۴۵۴۱۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

جدیدترین اظهارات سلحشور درباره‌ی سینما

فرج‌الله سلحشور گفت: برای داشتن سینمای اسلامی و دینی باید اصول و مبانی اسلامی تعریف شود و مسئولان تسلیم ابتذال سینمای برگرفته از غرب نشوند.

ایسنا: فرج‌الله سلحشور گفت: برای داشتن سینمای اسلامی و دینی باید اصول و مبانی اسلامی تعریف شود و مسئولان تسلیم ابتذال سینمای برگرفته از غرب نشوند.

این کارگردان که در همایش «قرآن و سینما» در قم با بیان اهمیت بهره‌گیری از قرآن و عترت در هنر سخن می‌گفت، اذعان داشت: وظیفه هنرمند پردازش موضوعات دینی در سایه قرآن، عترت است و این تاثیر هنر است که کار مرا بزرگ جلوه می‌دهد وگرنه معتقدم هنوز از سرچشمه‌های قرآنی استفاده چندانی نکرده‌ام.

این کارگردان سینمای ایران تلفیق هنر و مبانی اسلامی را وظیفه مهم هنرمندان متعهد برشمرد و عنوان کرد: هنگامی که هنرمند با صداقت در راه عترت و قرآن گام بردارد، خداوند نیز او را در ادامه راه یاری می‌کند و اگر هدایت و راهبری معصومین و قرآن نبود قطعا در تولید این فیلم‌ها به موفقیت نمی‌رسیدیم و در حقیقت در این راه خطیر، قران و معصومین(ع) دستان ما را گرفتند.

وی تصریح کرد: داستان و ماجرای فیلم‌نامه نویسی در دنیای امروز از ۱۴۰۰ سال پیش در صدر اسلام آغاز شد به گونه‌ای که یهود با تشکیل گروهی منسجم تحت عنوان قصیصین، علیه اسلام انحرافات زیادی را در قالب داستان توسعه می‌داد و با جلب احساسات و اعتماد مردم به اهداف ضد دینی خود دست می‌یافتند.

فرج الله سلحشور با اشاره به حضور رد پای یهود در سینمای هالیوود نیز خاطرنشان کرد: امروز یهودیان با چنین سابقه قصه‌گوئی، در سینمای هالیوود حضوری چشمگیر دارند و سعی دارند سینما را مطابق با منافع خود در جهان پیش ببرند و مذهب و فرهنگ را از ملت‌ها بزدایند زیرا اسلام را دشمن منافع و جولان خود در عرصه‌های جهانی می‌دانند.

وی گفت: روشنفکران سینمای غرب، ادعا می‌کنند که سیاست نباید در هنر بگنجد اما خود با سیاه‌نمائی به ساخت فیلم‌های سیاسی بر علیه دیگر کشورها به ویژه مسلمانان مبادرت می‌کنند و طبق تعریف‌های خاص خود با سینما برخورد می‌نمایند.

این بازیگر به بیان برخی از دیدگاههای برگرفته از یهود در سینمای هالیوود اشاره کرد و افزود: در دیدگاه آنان، کسی حق بیان حقیقت و واقعیت را ندارد و باید برای ورود در این عرصه به قصه سازی مطابق با دروغ پرداخت. همچنین جریان سینما، انسان محور و اومانیسم می‌باشد و فیلم با نگاه مادی، جشنواره‌ای، گیشه‌ای و آرزوهای نفسانی ساخته می‌شود.

سلحشور تصریح کرد: وظیفه ما در این شرایط تربیت هنرمند متعهد می‌باشد که حوزه‌های علمیه نقش مهمی در این رویکرد تربیتی دارند، چه بسا هنرمندانی که وارد فضای آلوده و مسموم جهانی شدند و به راحتی آنان را از دست دادیم زیرا ما بر روی افکار سالم دینی و اعتقادی بسیاری از این نیروها، اهمال کرده‌ایم.

او در این همایش پیرامون اهمیت مبانی اسلامی نیز اذعان کرد: در زمان طاغوت، ما مردم متدین، امامزاده، مسجدهای فعال و حسینیه هم داشتیم اما به دلیل فقدان اصول و مبانی اسلامی در حکومت و جامعه، قیام کردیم و امروز هم متاسفانه با فراموش کردن اصول اسلامی در سینما، به سمت ابتذال در حال حرکت هستیم.

وی اظهار داشت:باید سینما در چارچوب اصول و مبانی اسلامی تعریف شود و مسئولان به سادگی تسلیم ابتذال برگرفته از دیدگاه غربی نشوند همان گونه که بانک‌ها و دانشگاههای ما نیز بر اثر فقدان چنین اصل مهمی، گاه از مبانی اسلامی فاصله می‌گیرند و دانشجوی ما به دلیل نبود چنین اصولی همان مسیر انحرافی زمان طاغوت را در پیش می‌گیرد.

کارگردان فیلم حضرت یوسف(ع) ادامه داد: در این فیلم تلاش کرده‌ایم عبرت آموزی را سرلوحه روند ماجراها مطابق با آیات قرآن قرار دهیم زیرا هدف والای بسیاری از آیات داستانی قران کریم، هدایت، روشنگری، عبرت و رحمت است.

سلحشور با اشاره به دریافت بیش از ۲ هزار فیلم نامه با رویکرد اسلامی و دینی عنوان کرد: از میان این فیلم‌نامه‌ها، تاکنون ۱۵۰ اثر برای ساخت انتخاب شده است و ۴۰ اثر در قالب فیلم‌نامه و سناریو مراحل ساخت را می‌پیماید و خوشبختانه ۹ اثر فاخر نیز در این عرصه تولید شده است.

وی با تاکید بر اهمیت رویکرد اسلامی در همه عرصه‌ها نیز گفت: دست‌هایی پنهان در صدد ایجاد فاصله میان ما و اسلام هستند و حتی این توطئه‌ها در همه زمینه‌ها وجود دارد به ویژه در خصوص معماری اسلامی بسیاری از ارزشهای اسلامی را می‌خواهند به راحتی از میان ببرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا

      برترین ها می شه بگی کلا نظر خودت راجب اقای سلحشور چیه؟ از یک تا ده به اخلاقشون چند می دی؟ فقط نظرتو بگو واسم سوال شده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صفر

    • سیمین

      دیگه اصلا حوصله ندارم حرفاشو بخونم. که چی الان مثلا میخواد بگه منم هستم؟؟؟ باشه تو هم هستی!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج