۴۵۰۶۷۵
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

قطر و مصر در صدر خریداران سلاح در ۲۰۱۵

آژانس همکاری های امنیت دفاعی پنتاگون اعلام کرد: قطر و مصر در سال ۲۰۱۵ به ترتیب در صدر کشورهای خریدار تسلیحات در جهان بوده اند.

خبرگزاری ایرنا: آژانس همکاری های امنیت دفاعی پنتاگون اعلام کرد: قطر و مصر در سال ۲۰۱۵ به ترتیب در صدر کشورهای خریدار تسلیحات در جهان بوده اند.
به نقل از روزنامه القبس پژوهش که روز سه شنبه منتشر شده از سوی آژانس همکاری های امنیت دفاعی وزارت دفاع آمریکا در این زمینه حاکیست کشورهای جهان سوم از سال های 2008 تا 2015 بیشترین میزان خرید سلاح را داشته اند و در سال 2015 قطر با 17 میلیارد دلار و مصر با 12 میلیارد دلار در صدر این لیست قرار داشته اند.
این در حالی است که قطر در سال های گذشته سرمایه گذاری بالایی را در بخش تسلیحات صورت داده که از جمله آن میتوان به خرید 24 بالگرد آپاچی ای اچ 64 ای و سیستم آموزشی کادر پروازی از نوع 'لانگبو' و نیز تجهیزات پشتیبانی زمینی شامل دستگاه های رادیویی از نوع تالیس اشاره کرد.

بخشی از قراردادهای نظامی در پنجمین نمایشگاه بین المللی دفاع دریایی که در دوحه برگزار شد، با موسسات شرکت کننده در این نمایشگاه و در زمینه های هوایی و دریایی به امضا رسید. این قراردادها عمدتا در زمینه های فروش و ساخت سلاح، آموزش، نگهداری و خرید سیستم های دفاعی پیشرفته و تولید هواپیماهای بدون خلبان (پهپاد) منعقد شد.

براساس یکی از این قراردادها، شرکت لاکهید مارتین آمریکا به مدت سه سال امور نگهداری و تعمیرات هواپیماهای سی 130 را به ارزش 50 میلیون ریال قطر انجام خواهد داد.

همچنین قرارداد دیگری بین نیروی هوایی قطر و شرکت «دی سی آی» فرانسه برای آموزش خلبان ها به ارزش ۳۳ میلیون یورو امضا شد. قرارداد خرید سیستم دفاعی نیز به ارزش ۲.۶ میلیارد ریال قطر با شرکت اروپایی «ام.بی.دی.آ» امضا شد.

قطر همچنین قرارداد نگهداری و تعمیرات کامل موتورهای قایق های جنگی به ارزش 95 میلیون ریال را با شرکت «ام تی یو» آلمان امضا کرد. قرارداد همکاری برای ساخت هواپیماهای بدون خلبان نیز از سوی قطر با شرکت «سی.آ.اس.آی.سی» چین به امضا رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قطر برای جنگ با ایران ومثر برای جنگ با عربستان سلاح میخره

    • بدون نام

      خب یکی نیست بگه آقای قطر صلاح خودش که شلیک نمیکنه. میخوای دست کی بدی

    • کیوان

      ببخشید برادریا خواهر بی نام . این طوری باید مصر و بنویسید نه این طوری مثر

    • سوسنگردیار

      سواد نوشت مصر پرشکوه را هم بعضیا ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج