۴۵۳۸۵۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

روز خوب آیت الله

چهره آیت الله جنتی در لباس استریل و محیطی آزمایشگاهی، خیلی سریع تصویر اول روز یکشنبه بسیاری از محافل خبری ایران شد. او به کیش رفته بود، به شرکت «همانند بافت ساز».

روزنامه تماشاگران امروز - محمد کرباسی: چهره آیت الله جنتی در لباس استریل و محیطی آزمایشگاهی، خیلی سریع تصویر اول روز یکشنبه بسیاری از محافل خبری ایران شد. او به کیش رفته بود، به شرکت «همانند بافت ساز».

دیدار ناگهانی یک آیت الله

«همانند بافت ساز» جایی است که بافت های طبیعی و سلول های بدن را کشت می دهند، که سالانه صرفه جویی ۵۰۰ هزار دلاری به همراه دارد. از آن مهم تر این که این مرکز همه ساله با محصولاتش به درمان بیش از ۳۷۰ هزار نفر کمک می کند. شاید به همین دلیل است که دبیر شورای نگهبان برای شان نوشته است: «به لطف و عنایت الهی توانستم از مرکز همانند بافت ساز در کیش دیدار کنم... توضیحات مفصلی دادند. اینها از افتخارات جمهوری اسلامی است که نیروهای پر استعداد ما فعال شده اند و مخلصانه در خدمت مردم عزیز قرار گرفته اند... هر بیماری که از خدمات آنها بهره مند می شود، مادام العمر مدیون آنهاست...»
روز خوب آیت الله

قبل از او البته رییس جمهور هم در بازدید نوروزی از این مرکز دانش بنیان، تقریبا یادداشت مشابهی برایشان نوشته بود. این مرکز اما دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

همانند بافت چیست؟

تعداد تصادفات جرحی یا همراه با نقص عضو و اندام در کشور بسیار زیاد شده است. حوادثی که در نهایت منجر به از بین رفتن یک عضو یا قسمتی از بدن می شود . از سوی دیگر هر روز افراد بیشتری به سمت جراحی های زیبایی می روند. به همین خاطر از نظر پزشکی باید یک جایگزین برای عضو یا اندام از دست رفته یا از کار افتاده وجود داشته باشد. برای این کار در دنیای علوم پزشکی مسئله پیوند بافت ها مطرح شده است. شرکت همانند بافت ساز کیش تولید کننده صنعتی بیوایمپلنت هاست که تجهیزات کاشتنی در بدن به حساب می آیند. منشأ این بیوایمپلنت ها بافت های اهدا کنندگان است که در شرکت همانند بافت ساز کیش با عملیات کشت سلول و مهندسی بافت آماده می شوند و در بدن فرد نیازمند قرار می گیرند.

بافت های استخوانی مخصوص آسیب های دندانی و شکستگی ها، بافت های پوستی برای ترمیم سوختگی ها و زخم های مزمن و تولید دریچه قلب از تولیدات این شرکت است. بافت هر یک از اهدا کننده ها با آزمایش های میکروبیولوژی و سرولوژیک بررسی می شوند و بعد در پروسه کشت سلولی تکثیر داده می شوند. این بافت های همانندسازی شده در بسیاری از جراحی ها قابل استفاده هستند چون حالا دیگر بافت اصلی بدن هستند.

این محصولات زیست سازگارند و قابل تبدیل به استخوان خود بیمار. این محصولات فرآیندهای بهبود را تسهیل می کنند و درد و عوارض ناشی از جراحی دوم برای برداشت اتوگراف را حذف می کنند. بیوایمپلنت های آلوگراف برای تمام قسمت های بدن که قابلیت اهدا دارند، قابل استفاده هستند. بافت سخت بدن مانند استخوان که به شدت مورد نیاز است و جان بسیاری از افراد را نجات می دهد و همچنین پوست. این همانند بافت ها در بخش ارتوپدی و دندان پزشکی هم معجزه می کنند.

چرا دیدار آیت الله اهمیت دارد؟

در حالی که در دهه ۸۰ شمسی تلاش های مرکز رویان و مراکز مشابه با انتقادهای بسیاری روبرو بود و بسیاری از علمای دینی، این فعالیت های دانش بنیان را غیر شرعی می دانستند اما حالا حضور روحانیون برجسته در چنین مراکزی و نوشته های صریح شان در دفاتر یادگاری این مرکز، نشان از تایید فعالیت های همانندسازی بافت ها از سوی متشرعین دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      ایت الله ها همیشه روزهاشون قشنگه مثل ما که زندگی نمیکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج