adexo3
۴۵۲۵۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

قيمت ميوه شب عيد

براساس تفاهمنامه خانه کشاورز با وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص قيمت گذاري ميوه شب عيد قيمت پرتقال ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان و قيمت سيب ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان تعيين شد.

خبرگزاری فارس: براساس تفاهمنامه خانه کشاورز با وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص قيمت گذاري ميوه شب عيد قيمت پرتقال ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان و قيمت سيب ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان تعيين شد. اين خبر را قائم‌مقام دبيرکل خانه كشاورز اعلام كرد. پيش از اين دبير اتحاديه بارفروشان گفته بود كه پيش‌بيني مي‌شود پرتقال و سب درختي درجه يک براي شب عيد به قيمت ۱۸۰۰ الي ۲هزار تومان فروخته شود.

روز گذشته عنايت‌الله بياباني قائم‌مقام دبيرکل خانه كشاورز اعلام كرد، در خصوص ميزان ذخيره‌سازي و قيمت ميوه شب عيد گفت: ۱۷ تعاوني در استان مازندران ذخيره‌سازي پرتقال را انجام مي‌دهند و علاوه بر آن براساس آموزش‌هايي که به کشاورزان داده شده، آنها نيز در حجم زيادي ميوه ذخيره کرده‌اند.قائم‌مقام دبيرکل خانه کشاورز افزود: براساس تفاهمنامه با وزارت صنعت تکليف شده بود ۶۰ هزار تن پرتقال ذخيره‌سازي شود اما در حال حاضر ۳۰۰ هزار تن در استان مازندران پرتقال در انبارها ذخيره شده و آماده تحويل به بازار است.

وي ادامه داد: براساس تفاهمنامه ۳۰ الي ۴۰ هزار تن سيب نيز در استانها قرار بود ذخيره‌سازي شود که نه تنها اين ميزان ذخيره شده، بلکه در انبارهاي کشاورزان نيز به ميزان کافي وجود دارد و از نظر تأمين شب عيد هيچ نگراني نيست.بياباني تصريح کرد: قيمت سيب براساس تفاهمنامه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسيد.

در سال جاري ۳ ميليون و ۴۰۰ هزار تن سيب در کشور توليد شده که يک ميليون تن آن مازاد بوده و ذخيره‌سازي و صادرات مي‌شود. همچنين ۴.۵ ميليون تن هم مرکبات در کشور توليد شده که بيش از نياز کشور است.وي در پاسخ به تأمين نياز نارنگي نيز گفت: در ايام عيد ۱۰ الي ۱۵ هزار تن از بهترين نارنگي خوزستان به نام سياهو به بازار عرضه مي‌شود و اميدوارم اين ميزان عرضه نياز بازار را تأمين کند.

رئيس هيات مديره باغداران مرکبات تصريح کرد: توصيه مي‌کنم به جاي صحبت از واردات نارنگي مردم مصرف خود را به سمت ميوه‌هاي ديگري که بسيار فراوان و ارزان هستند سوق دهند. اگر چه در حد نياز مردم نارنگي عرضه خواهد شد. اما همزمان دبير اتحاديه بارفروشان ميوه و تره‌بار هم در گفت وگويي با خبرگزاري كشاورزي ايران گفته بود كه پيش‌بيني مي‌شود پرتقال درجه يک براي شب عيد به قيمت يک‌هزار و ۸۰۰ الي دوهزار تومان و سيب درختي به قيمت يک‌هزار و ۸۰۰ تا دوهزار و ۲۰۰ تومان فروخته شود.

علي حاج‌فتحعلي با اعلام اين مطلب گفت: نارنگي تخم پاکستاني مرغوب جهرم هم‌اکنون در ميادين ميوه و تره‌بار به قيمت دوهزار تومان به فروش مي‌رسد و به‌دليل حجم بالاي توليدشده به‌نظر مي‌رسد که جوابگوي نياز ميوه آخر سال است.وي افزود: نارنگي به ميزان کافي در ميادين ميوه توزيع شده و در سطح شهر وجود دارد و نيازي به واردات اين محصول نيست.وي با بيان اينکه جلوگيري از واردات ميوه به‌خوبي انجام مي‌شود، خاطرنشان کرد: اگر واردات انجام شود، قيمت نارنگي از نرخي که هم‌اکنون دارد نيز کمتر مي‌شود و جوابگوي هزينه‌هاي توليد کشاورزان نيست.

حاج‌فتحعلي ادامه داد: امسال حجم بالايي از سيب و پرتقال در کشور توليد شد و اين فراواني باعث شده که قيمت فروش آن جوابگوي هزينه‌هاي توليد کشاورزان نباشد.وي تصريح کرد: هر کيلوگرم نارنگي ۵۰۰ الي ۶۰۰ تومان براي باغدار هزينه توليد دارد که حمل و نقل، سبد و هزينه چيدن را نيز بايد به آن اضافه کرد.

دبير اتحاديه بارفروشان ميوه و تره‌بار در پايان با بيان اينکه در شب عيد هر کيلوگرم ميوه به‌طور متوسط ۱۰ الي ۲۰ درصد به قيمت آن اضافه مي‌شود، يادآور شد: پيش‌بيني مي‌شود پرتقال درجه يک براي شب عيد به قيمت يک‌هزار و ۸۰۰ الي دوهزار تومان و سيب درختي به قيمت يک‌هزار و ۸۰۰ تا دوهزار و ۲۰۰ تومان فروخته شود.گفتني است، نرخ‌هاي اعلامي مربوط به ميادين مرکزي ميوه و تره‌بار بوده و حدود ۲۰ درصد با سطح شهر اختلاف قيمت دارد.

قيمت انواع شيريني در ايام پاياني سال

همچنين رئيس اتحاديه قنادان از ثبات قيمت انواع شيريني در ايام پاياني سال خبرداد و گفت: مردم گرانفروشان را به اتحاديه‌هاي قنادان معرفي کنند.محمد نصرتي از ارائه گزارشي به ستاد تنظيم بازار به منظور برنامه ريزي براي تامين شيريني مورد نياز مردم در ايام پاياني سال خبر داد و گفت: قيمت انواع شيريني در ايام پاياني سال ثابت خواهد بود و اجازه افزايش قيمت داده نشده است.

رئيس اتحاديه کشوري قنادان افزود: با توجه به اينکه تنوع بسياري در انواع شيريني وجود دارد، مقرر شده است که انواع شيريني‌هاي پرمصرف بدون تغيير قيمت باقي مانده و ساير شيريني‌هايي که نرخ مصوب ندارند، با قضاوت مصرف کنندگان اگر گرانفروشي صورت مي‌گيرد، حتما مراتب به اتحاديه گزارش داده شود.

وي تصريح کرد: نرخهاي مصوب شيريني در ايام پاياني سال تغييري نخواهد داشت و براي ساير شيريني‌هايي که نرخ مصوب ندارد نيز بازار کاملا کنترل شده است.به گفته نصرتي، قيمت هر کيلوگرم شيريني خامه اي تر درجه يک ۸ هزار تومان، شيريني دانمارکي درجه يک ۶ هزار تومان و زبان و پاپيوني درجه يک ۶۵۰۰ تومان و کيک يزدي درجه يک ۵ هزار و ۴۰۰ تومان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      خدا به داد مردم برسه دولت قیمت داد از فردا دیگر میوه وشیرینی هم رفت توی تحریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج