adexo3
۴۵۱۷۸۸
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

برجسته کردن مسائل معیشتی توطئه منتقدان دولت است!

نویسنده در ابتدا طبق روال همیشگی این گونه نوشته‌ها در روزنامه‌های زنجیره‌ای تصویری سراسر سیاه و تاریک به واسطه تورم، رکود، سیاست داخلی و خارجی پیش از دولت یازدهم ارائه داده و در ادامه یادداشتش آورده است: «از همان ابتداي راي آوردن دولت روحاني، مخالفان دولت جديد تلاش كردند تا شكست دولت در برنامه‌هايش را دامن بزنند و كارشكني آغاز شد.»

کیهان نوشت: روزنامه اعتماد در شماره روز پنج‌شنبه ۹ دی در ستون نگاه روز در یادداشتی با عنوان «چرا دولت روحانی را موفق می‌دانم؟» به ذکر دلایل این موفقیت پرداخته است. نویسنده در ابتدا طبق روال همیشگی این گونه نوشته‌ها در روزنامه‌های زنجیره‌ای تصویری سراسر سیاه و تاریک به واسطه تورم، رکود، سیاست داخلی و خارجی پیش از دولت یازدهم ارائه داده و در ادامه یادداشتش آورده است: «از همان ابتداي راي آوردن دولت روحاني، مخالفان دولت جديد تلاش كردند تا شكست دولت در برنامه‌هايش را دامن بزنند و كارشكني آغاز شد.»
دستاوردهای برجام و انتقاد!
نویسنده این یادداشت انتقاد چند روزنامه و سایت را یکی از موانع در رسیدن دولت یازدهم به اهدافش عنوان کرده و مانع کار اجرایی را نقد و انتقاد مخالفان دولت دانسته است! اما در انتهای همین یادداشت برای برجام اثرات و دستاوردهایی فرض کرده که حتی با وجود کارشکنی‌های آمریکا باز به بار نشسته است. یعنی اقدامات عملی و علنی آمریکا را فاقد آن توانایی دانسته که دستاوردهای برجام را زایل کند و انتقاد چند روزنامه و رسانه داخلی را مانع رسیدن دولت یازدهم به اهدافش دانسته است؛ دولتی که تمام تخم مرغ هایش را در سبد برجام گذاشت: «ميزان دستاوردهاي برجام بزرگ‌تر از آن است كه با كارشكني صورت گرفته از سوي امريكا بتوان آن را ناديده گرفت.»
نویسنده ستون روز اعتماد معتقد است که «مخالفان دولت انتظارات از دولت را بالا بردند و مسائل معيشتي را برجسته كردند. آنان تلاش كردند از برخي سخنان رياست‌جمهوري سوءاستفاده كنند و در مردم اين انتظار را ايجاد كنند كه دولت بايد ١٠٠ روزه مشكلات را سامان دهد. صدها سايت و خبرگزاري و وبلاگ و شبكه‌هاي اجتماعي را سازمان دادند تا ضعف‌هاي دولت را بزرگ جلوه دهند و كارهاي انجام شده از سوي دولت را كوچك كنند.»
تقصیر منتقدان است!
مگر می‌شود چنین ادعایی داشت که چند رسانه مسائل معیشتی را برجسته کرده‌اند؟! مسائل معیشتی چیزی مثل تحلیلی از سیاست‌های منطقه‌ای یا فرامنطقه‌ای یک کشور نیست بلکه موضوعی است که مردم شبانه روز با آن مواجه هستند و آن را با تمام وجود حس می‌کنند. ضمن آنکه نویسنده یادداشت گویا فراموش کرده است که اینها سخنان و وعده‌های دولت مردان تدبیر و امید بود. لازم است که نویسنده پیش از نوشتن یادداشت دست کم مروری کوتاه بر سخنان انتخاباتی رئیس‌دولت انجام می‌داد. برای نمونه رئیس‌جمهور در برنامه «با دوربین» که از شبکه اول سیما در 7 خرداد 1392 پخش می‌شد گفت: «راه حل‌های کوتاه مدتی یک ماه و 100 روزه برای حل مشکلات ومعضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.»
در همان خردادماه 92 رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظيم مردم در حرم مطهر امام خمينی(ره) در بخشی از سلسله توصيه‌های انتخاباتي خود به هشت نامزد، تاکید کردند که وعده هاي نشدني به مردم ندهند و در ادامه افزودند: «به گونه اي حرف بزنيد که اگر خرداد سال آينده نوار حرف‌هاي امروز شما را پخش کردند شرمنده نشويد و با بهانه گيري گردن اين و آن نياندازيد.»
نویسنده ستون روز اعتماد در ادامه مدعی شده است که «با اجراي طرح سلامت هم گام بزرگي به سوي عدالت برداشته شد و همه مردم با تمام وجود كاهش چشمگير هزينه درمان را لمس كردند!»
کشف روزنامه زنجیره‌ای:
عامل گرانی ارز!
اما کشف روزنامه آفتاب یزد در شماره پنج‌شنبه قابل توجه است. این روزنامه زنجیره‌ای در دو مطلب مجزا به معرفی عامل گرانی بازار ارز پرداخته است. در ادامه این روند که روزنامه‌های زنجیره‌ای از روی استیصال در پیش گرفته‌اند و آن عبارت است از اینکه با آسمان و ریسمان به هم بافتن مقصر همه کاستی‌ها و ایرادها را منتقدان دولت معرفی کنند این بار آفتاب یزد گرانی ارز را به گردن دلواپسان انداخته است: «وقتی گفته می‌شود برجام تاثیرگذار نبوده است و مرتباً این موضوع تکرار شود و با جهت‌گیری‌هایی تلقین شود این می‌تواند تاثیرگذار باشد!»
اما نکته قابل تامل آنجاست که این روزنامه که سوابقش روشن و آشکار است سخن از «آرامش اجتماعی» و «روحیه همکاری» زده است و در مطلبی با عنوان «دلواپسان دلاری» از دریچه‌ای دیگر به معرفی کشف خود در مورد عامل گرانی ارز پرداخته است: «روزی روزگاری نه چندان دور و در انبوهی از نشست‌های اصولگرایان، اصل مطلب این بود که مهم معیشت است، غلبه بر تورم است و رفع معضل بیکاری و اما هیچ گاه این مهم بیان نشد که هر سه موردی که دست بر قضا خیلی خیلی مهم است حاصل نخواهد آمد مگر در سایه آرامش، وحدت و روحیه همکاری! این روزها هر تیتر و هر عنوان خبری اولین چیزی را که هدف قرار می‌دهد آرامش اجتماعی و روحیه همکاری است. دلار یکی از آن دست مسائلی است که این روزها خیلی از دلواپسان را نیز به خود مشغول کرده است.»
نشانه ثبات اقتصادی از نگاه روزنامه دولت
روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «تخریب در حاشیه امن با پول بیت‌المال»، ضمن متهم کردن رسانه‌های منتقد دولت به یأس آفرینی، نوشت: «تندتر شدن رویکرد برخی رسانه‌ها نسبت به دولت، از چه چیزی حکایت می‌تواند داشته باشد؟ آن هم در شرایطی که واقعیت‌های سیاست خارجی و آمارهای اقتصادی، نشان دهنده بازگشت ثبات سیاسی و اقتصادی و قرار گرفتن کشور در مسیر درست است.»
این گزارش در حالی ادعای بازگشت ثبات سیاسی و اقتصادی و قرار گرفتن کشور در مسیر درست را مطرح می‌کند که رکود بی‌سابقه‌ای که طی سه سال اخیر بر کشور حاکم شده است را نادیده گرفته است و ادعای ثبات اقتصادی با وجود تعطیلی مکرر کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، افزایش نرخ بیکاری و واردات بی‌رویه بی‌معناست.
همچنین چندی پیش بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه رتبه ایران در فضای کسب و کار جهانی یکی از نقاط ضعف ماست، گفته بود:‌ «به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، شاهد فاجعه هستیم.»
در این گزارش همچنین آمده است: «انعکاس و برجسته کردن نقاط منفی و نادیده گرفتن محض دستاوردهای مثبت دولت، نشان می‌دهد که هدف این جریان رسانه‌ای، فراتر از دولت است، این رسانه‌ها امید مردم را نشانه رفته‌اند.» مطرح کردن این موضوع که منتقدان سیاست‌های دولت امید مردم را نشانه رفتند دیرگاهی است که دغدغه روزنامه‌های زنجیره‌ای و حامی دولت شده است، در حالی که ایشان مرزی میان نقد و نا امید کردن مردم قائل نیستند. ضمن آنکه این رسانه‌ها در جایگاه منتقد، نقدهایی را به دولت وارد دانسته‌اند اما کسانی در دولت تدبیر و امید هستند که روزگاری نه چندان گفته بودند: « قابلیت رقابت در هیچ تکنولوژی و هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی را نخواهیم داشت.» و یا «به برخی از شرکت‌ها پیشنهاد واردات مدیران خارجی را» داده بودند. به راستی این گونه موارد مصداق نا امید کردن مردم است یا نقد چندین رسانه؟
اظهارات مطهری علیه روحانی!
روزنامه شرق در شماره پنجشنبه و در صفحه نخست دو اظهار نظر مغایر با هم را منتشر کرد که به نظر می‌رسد گردانندگان این روزنامه زنجیره‌ای به تعارض آن واقف نبوده‌اند ، علی مطهری در مراسم چهلم مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی گفته است «شهید مطهری اصرار داشت روحانیون پست دولتی نگیرند » و این ادعا در صفحه نخست روزنامه شرق پنجشنبه و در کنار اظهار نظر هاشمی رفسنجانی که گفته « روحانی مصمم است که بیاید » منتشر شده است .
هاشمی در مصاحبه با شرق همانند سال 88 پیش‌بینی پیروزی یک نامزد خاص را مطرح کرده و گفته است: «به نظر من روحانی کاملا شانس پیروزی دارد و هم خودش مصمم است که بیاید و هم ما حمایت می‌کنیم، احتمال رد صلاحیت آقای روحانی هم بعید است . به نظر می‌رسد آقای روحانی ماندنی است.»
هاشمی در سال 88 نیز با پیش‌بینی پیروزی یک نامزد خاص احتمال تقلب در انتخابات را مطرح کرده بود که این سخنان با نامه بدون سلام وی پیش از انتخابات به رهبر معظم انقلاب و همچنین سخنان عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی در روز انتخابات که اگر تقلب شد بریزید خیابان‌ها زیر بنای فتنه‌ای بزرگ را پی ریزی کرد .
علی مطهری نیز در مراسم چهلم مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی گفته است: «شهید مطهری اصرار داشت روحانیت پست دولتی نگیرند و به کار خود مشغول باشند.»
فرصت طلبی روزنامه شرق
روزنامه شرق در گزارش دیگری که در صفحه دو این روزنامه زنجیره‌ای در شماره پنجشنبه منتشر شد به مناظره‌های انتخاباتی سال 88 پرداخت و در آن با این استدلال که به نامزدهای انتخابات فرصت نابرابر برای سخن گفتن داده شده است خواست چنین نتیجه بگیرد که فتنه پس از انتخابات ناشی از چنین فرصت نابرابری بوده است .
این در حالی است که بر اساس قانون و به گفته ضرغامی رئیس‌اسبق صدا و سیما «اگر در مناظره آخری، آن دو نفر اتهاماتی را نسبت به دو نفر قبلی که دیگر زمینه‌ای برای مطرح‌کردن اظهارات خود ندارند، مطرح کنند، قطعا اثر منفی خواهد داشت بنابراین شورا تصمیم گرفت این قانون را تصویب کند تا چاره‌ای باشد برای این موضوع، این مورد درباره آقای احمدی‌نژاد هم صادق بود، به‌همین‌دلیل، هنگامی که شورا جمع‌بندی کرد، دید که باید آقای احمدی‌نژاد ٢٠دقیقه بیاید و صحبت کند. من شخصا با آقای احمدی‌نژاد صحبت کردم و از وی تقاضای فردی کردم که اگر شما از این ٢٠ دقیقه خود استفاده نکنید، شاید بهتر باشد اما این حق قانونی آقای احمدی‌نژاد بود و وی هم قبول نکرد و گفت که من باید از این ٢٠ دقیقه‌ای که حقم است، استفاده کنم.»
سلب مسئولیت از دولت!
به دنبال انتشار تصاویری که نشان می‌داد عده‌ای از مردم به خاطر فقر مالی و نداشتن سرپناه شب‌ها را در گورها به سر می‌برند انتظار می‌رفت دولت با پذیرش مسئولیت خود در این زمینه به جبران بپردازد ولی روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دولت با حمله به منتقدین مسئولیت را از دولت در این زمینه سلب کردند!
روزنامه زنجیره‌ای شرق در این زمینه با حمله به شهرداری تهران نوشت: «محمدباقر قاليباف، شهردار تهران كه زمزمه بازگشت دوباره‌اش به انتخابات رياست‌جمهوري جدي شده است، ديروز به بهانه ماجراي «گورخواب‌ها» به دولت و شخص رئيس‌جمهوري حمله كرد. درحالي‌كه وزير كشور گفته است مسئله گورخواب‌ها به شهرداري مربوط است و متولي جمع‌آوري گورخواب‌ها و كارتن‌خواب‌ها شهرداري و وزارت رفاه است.»
شرق در شماره روز پنجشنبه مشکلات معیشتی مردم و فسادهای موجود را مثل همیشه به دولت‌های سابق مرتبط دانسته و در مقاله‌ای دیگر با عنوان «برخورد فرصت طلبانه مخالفان دولت» نوشت: «مسئله فقر گسترده و نابرابری‌های تحمل‌ناشدنی کنونی نه مسئله‌ای است که یکشبه ایجاد شده یا متعلق به سه سال دولت یازدهم باشد و نه مسئله‌ای است که فقط به وسیله قوه مجریه ایجاد شده باشد. اگر برخوردهای سهل‌انگارانه نهادهای نظارت و هم‌فکران سیاسی در دولت‌های نهم و دهم نمی‌بود، مجریان هرگز نمی‌توانستند آن سطوح بی‌سابقه از فساد و ناکارآمدی را به نمایش بگذارند.»
از سوی دیگر در حالی که برخی مدیران دولتی حقوق‌های نجومی می‌گیرند و مدیران دیگر در خانه‌های میلیاردی ساکن هستند گورخوابی عده‌ای بایستی خواب را از چشمان مسئولین دولتی برباید مسئولینی که پرونده حقوق‌های نجومی را بسته‌اند و مسکن مهر را مزخرف می‌دانند و خود نیز مشکلی ندارند !
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منتطر

      نویسنده ای که فشار شدید اقتصادی روی مردم رو منکر بشه نویسنده نیست بلکه یک خاین است که با پول خریده شده است .سزای چنین نویسندگانی بریده شدن دست منحوسشان است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج