adexo3
۴۵۳۳۰۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آل اسحاق: غير انقلابي‌ها در جبهه نيروهاي انقلاب جايي ندارند

يحيي آل اسحاق، چهره سرشناس جناح راست كه در انتخابات سال ٩٢ كانديداي حزبي موتلفه بود حالا ٥ماه مانده به انتخابات رياست‌جمهوري عضو هيات موسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي شده كه رنگ و بوي اصولگرايان سنتي را به هيچ عنوان ندارد.

اعتماد نوشت: يحيي آل اسحاق، چهره سرشناس جناح راست كه در انتخابات سال ٩٢ كانديداي حزبي موتلفه بود حالا ٥ماه مانده به انتخابات رياست‌جمهوري عضو هيات موسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي شده كه رنگ و بوي اصولگرايان سنتي را به هيچ عنوان ندارد. اين عضو هيات امناي بنياد مستضعفان و جانبازان البته پس از كناره‌گيري از انتخابات٩٢ ، رفت و آمدهايش با موتلفه را قطع كرد تا امروز كه اعلام كرد ١٠ سال است عضو حزب موتلفه نيست. البته اين اصولگراي سرشناس از چند ماه قبل هم اعلام كرده بود عضو هيچ حزب و گروهي نيست.
او حتي در پاسخ به پرسش‌هاي خبرنگاراني كه از او سوال‌هاي سياسي مي‌پرسيدند يك پاسخ مشخص داشت: «من از فضاي سياسي دور شده‌ام.» اما جدايي از حزب موتلفه و فضاي سياسي گويا تنها چند ماه دوام داشته. چه آنكه حالا او از مردان كليدي جبهه سياسي جديد اصولگرايان است. جبهه‌اي كه با نام انقلابي آمده و سعي كرده از همين ابتدا مرزهايش با اصولگرايي را مشخص كند. متن زير مشروح گفت‌وگوي «اعتماد» با اين عضو سابق حزب موتلفه و عضو هيات موسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب است:

شما در ماه‌هاي گذشته اعلام كرديد كه عضو هيچ حزب و گروهي نيستيد و علاقه‌اي به فعاليت سياسي نداريد. چه شد كه عضويت در هيات موسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب را پذيرفتيد؟

براي اينكه حزب نبود.

اين جبهه چه كاركردي داشت كه شما را مجاب كرد به اين شكل وارد عرصه سياسي شويد؟

چون اين جبهه كارش همان حرف‌هاي خودم بود و چيزي بود كه دنبالش بودم. اينكه همه نيروهاي انقلاب را بتوان در يك ظرف جمع كرد و همه با دلسوزي و علاقه‌مندي بخواهند مشكلات كشور را حل كنند. پيش از اين هم بنده همين حرف‌ها را مي‌زدم، حالا ظرفي پيدا شده كه در آن بتوانم اين كار را دنبال كنم؛ اين جبهه واقعا حزب نيست، واقعا فراحزبي است.

ايده اوليه اين جبهه را چه كسي مطرح كرد؟

اين ايده در ذهن خيلي از ما بوده است. عده‌اي دور هم جمع شدند و از بنده هم دعوت كردند.

اين جبهه چه كاري را قرار است انجام بدهد كه حزب موتلفه نمي‌توانست انجام بدهد و شما را از حزب موتلفه جدا كرد؟

اين دو مساله ربطي به هم ندارند. من ١٠ سال است كه از موتلفه جدا شده‌ام.

چه مزيتي نسبت به موتلفه داشته است؟

اين جبهه مزيتش اين است كه همه نيروهاي دلسوز انقلاب را مي‌خواهد در يك ظرف جمع كند و اين مهم‌ترين مزيت آن است.

جبهه مردمي نيروهاي انقلاب چه تفاوتي با ديگر احزاب و گروه‌هاي سياسي اصولگرا دارد؟

مهم‌ترين تفاوتش حزب نبودنش است. اين جبهه فراحزبي است و متشكل از همه دلسوزان نظام و همه كساني كه چهار اصل اشاره شده را قبول دارند، خواهد بود. اين افراد اصل جمهوري اسلامي ايران با واقعيت‌هاي سه‌گانه آن را باور دارند؛ اصل ولايت‌فقيه را با مصداقش قبول دارند و به مردم اعتقاد و باور دارند. اگر افرادي اين مسائل را قبول داشته باشند، مي‌توانند دور هم جمع شوند. تفاوت آن با ديگر تشكل‌هاي موجود در جريان اصولگرايي اين است كه اصلا حزب نيست و فراحزبي است. جبهه‌اي متشكل از كل مردم است. اين جبهه مردمي است و در ظرف انقلاب اسلامي تعريف مي‌شود. غير انقلابي‌ها در آن جاي نمي‌گيرند. حمايت‌هايي كه شخصيت‌ها و مردم نسبت به اين جبهه ابراز كرده‌اند، نشان مي‌دهد كه مردم نيز به اين مساله علاقه‌مند هستند.

در مصاحبه قبلي كه با شما داشتيم يك پيشنهاد انتخاباتي داديد كه هيات‌مديره دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا دور هم جمع شوند و يك كانديدا براي انتخابات ٩٦ معرفي كنند. آيا اين ايده را در جبهه مردمي نيروهاي انقلاب دنبال مي‌كنيد؟

قبل از اينكه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اعلام موجوديت كند چنين ايده‌اي را طرح كردم و هنوز هم اعتقادم بر اين است كه دلسوزان نظام و آنهايي كه اصول انقلاب اسلامي را قبول دارند و در چارچوب نظام هستند، مي‌توانند به اين جبهه بيايند و به يكديگر كمك كنند. كساني كه جمهوري اسلامي ايران و اصل ولايت‌فقيه را قبول دارند و حضور مردم را ركن اصلي هر حركت سياسي مي‌دانند، مي‌توانند دور هم جمع شوند. اتفاقا كار اين جبهه همين است. اين جبهه يك كار فراحزبي را سامان داده است. همه اعضاي اين جبهه هم اعلام كرده‌اند كه اين جبهه فراحزبي عمل مي‌كند. همه كساني كه اين اصول را قبول دارند، مي‌توانند بيايند و هدايت و راهبري مسائل كشور را با كمك و مشورت دست جمعي انجام دهند.

ايده انتخاباتي شما مبني بر تشكيل هيات‌مديره‌اي از دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا توسط ديگر اعضاي جبهه مردمي انقلاب پذيرفته شده هست؟ ايده‌تان را در جبهه مطرح كرده‌ايد؟

آنچه مطرح شده اين است كه مجموعه‌اي از اعضاي جبهه دور هم جمع شده و كنگره‌اي از علاقه‌مندان به جبهه تشكيل مي‌شود و خودشان انتخاب مي‌كنند. يكي از پيشنهادات هم ايده بنده است. در واقع اين مجموعه مردمي خودش بايد تصميم بگيرد.

ايده شما در جبهه مردمي نيروهاي انقلاب چطور مي‌تواند محقق شود؟

تحقق آن به اين صورت است كه پس از اعلام موجوديت جبهه و تجميع حمايت‌هاي صورت گرفته از سوي شخصيت‌هاي مختلف از سرتا سر كشور مجمعي حدود هزار و ٥٠٠ نفره شكل مي‌گيرد. آن مجمع افرادي را انتخاب مي‌كند كه به اضافه ١٠ نفر هيات موسس گروه راهبري نام مي‌گيرند و آن جريان به هر كسي برسند ملاك كار خواهند بود.

گروه راهبري چه تعداد عضو خواهد داشت؟

١٠ نفر از موسسين به اضافه ١٠ تا ١٥ نفر از كساني كه آن كنگره ١٥٠٠ نفره انتخاب مي‌كند كه حدود ٢٠ تا ٢٥ نفر خواهند شد.

نقش آن مجمع ملي فقط انتخاب اين تعداد است؟

بله.

دوباره آن هيات راهبري است كه كار اصلي را انجام مي‌دهد؟

بله. البته توجه كنيد كه اين كار فقط براي انتخابات نيست. انتخابات بخش اوليه كار است. اساسا اين جبهه بنا است يك نهاد پايدار براي اداره و مديريت كشور باشد. اينكه مردمي كه واقعا علاقه‌مند به انقلاب و اسلام هستند يك تشكل جديد با ويژگي‌هاي جديدي را راه‌اندازي كرده‌اند كه سعي مي‌كنند با خرد جمعي و معطوف به مردم مسائل كشور را دنبال كند. جبهه مردمي انقلاب اسلامي هيچ تعارض و تضادي با احزاب و گروه‌هاي سياسي ندارد و اصلا حزب نيست كه رقيب ديگر تشكل‌هاي اصولگرا باشد.

نظرتان درباره معرفي آقاي ميرسليم از سوي حزب موتلفه چيست؟

آن را بايد از خودشان بپرسيد. من عضو موتلفه نيستم.

علت استعفاي شما از بنياد مستضعفان چه بوده است؟

بنده از بنياد مستضعفان استعفا نداده‌ام. عضو هيات امناي بنياد مستضعفان هستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج