اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۰۳۷۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

افزایش قلمروی اینترنت اشیا با کمک وودافون

شرکت وودافون در حال ایجاد نوعی فناوری جدید برای اینترنت اشیا است که امکان ارسال و دریافت امواج رادیویی در عمیق‌ترین بخش هر ساختمان را نیز فراهم می‌کند.

وب سایت سایبربان: شرکت وودافون در حال ایجاد نوعی فناوری جدید برای اینترنت اشیا است که امکان ارسال و دریافت امواج رادیویی در عمیق‌ترین بخش هر ساختمان را نیز فراهم می‌کند.

افزایش قلمروی اینترنت اشیا با کمک وودافون

شرکت مخابراتی وودافون به تازگی اعلام کرد با همکاری نوکیا و تلیت ۱ (Telit)، از سامانه‌ای مجهز به شبکه‌ی «باند محدود اینترنت اشیا» (NB-IOT) در آزمایشگاه دسلدورف آلمان خود استفاده می‌کند. در این طرح از پروژه‌ی دسترسی رادیویی نوکیا بهره گرفته شده است.

تولیدکنندگان ابزارها و توسعه‌دهندگان برنامه‌ها از سامانه‌ی مذکور برای آزمایش محصولات و راه‌حل‌های جدید برای گسترش اکوسیستم اینترنت اشیا استفاده خواهند کرد. در این سامانه از نوعی تراشه‌ی تجمیع شده‌ی ساخت اینتل، در شبکه‌ی باند محدود اینترنت اشیا بهره گرفته شده است. در یکی از آزمایش های صورت گرفته، این تراشه در گاز سنج‌های فراصوتی شرکت ایتالیایی شیتک (Shitek) قرار گرفت و توانست اطلاعات جریان گاز را از طریق شبکه نسل چهارم اینترنت همراه مورد آزمایش وودافون، منتقل کند.

فناوری مذکور امکان ارسال سیگنال‌های رادیویی به داخل ساختمان‌ها و اتصال با حسگرهای را فراهم کرده و با مصرف انرژی پایین‌تر طول عمر باتری آن‌ها را تا حد زیادی -مثلاً ۱۵ سال- افزایش خواهد داد.

دستیابی به شبکه‌ی باند محدود اینترنت یکی از اهداف « 2 3GPP» است. 13 فناوری دسترسی رادیویی، در کنار شبکه‌های فعلی اپراتورها از امنیت تلفن هوشمند و خصوصیات حفظ حریم خصوصی بهره‌مند می‌شوند. این شبکه در مقایسه با نسل چهارم اینترنت همراه وسیع‌تر بوده و می‌تواند در مناطق شهری به عمیق‌ترین نقطه‌ی یک ساختمان نفوذ کرده و تمامی نقاط کور را پوشش دهد.

لوک ایبتسون (Luke Ibbetson)، مدیر بخش تحقیق و توسعه و راهبرد فناوری وودافون گفت: «شرکت‌های فعال در صنعت ارتباطات از شبکه‌ی باند محدود اینترنت اشیا پشتیبانی قدرتمندی به عمل‌آورده و این شبکه از اویل سال ۲۰۱۷ به‌صورت تجاری در دسترس قرار خواهد گرفت. این فناوری برای اتصال میلیون‌ها ابزار مجهز اینترنت اشیا به اینترنت به کار گرفته می‌شود.
درب آزمایشگاه‌های وودافون به روی شرکت‌هایی که می‌خواهند نظرات خود را در مورد شبکه‌ی مذکور بیان کرده و ابزارهای خود را در آن مورد آزمایش قرار بدهند باز بوده و از آن‌ها استقبال می‌کنند.»

یکی از مقامات شرکت نوکیا گفت: «نیاز به قدرت کم و اتصال به ابزارهای دور از دسترس شبکه‌ی موردبحث را تبدیل به فناوری ایده آلی برای اتصال اینترنت اشیا می‌کند. آزمایش انجام شده با همکاری تلیت به وضوح نشان داد این فناوری برای مدیریت شبکه‌های متشکل از دستگاه‌ها و حسگرهای تولید شده توسط چند شرکت مختلف کاملاً مناسب است.»

_________________________________________

1- تلیت، شرکتی انگلیسی است که خدمات ماشین به ماشین (M2M)، بستر به‌عنوان سرویس (Platform as a service) و خدمات ارزش‌افزوده ابری ارائه می‌دهد.

۲- عبارت ۳GPP یا نسل سوم پروژه‌های مشترک (۳rd Generation Partnership Project) با همکاری بین گروه‌های ارتباطات (که به عنوان شرکای سازمانی نیز) شناخته می‌شوند. این همکاری بین ۷ بخش فنی شرکت‌های مخابرات در سراسر جهان وجود دارد و نخستین هدف آن‌ها به رسمیت شناساندن، خصوصیات و استانداردهای نسل سوم اینترنت همراه و جی.اس.ام (GSM) بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج