اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۱۴۳۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«ب ام و» هیچ نماینده رسمی‌ در ایران ندارد

با توجه به اتمام مهلت ۹ماهه وزارت صنعت و اخذ مجوز رسمی ۱۰ نمایندگی از شرکت‌های مادر با انتشار این اسامی مشاهده می‌شود که فقط ۴شرکت خودرویی توانسته‌اند این مجوزها را دریافت کنند و نکته جالب آنجاست که هیچ‌گونه اسمی از برندهای مطرح به چشم نمی‌خورد.

خبرگزاری میزان: با توجه به اتمام مهلت ۹ماهه وزارت صنعت و اخذ مجوز رسمی ۱۰ نمایندگی از شرکت‌های مادر با انتشار این اسامی مشاهده می‌شود که فقط ۴شرکت خودرویی توانسته‌اند این مجوزها را دریافت کنند و نکته جالب آنجاست که هیچ‌گونه اسمی از برندهای مطرح به چشم نمی‌خورد.

در حالی چند روز گذشته سيد على امانت، معاون امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت،معدن و تجارت، از به پايان رسيدن مهلت ۹ ماهه‌اى كه وزارت صنعت،معدن تجارت براى اخذ مجوز نمايندگى‌هاى برندهاى خارجى از شركت‌هاى مادر براى فعاليت در ايران خبر داد كه قرار است در هفته جارى جلسه‌اى با نمايندگى‌هايى كه تا به حال نتوانسته‌اند مجوز لازم را دريافت كنند برگزار شود.

به گفته وی حدود ۴۳ شركت بايد براى اخذ مجوز اقدامات لازم را انجام مى دادند كه از اين تعداد فقط ۱۰ شركت موفق شدند مجوز لازم را از شركت‌هاى مادر دريافت كنند.

این ۱۰ شرکت از جمله شرکت‌هایی هستند که در گذشته از طریق شرکت‌های واسطه مشغول به فعالیت بوده‌اند اما در حال حاضر موفق به اخذ مجوز از شرکت‌های مادر شده‌اند و می‌توانند به صورت رسمی فعالیت خود را در کشور ادامه دهند.

کارشناس اداره ثبت نمایندگی‌ شرکت‌های خارجی وزارت صنعت در گفت‌و‌گو با خبرنگار میزان گفت: برخی از شرکت‌های بزرگ خودرویی مانند پرشیا خودرو همچنان نتوانسته‌اند مجوزهای لازم را از شرکت مادر اخذ کرده و جلسه‌ی هفته جاری وزارت صنعت به همین خاطر برگزار خواهد شد.

این در حالیست که موسوی مدیر بازاریابی و فروش پرشیا خودرو هم در نشست خبری خود با خبرنگاران به این موضوع اشاره کرده و گفته بود: تاکنون نتوانسته اند مجوز رسمی از "ب ام و" اخذ کنند و در حال مذاکره با این برند خودرویی برای دریافت مجوز رسمی هستند.

وی تاکید کرده بود: این مذاکرات مشخص نیست تا کی ادامه داشته باشد و به سرانجام برسد.

با توجه به این موضوع در جلسه هفته جاری که قرار است با حضور اعضاى حوزه معاونت‌هاى امور بازرگانى و اقتصادى وزارت صنعت، معدن تجارت و مديران شركت‌ها برگزار شود،قرار است وزارت صنعت،معدن و تجارت در خصوص مشكلاتى كه بر سر راه اخذ مجوز اين نمايندگى‌ها وجود دارد بحث شود و در صورت عدم توانایی این نمایندگی‌ها در اخذ مجوز از فعالیت این نمایندگی‌ها جلوگیری شود.

حال به صورت کلی می‌توان گفت با استناد به این که مهلت وزارت صنعت برای بار دوم برای اخذ مجوز این شرکت‌ها به پایان رسیده، ۱۰شرکتی که مجوز خود را از شرکت مادر دریافت کرده‌اند در مقابل ۴۳شرکتی که با نام برندهای مختلف و مشهور در ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهند تقریبا کمتر از یک چهارم بوده و مشخص است که این شرکت‌ها هم تذکرات وزارتخانه را جدی نگرفته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج