۴۵۴۱۳۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

غرویان: روحانی در انتخابات شرکت می کند

حجه الاسلام و المسلمین محسن غرویان در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال ریزش آراء حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفت: البته که برخی از مسائل در سیاست غیرقابل پیش بینی است. اما من این موضوع را محتمل نمی دانم، و این مساله اگر هم رخ دهد بصورت محسوس نخواهد بود، هر چند امری طبیعی است و در همه جای دنیا برای روسای جمهور در دور دوم امکان دارد که اتفاق بیفتد.

عصر ایران: حجه الاسلام و المسلمین محسن غرویان در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال ریزش آراء حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفت: البته که برخی از مسائل در سیاست غیرقابل پیش بینی است. اما من این موضوع را محتمل نمی دانم، و این مساله اگر هم رخ دهد بصورت محسوس نخواهد بود، هر چند امری طبیعی است و در همه جای دنیا برای روسای جمهور در دور دوم امکان دارد که اتفاق بیفتد.

این فعال سیاسی ادامه داد: در حال حاضر روحانی رقیب قدر و سرسختی در میدان انتخابات ندارد. تنها مساله ای که دستاویز برخی از منتقدین دولت شده است، "برجام" است که این موضوع هم با تدبیر رئیس دولت و دیپلماسی هوشمندانه ظریف دچار معضل غیر قابل حلی نخواهد شد.

این استاد دانشگاه و حوزه در ارتباط با اینکه اصولگرایان معتقدند در صورت اجماع بر سر یک نفر توانایی تنگ کردن عرصه را برای دکتر روحانی دارند یادآوری کرد: چنین صحبت ها و موضع گیری هایی را اگر با اصطلاح طلبگی بخواهم بگویم "تعلیق بر مقال" است و این که گروه های اصولگرا می گویند: «اگراجماع کنند» در واقع عملی در خلا است و در واقعیت تجربه خلاف این صحبت را نشان داده است. آنها حاضر به اجماع نخواهند شد، با توجه به اینکه هر کدام از تشکل های اصولگرا ساز خودش را می زند، بعید است که صولگرایان به وحدت نظر برسند.

وی ادامه داد: با فرض محال چنین اتحاد و اجماعی در بین اصولگرایان؛ باز هم نمی توانند یارای رقابت با روحانی را داشته باشند. چرا که مردم ایران نشان داده اند به اعتدال گرایش، و از افراط گری در بین گروه های اصولگرا خسته شده اند. حتی احتمال دارد که مردم در مقابل اجماع اصولگرایان با واکنش به این اجماع تقابل کنند و برای اینکه اصولگرایی بر سر کار نیاید از روحانی حمایت بیشتری هم بشود.

شاگرد سابق آیت الله مصباح یزدی گفت: تلاش آقای روحانی در دوره ریاست جمهوری خود بر حفظ آرامش در عرصه داخلی و بین الملل بوده است. مردم هم این موضوع را احساس کردند و متوجه کوشش رئیس جمهور برای بهبود شرایط هستند، در این بین سنگ اندازی و مانع تراشی هایی که بر سر راه حسن روحانی وجود دارد را مشاهده و تشخیص می دهند. ما مردمی باهوش داریم، که متوجه مظلومیت رئیس جمهور روحانی هستند.

غرویان در رابطه دلیل اینکه آقای روحانی تاکنون نامزدی خود را اعلام نکرده اند، بیان کرد: حضور روحانی در انتخابات امری است پر واضح و مسلم است که ایشان در انتخابات شرکت خواهند کرد.

غرویان افزود: اعلام نکردن کاندیداتوری روحانی امکان دارد به دلیل جلوگیری از پیش آمدن زود هنگام جو تخریبی بر علیه ایشان توسط برخی از رقیبان منتقد و بعضا بی انصاف تشکل های مرتبط باشد. اگرچه همین الان نیز فضاسازی های نامناسبی علیه رئیس جمهور شروع شده است.

این فعال سیاسی در پایان تاکید کرد: همه احزاب و جناح ها مصالح ملی را در نظر بگیرند و تفرقه اندازی نکنند و در ادامه ۴ سال گذشته یک اجماع مردمی بر حضور آقای روحانی است و این نعمت محسوب می شود، بنابراین بهتر است این اجماع حفظ شود و به گفته مقام معظم رهبری؛ « انتخابات آینده را منشاء تفرقه های جدیدتر نکنند » تا شاهد مشارکت حداکثری در انتخابات باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج