۴۵۱۳۳۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

صمدی:

علما نبودند، همه مردم مرتد می شدند

استاد حوزه، گفت: تعابیر رهبر معظم انقلاب از این عالم بزرگ و جلیل‌القدر نشان از بزرگی و جایگاه فاخر ایشان در عرصه‌های مختلف علمی و تبلیغی و تقریبی و خدمت رسانی در عرصه‌های گوناگون دارد.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین صمدی در مراسم ارتحال آیت الله واعظ زاده خراسانی در دفتر رهبری در قم گفت: آیت الله واعظ زاده خراسانی از جمله شخصیت‌های برجسته جهان تشیع بود.

وی افزود: ایشان از خاندان علم و دانش بود که از 200 سال پیش از خطبا و وعاظ مشهور خراسان و حوزه‌های علمیه بودند. ایشان 91 سال پیش متولد شد و در نوجوانی به همراه پدر و برای تحصیل علم به نجف اشرف رفت و بعد از آن به قم و سپس به مشهد مراجعت کرد.

این استاد حوزه بیان کرد: ایشان از شاگردان مرحومین آیات عظام حجت، بروجردی، امام راحل، گلپایگانی، اراکی، صدرالدین صدر، طباطبایی و... بودند. ایشان از مرحوم آقابزرگ تهرانی اجازه نقل حدیث داشت و اجازه اجتهاد خود را از بزرگان حوزه دریافت کرد.

وی گفت: ایشان خدمات شایانی به حوزه علمیه و دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه‌های مشهد کردند. ایشان به تشویق شهیدمطهری وارد دانشگاه معقول و منقول شدند و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بود.

این استاد حوزه بیان کرد: پیشنهاد تاسیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی از سوی ایشان مطرح شد و رهبر معظم انقلاب نیز ایشان را به عنوان اولین دبیرکل مجمع انتخاب کردند که تا سالها نیز این سمت را به عهده داشتند. رهبر معظم انقلاب پس از استعفای این عالم بزرگ از این پست، ایشان را علامه فرزانه خطاب کردند.

وی عنوان کرد: ایشان در سال‌های دور و در زمانی که تنها نشریه دینی مکتب اسلام در جامعه تاریک آن زمان نورافشانی می‌کرد، در کنار آیات عظام سبحانی و مکارم شیرازی و نوری همدانی از نویسندگان اصلی این نشریه بود.

صمدی بیان کرد: خداوند متعال زمین و آسمان را مسخر انسان کرد و انسان نیز امروزه با دستیابی به فرمول‌های پیچیده زمین و آسمان را فتح کرده است.

وی گفت: خداوند سعادت انسان را با چهار عنصر بزرگ رقم زده است که اولین آن عقل است. قرآن کریم 64 بار عقل را ستوده است و روایات بسیاری نیز در مدح عقل وجود دارد.

وی عنوان کرد: پیامبران الهی دومین وسیله بزرگ سعادت بشر هستند. پیامبران الهی به کمک عقل انسان آمده‌اند تا اگر شهوت و هوای نفس و... اجازه نداد که عقل به درستی کار کند او را به راه راست هدایت کنند. در فتنه 88 افراد فتنه‌گر همه عاقل بودند ولی خوی ریاست طلبی و دنیا دوستی آنها را در مقابل نظام و انقلاب و رهبر معظم انقلاب قرارداد.

این استاد حوزه بیان کرد: اگر عقل بدون پیامبران و دین رها شود انسان را به خطرناک‌ترین موجود طبیعت تبدیل می کند؛ دشمنان می‌خواستند که عقل انسان‌ها را بادنیا طلبی و قدرت طلبی پیوند بزنند ولی رهبری حکیمانه و پیامبر گونه و بصیرت مردم انقلابی ما آنها را ناکام گذاشت.

صمدی اظهارکرد: ائمه اطهار(ص) پس از پیامبران الهی بیشترین سهم را در هدایت انسان‌ها دارند و به عنوان سومین رکن در هدایت بشر مطرح هستند؛ پس از ائمه نیز علمای بزرگ که احادیث بسیاری در وصف آنها رفته است انسان‌ها را به سعادت رهنمون ساخته‌اند. قطعا اگر علما در دوران غیبت نبودند همه مردم مرتد می‌شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا

      الهی خدا سایه علما رو از سر ما کم نکنه و ایشان عزت و سلامت عنایت کنه, انشالله.....

    • بدون نام

      دمت گرم خبری،سانسورچی قهاری هستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج