اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۴۰۶۹
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

برجام عملیاتی شد! تکلیف وعده‌ها چه می‌شود؟

آقای روحانی یکشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: هرچه از برجام می‌خواستیم، عملیاتی شده است.

کیهان نوشت: آقای روحانی یکشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: هرچه از برجام می‌خواستیم، عملیاتی شده است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه آنچه در زمینه برجام می‌خواستیم، چه در موضوع انرژی هسته‌ای و چه در سایر موضوعات عملیاتی شده است و فقط در بخش بانکی است که همچنان مواردی وجود دارد.
این تعبیر که «هرچه از برجام می‌خواستیم، عملیاتی شده» از چند جهت اشکال دارد. نخست اینکه آقای روحانی قبل از برجام گفته بود «توافق باید اجرایی شود، تا مشکل تولید و رکود اقتصادی و اشتغال و آلودگی هوا و آب خوردن مردم حل شود.» اکنون از چند حال خارج نیست. ۱- برجام اصلا عملیاتی و اجرا نشده است. ۲- برجام کامل اجرا شده و حرف ماقبل توافق آقای روحانی، دادن آدرس غلط و ایجاد انتظار بی‌جا برای تصویب و اجرای برجام به هر قیمت بوده است. ۳- روحانی و مشاورانش مطلقا برداشت درستی از توافق نداشته‌اند.
ثانیا ادعای عملیاتی شدن همه برجام در حالی است که آقای روحانی همین چند هفته پیش به واسطه نقض چند باره برجام تصریح کرد دولت و کنگره آمریکا با تمدید دوباره تحریم‌های 10 ساله موسوم به ISA مرتکب نقض برجام شده‌اند.
اما سخنان یکشنبه شب آقای روحانی به این معنا می‌تواند باشد که آمریکا و غرب، دلشان برای عمل نکردن به تعهدات خود در برجام شور نزند! هم‌اکنون شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ اروپایی و غیراروپایی از ترس مجازات‌های تحریمی دوباره مایل به همکاری با دولت روحانی نیستند. در حالی تحریم‌های مالی و بانکی 90 درصد توقع دولت از برجام بوده است.
یادآور می‌شود مدت‌ها مدیران ارشد دولتی برخلاف انتظارآفرینی‌های 2-3 سال گذشته عملا به مردم می‌گویند خاصیت برجام، همین عایدی «تقریبا هیچ» بود و منتظر دستاورد دیگری نباشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارگرساختمانی

      اگرهمه هم راضی بشن تواین مملکت این کیهان راضی نمیشه،،،،اقای شریعتمداری شماچه گلی به سرمردم زدی ،اگربرجام نبود جنگ میشدمیفهمی یانه؟اگربرجام نبودبانکهافقط توانایی پرداخت حقوق کارمنداروداشتن و و و....لطف کن امنیت وارامش مردمو بهم نزن مخل امنیت نباش اقا،بنده کارگرساختمانی هستم که مهریه هم دارم میدم نه ماهه منونمیبرن سرکارچون صنعت ساختمان خوابیده کامل ومهم ترازاون افغانیا روبهترازایرانیامیدونن راست میگی شریعتمداری به مسائل اینجوری بپزداز توهین نکن به نماینده مردم اجرشوضایع کن

    • hamed

      فیلم ارباب وعده ها بزودی در سینماهای کشور

    • بدون نام

      رونیست که سنگه پا قزوینه

    • بدون نام

      واقعا که نمیدانم چه بگویم نسبت به کیهان بابا ول میکنی یانه مگر خو دشما چه کردیده اید تا الان کدام گوشه از مشکلات را گرفته ای مگر چند زمانیست از نشست واتمام برجام گذشته تواقع دارید یک شبه تمام مشکلات فقر وگرانی بیکاری تورم که دسته گل اقای احمدی نژاد است حل شود دست روحانی را بسته میگویند از دیوار راست برو بالا هی تخریب هی اهانت به شخص دوم کشور بروید ادب را از همان امریکا بیاموزید تربیت وطرز بیان خوب چیزی است پرده حیا را شما باعث پاره شدن هستید

    • بدون نام

      اقای روحانی چه کار کند تا شما یکی راضی بشی مگر اوباما یک هواپیما با پول از ژنو نفرستاد مگر قرارداد هواپیما بسته نشد مگر تحریم داروی وهمکاری بانکی را برنداشت مگر نفت به بالاترین نرخ نرسید چه کند که یک مملکت ویران تخریب شده یه در دولت نهم به اتفاق اقایان مسول واقازادها برای او به ارمغان دادند ...

    • بدون نام

      تا اسم کیهان کیاد بعضیا فقط و فقط عقده گشایی میکنن.کیهان دمت گرم که یسریارو اینچنین میسوزونی خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج