۴۵۴۲۴۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

رشد صادرات غیر نفتی ایران

معاون کمک های تجاری سازمان توسعه وتجارت ایران با بیان اینکه میزان صادرات غیرنفتی کشور از ۴.۲ میلیارد دلار درسال ۸۰ به ۴۲.۵ میلیارد دلار درسال ۹۴ رسیده ، گفت: در ۱۵ سال گذشته یک هزار درصد رشد صادرات غیر نفتی داشته ایم.

خبرگزاری ایرنا: معاون کمک های تجاری سازمان توسعه وتجارت ایران با بیان اینکه میزان صادرات غیرنفتی کشور از ۴.۲ میلیارد دلار درسال ۸۰ به ۴۲.۵ میلیارد دلار درسال ۹۴ رسیده ، گفت: در ۱۵ سال گذشته یک هزار درصد رشد صادرات غیر نفتی داشته ایم.

محمد رضا مودودی روز سه شنبه درنشست پایش تجارت خارجی استان البرز که به منظور رسیدگی به مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان این استان برگزار شد، افزود: در بخش صادرات غیر نفتی کشور دارای ترازرشد مثبت هستیم.
وی افزود:هرچندکشورما سابقه طولانی کشور در زمینه تجارت و داشتن تجربه‌های مفید دارد لیکن با توجه به شکل گیری بازارهای نوین باید متناسب با وضعیت جدید حرکت کرد.
معاون سازمان توسعه و تجارت ایران گفت : فراهم آوردن زمینه توسعه بنگاه های تجاری و افزایش توانمندی آنها به منظور توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود تراز بازرگانی از مهمترین اهداف دولت تدبیر و امید است که با جدیت دنبال می شود.
وی خاطرنشان کرد: باید شکل گیری زنجیره های تولید و توزیع جهانی را مورد بررسی قرار داد و در قالب عضویت در این زنجیره‌های عظیم تولید ارزش بتوان سهمی از بازار جهانی کسب کرد.
مودودی افزود: بخش خصوصی بازیگر اصلی تجارت خارجی است و باید در کنار کسب مهارت‌های فنی، افزودن دانش و حقوق بین‌الملل، مهارت‌های لازم را در زمینه بازاریابی و مذاکره کسب نموده و از نگاه سنتی و نیز فروش حجره‌ای فاصله‌ بگیرد.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: باید به سمت بازارهای مدرن حرکت کرد و با بازاریابی، ایجاد شبکه توزیع و آشنایی با حقوق بین‌الملل در جهت پیشرفت تجارت خارجی گام برداریم، چرا که اکنون ضعف‌های عدیده‌ای در این بخش وجود دارد .
وی افزود: در زمینه تجارت ، بهتر است که آموزش محوری را اولویت قرار دهیم و سازمان توسعه تجارت نیز رویکرد خود را به سمت بین‌المللی کردن شرکت‌ها وآموزش‌های لازم در امر تجارت سوق دهد.

وی بیان داشت: جهت‌گیری سازمان توسعه و تجارت ایران باید به سمت تقویت شرکت‌های بین‌المللی و تقویت شرکت‌های رقابت‌پذیر تغییر پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج