۴۵۳۷۵۲
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

متهم اصلی افزایش قیمت گوشت و تخم‌مرغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در مورد علت افزایش قیمت گوشت و تخم‌مرغ گفت: واسطه‌ها عامل افزایش قیمت گوشت قرمز و شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور علت افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار است.

خبرگزاری فارس: حسن رکنی امروز در حاشیه جشنواره ملی کشاورزی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد علت افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، گفت: در حوزه گوشت گوساله هیچ مشکل افزایش قیمت نداریم، اما در مورد گوشت گوسفندی با نوسان قیمت مواجه شدیم که ربطی به صادرات دام زنده ندارد، بلکه عده‌ای واسطه در سیستم توزیع اختلال ایجاد کردند و قیمت‌ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به حجم تولید گوشت گوسفند در کشور خاطرنشان کرد: سالانه ۶۰ میلیون رأس دام سبک از جمله گوسفند در کشور تولید می‌شود که صادرات جزئی نمی‌تواند مشکلی در بازار ایجاد کند، مضاف بر آنکه در مقابل، واردات گوشت قرمز نیز انجام می‌شود.

معاون حجتی، از طرح تعادل‌بخشی بازار گوشت قرمز خبر داد و گفت: در این طرح، توزیع گوشت قرمز تازه گوسفندی را به صورت گرم در دستورکار داریم و چند روزی است که این اقدام آغاز شده که در سطح ملی گسترش خواهد یافت و امیدواریم سبب تعادل در بازار گوشت قرمز شود.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی باید بر بازار گوشت قرمز و کنترل قیمت‌ها ورود کنند، چرا که دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی تمام توان خود را به کار گرفتند.

او همچنین در مورد علت افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار طی هفته‌های اخیر، گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سبب درگیر شدن گله‌های مولد واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار شده، تا حدی که آنها از مدار تولید خارج شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ما ۹۰ هزار تن تخم مرغ صادر کردیم، ولی اکنون به دلیل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صادرات این محصول که ماهانه ۴۰۰ تن بوده، قطع شده است، که همین عوامل دست به دست هم داده و سبب تنش و نوسان قیمت در بازار شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: تا با کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان تولید تخم‌مرغ به شرایط عادی برگردد، تا بازار هم به ثبات خود برسد.

به گزارش فارس‌، طی دو هفته اخیر قیمت هر عدد تخم‌مرغ از ۳۵۰ تومان به ۴۰۰ تا ۴۵۰ تومان رسیده و هر کیلوگرم گوشت گوسفندی از کیلویی ۳۸ هزار تومان به ۴۵ هزار تومان رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گناه سودجویی خودتان رابگردن دیگران نیندازید.

    • بدون نام

      خوردن لوبیا ، نخود ، عدس ، ماش و جوانه گندم می تونه جایگزین مناسبی برای گوشت باشه همچنین اگه بچه شما از شما پرسید گوشت چه شکلیه و چه مزه ای داره می تونید بهش سویا بدید و بگید باباجان این گوشته و فقط رانت خوارا می خورن ببین چقدر بد مزه س

    • بدون نام

      ای خدا نابود بکنه این دلالهارو که همه جا هستن ویک بهانه هم دست این مسعولین میدن

    • بدون نام

      آخه حبوباتم گرون شده افزایش صددرصدي قیمت نخود ،بقيشونم 50درصد گرون شدن

    • بدون نام

      شما کلت با افزایش قیمت مشکلی ندارید. مشکل اصلی شما کاهش قیمته که عین مرض به جونتون میوفته چون اونوقت مردم در ارامش قرار میگیرن و این برای شما خیلی بده.

    • بدون نام

      خدانابودکنه دولتی که قدرتش به تعدادی دلال نرسه انوقت ادعای ابرقدرتی میکنه

    • بدون نام

      خخخخخخخ مافقیربیچاره آگر گوشت کیلویی 10 هزار هم که باشه توانایی خرید نداریم فقط نذری محرم گوشت وخورش میخوریم

    • بدون نام

      شما میگی زورش به دلال نمیرسه گوشه میدان سبلان دوتاوانت میوه فروش هست که نصف خیابان رو میگیرن من خودم شاهدبودم یکروز شهرداری پلیس110.پلیس راهنمایی اماکن بسیج محل شورای محل باکلی نیرو جرثقیل بخدانتونستن حتی بساط اینارا یک ساعت جمع کنند مملکت دست دلاله حتی خیلی از مدیر مسولان را دلال جابجا میکنه

    • سعید

      من مرغدارم خدا شاهده 5 دوره متوالی چنان ضرری کردیم که داشتیم کلا جمع میکردیم کاملا ورشکست بودیم الان هم با سود ناچیزی داریم سپری میکنیم ولی دلا و توزیع کننده ها سودشان تقربا 10 برابر من تولید کننده است این مملکت با این اوضاع راه بجایی نمی بره
      هزینه تمام تو ایران برا تولید خیلی زیاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج