۴۵۲۹۶
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

رونمایی از LaFerrari، افسانه سرخ +عکس

پس از ماه ها پیش بینی در مورد جانشین ابر اتومبیل افسانه ای Enzo، بالاخره دیروز این خودرو در نمایشگاه بین المللی ماشین در ژنو معرفی شد.

رونمایی از  LaFerrari، افسانه سرخ +عکس
برترین ها: پس از ماه ها پیش بینی در مورد جانشین ابر اتومبیل افسانه ای Enzo، بالاخره دیروز این خودرو در نمایشگاه بین المللی ماشین در ژنو معرفی شد.

به گزارش برترین ها ، این خودرو LaFerrari نام دارد: نخستین خودروی هیبریدی فراری و سریع ترین خودروی جاده ای که تاکنون با لوگوی اسب نر ایستاده روی دو پا تولید و عرضه شده است.

نام انتخابی این افسانه سرخ برای خیلی ها سوال است. بیشتر دوستداران این صنعت انتظار داشتند این خودرو با نام F۷۰ عرضه شود. بعدها شایع شد نام آن F۱۵۰ است. اما در انتها نام LaFerrari به خود گرفت. بدتر از آن، این نام ما را یاد دوج La Femme که محصول سال ۱۹۵۶ میلادی است، می اندازد. با این تفاوت که این یک فراری است. یک اسب چموش! این اتومبیل می تواند هرکاری دوست دارد انجام دهد.

رونمایی از  LaFerrari، افسانه سرخ +عکس

هنگامی که پرده ها کنار رفت، صدای کف و خوشحالی بازدیدکننده ها از دیدن چنین اتومبیل زیبایی همه فضا را پر کرد. حقیقت این است که این اتومبیل بسیار زیباتر از انتظارها است. بدنه براق و خطوط زیبای بدنه این اتومبیل همه را جذب خود می کنند. چهره وحشی ای که در Enzo شاهد بودیم در LaFerrari نیز با وجود هواکش های بزرگ تکرار شده است. این اتومبیل، زیبایی و سرعت زیاد را با هم به صنعت اتومبیل هدیه کرده. طراحی داخلی این خودرو با نمایشگر دیجیتال و پوشش آلکنتارا فوق العاده نفس گیر و شیک است.

در زیر پوست این اسب اغواگر، هیچ چیز ناامیدکننده ای وجود ندارد. موتور آن V-۱۲ با قدرت ۸۰۰ اسب بخار است. اما هنگامی که ۱۶۳ اسب بخار دیگر را با موتور الکتریک به آن اضافه می کنید، مجموعا ۹۶۳ اسب بخار قدرت می شود؛ یعنی هیچ ماشینی حریف آن نیست و این ماشین غیرقابل مهار شدن است. LaFerrari از این نظر رقیب سرسخت مک‌لارن P۱ به شمار می رود.

هر دو این اتومبیل ها گشتاور ۶۶۳ پوند-فوت دارند. البته فراری اجازه تنظیم کردن موتور برای دور موتور بالاتر را نیز می دهد.

رونمایی از  LaFerrari، افسانه سرخ +عکس

به گزارش برترین ها ، سیستم دوگانه سوز این اتومبیل با دو موتور برقی توسط Magneti Marelli ساخته شده است: یکی از موتورها اصلی و دیگری کمکی است. باتری در کف بدنه تمام کربنی اتومبیل جای گرفته و شامل سلول هایی است که همچون سیستم اتومبیل های فرمول یک نصب و سوار شده اند.

درست همچون زمانی که موتور V-۱۲ گشتاور بیش از نیاز تولید می کند، باتری سوئیچ های زیر ترمز را بازسازی می کند. مثل زمانی که خودرو دور می زند. به جای فرستادن گشتاور بیشتر به چرخ ها، گشتاور به انرژی تبدیل و در باتری ذخیره می شود.

موتور LaFerrari با دو جعبه دنده هفت سرعته و دو کلاچه و ترمزهای سرامیک کربنی برمبو طراحی شده است. ترکیب همه اینها تضمین کننده این هستند که این اسب چموش به راحتی در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت و در کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۱۲۴ مایل در ساعت می رسد.

هنوز قیمتی برای این ابر اتومبیل اعلام نشده است اما احتمالا حدود ۱.۳ میلیون دلار آمریکا قیمت خواهد داشت. جالب است بدانید، فقط ۴۹۹ دستگاه LaFerraris تولید خواهد شد اما فراری در حال حاضر، حدود ۷۰۰ تقاضانامه از خریداران واجد شرایط دریافت کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رهام

      من یکی شکل اینو تو پارکینگمون دارم...تازه اسمشم گذاشتم پرایدو...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج