۴۵۰۹۲۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

سقوط «دیوار بزرگ» در هفته دوم اکران

رقابت وونگ کار وای و جکی چان در گیشه چین

با شروع اکران فیلم‌های «فردا می‌بینمت» به تهیه‌کنندگی وونگ کار وای و «ببرهای راه‌آهن» با بازی جکی چان، فیلم پر سر و صدای «دیوار بزرگ» جدیدترین ساخته ژانگ ییمو در دومین هفته اکرانش به رتبه سوم جدول پرفروش‌ترین‌ها در گیشه آخر هفته چین سقوط کرد.

وب سایت آی ‌سینما: با شروع اکران فیلم‌های «فردا می‌بینمت» به تهیه‌کنندگی وونگ کار وای و «ببرهای راه‌آهن» با بازی جکی چان، فیلم پر سر و صدای «دیوار بزرگ» جدیدترین ساخته ژانگ ییمو در دومین هفته اکرانش به رتبه سوم جدول پرفروش‌ترین‌ها در گیشه آخر هفته چین سقوط کرد.
رقابت وونگ کار وای و جکی چان در گیشه چین

کمدی عاشقانه کار وای به عنوان محصول جدید «علی بابا پیکچرز» با کسب ۴۰ میلیون دلار درآمد و فیلم جدید جکی چان با ۳۰.۳ میلیون دلار فروش افتتاحیه به ترتیب، رتبه نخست و دوم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه چین را به خود اختصاص دادند.

به گزارش «ورایتی»، کمدی عاشقانه «فردا می‌بینمت» (See You Tomorrow) به تهیه‌کنندگی وونگ کار وای و کارگردانی ژیاژیا ژانگ، به عنوان محصول جدید کمپانی «علی بابا پیکچرز» روی پرده رفت و با ۸۰ هزار اکران در روز، موفق شد به فروشی برابر با ۴۰ میلیون دلار دست یابد. داستان این فیلم ۱۲۸ دقیقه‌ای روایتگر ماجرای زنی جوان است که عاشق یک مرد نقاش می‌شود که از قضا متاهل است و زنش به او خیانت می‌کند.

از سوی دیگر، اکشن کمدی «ببرهای راه‌آهن» (Railroad Tigers) جدیدترین فیلم جکی چان نیز در تعطیلات کریسمس روی پرده رفت و با ۶۰ هزار اکران در روز، فروش افتتاحیه خود را به ۳۰.۳ میلیون دلار رساند. این فیلم ۱۲۴ دقیقه‌ای که با مضمونی ملی‌گرایانه و نمایش داستان ایستادگی چینی‌ها در برابر ژاپنی‌های سرکوبگر و ظالم، رکورد دومین فیلم پرفروش گیشه کریسمس را به نام خود ثبت کرد. داستان فیلم در سال ۱۹۴۱ در چین می‌گذرد و ماجرای یک کارگر خط آهن را به تصویر می‌کشد که با رهبری گروهی از مبارزان آزادیخواه تلاش دارد شکم فقرا را سیر کند.

همچنین، فیلم پرهزینه و پرحاشیه «دیوار بزرگ» به کارگردانی ژانگ ییمو که هفته گذشته افتتاحیه‌ای بسیار موفق (۶۶ میلیون دلار، با احتساب پیش‌نمایش‌ها) را پشت سر گذاشت، این هفته در رقابت با کار وای و جکی چان به رتبه سوم جدول پرفروش‌ها سقوط کرد. این درام تاریخی اکشن با ۵۰ هزار اکران در روز، موفق شد در دومین هفته اکران خود نزدیک به ۲۶.۱ میلیون دلار بفروشد و این در حالی است که در مقایسه با هفته گذشته با بیش از ۶۱ درصد افت مخاطب روبه‌رو بوده است.

فروش کلی «دیوار بزرگ» با نقش‌آفرینی مت دیمن که به عنوان پرهزینه‌ترین محصول مشترک چین و هالیوود تا امروز نیز معروف شده، از مرز ۱۲۰ میلیون دلار عبور کرده است.

بعد از سه فیلم یادشده، درام جنگی «هکسا ریج» جدیدترین ساخته مل گیبسن با کسب ۴.۲۸ میلیون دلار درآمد، رتبه چهارم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. کل فروش فیلم بعد از ۱۶ روز اکران در سینماهای چین به بیش از ۴۱ میلیون دلار رسیده است.

انیمیشن موفق «موانا» نیز با ۱.۶۸ میلیون دلار فروش آخر هفته، در رده پنجم قرار گرفت و کل فروش خود را بعد از ۳۱ روز اکران به ۳۰.۳ میلیون دلار رساند.

فیلم حادثه‌ای «وقت‌های تلف‌شده» (The Wasted Times) ساخته چنگ ار با ۱.۱۸ میلیون دلار فروش آخر هفته، ششمین فیلم پرفروش گیشه کریسمس شد و بعد از ده روز اکران، کل فروش خود را به ۱۵.۲ میلیون دلار رساند.

انیمیشن رکوردشکن ژاپنی «نام تو» (Your Name) نیز در چهارمین هفته اکرانش به درآمدی برابر با ۹۸۰ هزار دلار دست یافت و کل فروش خود را بعد از ۲۴ روز اکران در سینماهای چین به بیش از ۸۰ میلیون دلار رساند.

انتظار می‌رود اطلاعات مربوط به عملکرد سالانه گیشه چین تا یکم ژانویه منتشر شود. همان‌طور که قبلا نیز اعلام شد آمارهای اخیر حاکی از آن است که رشد گیشه چین در یک سال گذشته تک‌رقمی بوده که در یک دهه گذشته، کندترین نرخ رشد دومین بازار بزرگ سینمای جهان به شمار می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج