دیگر زمان خرید.

    • بدون نام

      اقای روحانی کجای کارین بیکاری داره بیداد میکنه من خودم مستجرم نزدیک یکسال بیکار شدم با تحصیلاتی که دارم زن بچه هم دارم خداشاهد من خانمم زندگی بی پولی فشار اورده قرارشد ازهم طلاق بگیریم فقط به خاطر بچمون داریم نفس میکشیم

    • ارش

      آقای روحانی همه باید بفکر باشن ؟! این همه چه کسانی هستند ؟ واقعا چند درصد مردم توان کمک به هم نوعاشون رو دارن ؟ وقتی دولت مردان و ثروتمندان مملکت فقط به فکر خودشان هستند قشر ضعیف جامعه هنر کنه یه لقمه نون در بیاره . لطفا بجای حرف و لبخند زدن های بیهوده به فکر رفاه مردم باشید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج