اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۲۵۷۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جشن سال نو میلادی در فضای امنیتی

از روزی که هزاره جدید جهان با انتخاب جورج بوش پسر با تمایلات جنگ طلبانه آغاز شد و اندکی پس از روی کار آمدن او با وقوع حادثه به قول برخی مشکوک ۱۱ سپتامبر دنبال شد و بوش به دنبال جنگ در افغانستان و عراق رفت و پایه‌های گسترش تروریسم به گوشه و کنار جهان را بنا نهاد تا امروز جهان دیگر روی آسایش به خود ندیده است.

روزنامه ایران: از روزی که هزاره جدید جهان با انتخاب جورج بوش پسر با تمایلات جنگ طلبانه آغاز شد و اندکی پس از روی کار آمدن او با وقوع حادثه به قول برخی مشکوک ۱۱ سپتامبر دنبال شد و بوش به دنبال جنگ در افغانستان و عراق رفت و پایه‌های گسترش تروریسم به گوشه و کنار جهان را بنا نهاد تا امروز جهان دیگر روی آسایش به خود ندیده است.
تا آنجا که دیشب میلیون‌ها نفر در اروپا و امریکا و چند نقطه حادثه‌خیز دیگر جهان، شب سال نو میلادی را در حالی آغاز کردند که نگرانی از احتمال وقوع حملات تروریستی نه تنها مردم را به خود مشغول داشته بود که مسئولان این کشورها را واداشته بود تا در شهرهای بزرگ خود دست به تشدید تدابیر امنیتی بزنند. این آماده باش امنیتی بویژه در شهرهای پاریس، برلین، بروکسل، مادرید و رم کاملاً مشهود بود.
بنا بر گزارش رسانه‌های جهان، در آلمان که در سال ۲۰۱۶ شاهد ۷ حمله تروریستی بود، تدابیر امنیتی شدید بود، به طوری که در شهر برلین، پایتخت، پلیس مسیرهای منتهی به دروازه براندنبورگ، یکی از بناهای تاریخی این شهر را مسدود کرد و حدود هزار و ۷۰۰ مأمور در این شهر مستقر شدند و آتش‌بازی در برخی بخش‌های شهر را ممنوع کردند تا خیال همه بابت تهاجم احتمالی داعش آسوده باشد. این وضعیت در شهر فرانکفورت، مقر بانک مرکزی اروپا که بزرگترین فرودگاه آلمان را هم در خود جای داده نیز قابل مشاهده بود.
و همه اینها در حالی بود که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پیام سال نو میلادی خود به چالش‌های سال ۲۰۱۶ و پیش روی آلمان اشاره کرد و گفت: «سال ۲۰۱۶ به شیوه‌های مختلف ما را مورد آزمون قرار داد، اما تروریسم بدون شک دشوارترین آزمون ما بود اما ما از تروریسم قوی‌تر هستیم.» او با ابراز تأسف و اندوه از کشته و مجروح شدن افرادی در حملات تروریستی سال ۲۰۱۶ آلمان، از آلمانی‌ها خواست، با خوشبینی وارد سال ۲۰۱۷ شوند و در برابر تروریسم ایستادگی کنند.
در فرانسه نیز که سال ۲۰۱۶ حوادث تروریستی مرگباری همچون حادثه تروریستی نیس را پشت سر گذارد، نیروهای امنیتی در آماده‌باش کامل بودند. پاریس، پایتخت فرانسه که از زمان حمله‌های تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ در وضعیت فوق‌العاده بسر می‌برد، شاهد گشتزنی نیروهای تا دندان مسلح فرانسوی در مکان‌های گردشگری از جمله برج ایفل، طاق پیروزی و موزه لوور بود. بنا بر اعلام پلیس فرانسه، حدود ۹۰ هزار نیروی پلیس و ارتش وظیفه حفاظت از جشن‌های سال نو را بر عهده داشتند.
در شهرهای رم، پایتخت ایتالیا و ناپل واقع در جنوب این کشور نیز ورود کامیون‌ها به مرکز شهر ممنوع شد تا مردم از حمله تروریستی مشابه آنچه در نیس و برلین در سال ۲۰۱۶ روی داد و تروریست‌ها با کامیون به جمع مردم حمله کردند، در امان بمانند. در شهر میلان، محل کشته شدن عامل حمله تروریستی برلین نیز پست‌های بازرسی در مجاورت میدان اصلی این شهر برپا شد. در مادرید، پایتخت اسپانیا هم برتعداد نیروهای پلیس در حال انجام وظیفه هزار و ۶۰۰ نفر افزوده شد.
پلیس و مقام‌های بروکسل، پایتخت بلژیک که در ماه مارس هدف حمله‌های تروریستی گروه داعش قرار گرفت، نیز درصدد لغو کردن مراسم آتش‌بازی بودند.

علاوه بر اروپا، در دیگر نقاط جهان نیز شرایط امنیتی حاکم بود به طوری که دولت فیلیپین نیز خواستار هشیاری عمومی در جشن‌های سال نو میلادی در این کشور شد زیرا احتمال داد بمب‌گذاری هفته گذشته «هیلونگوس» کار گروه تروریستی «مائوته»، وابسته به گروه داعش باشد. وزارت کشور مصر نیز با افزایش شمار نیروهای امنیتی در اطراف مراکز مهم و معابد مسیحیان به منظور تأمین امنیت جشن‌های سال نو میلادی، آنها را به حال آماده باش کامل درآورد. این طرح امنیتی شامل ۱۳۳ کلیسا و معبد در قاهره پایتخت مصر و دیگر معابد مسیحیان در استان‌های سراسر این کشور می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج