adexo3
۴۵۴۶۱۱
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

بعد از شکست ریاض در یمن

آمریکا، امارات را به عربستان ترجیح می دهد

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که بعد از شکست ریاض در جنگ علیه یمن، آمریکا امارات را به عربستان ترجیح می‌دهد.

خبرگزاری فارس: جنگ عربستان با همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله امارات علیه یمن پیامدهای زیادی بر ائتلاف عربی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته است.

پایگاه تحلیلی «النجم الثاقب»، گزارش داد که یکی از مهم‌ترین پیامدهای این جنگ اختلافاتی است که گریبان امارات و عربستان را به دلیل شکست در عملیات نظامی گرفته است.

کارشناسان معتقدند که شکست‌های پی در پی عربستان در میدان نبرد و فشارهای اقتصادی، سیاسی به ریشه دار شدن اختلافات ریاض و ابوظبی کنم کرده است.

گزارش‌های اطلاعاتی منتشر شده نشان می‌دهد که عربستان و امارات در استان‌های جنوبی دچار نوعی رقابت شده‌اند تا تصویر بهتری از خود نزد آمریکا ایجاد کنند؛ برخی گزارش‌ها در همین راستا حاکی است که دید آمریکا به عربستان بعد از شکست فاحش این کشور در جنگ یمن تغییر کرده و واشنگتن تلاش می‌کند پرونده یمن را به امارات بسپارد.

بر اساس این گزارش عربستان به دنبال نفت یمن و امارات به دنبال مناطق راهبردی این کشور است، اما در این میان طمع آمریکا و بریتانیا در یمن را نیز باید در نظر گرفت که ممکن است وارد عمل شود.

امارات که بعد از عربستان بیشترین میزان مشارکت در جنگ یمن را داشته اخوان المسلمین را گروهی تروریستی می‌داند در حالی که عربستان از سلفی‌های وابسته به این گروه برای مقابله با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن استفاده کرده است.

همین مسأله یکی از موارد اختلاف عربستان و امارات به شمار می‌رود، این اولین بار نیست که اختلافات ابوظبی و ریاض آشکار می‌شود اما بدون شک یکی از دفعاتی است که دامنه اختلافات گسترده شده و شدت آن نیز زیاد است.

عربستان دیگر آن کشوری نیست که توان بازی کردن نقش رهبری در خاورمیانه یا کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشته باشد، درگیر شدن این کشور در نبردهای ناشی از آنچه بهار عربی نامیده می‌شود و وارد شدن به خط حمایت از برخی رژیم‌ها و مخالفت با رژیم‌های دیگر تاوان سنگینی را بر عربستان تحمیل کرده است.

از سوی دیگر ریاض خود را در دو جنگ یمن و سوریه گرفتار کرده و با چالش‌های امنیتی و نظامی بزرگی رو به رو شده است و تنها دو راه در برابر خود می‌بیند که یا عقب نشینی کند یا اینکه با وجود تلفات بالا به این جنگ ادامه دهد که ممکن است برای موجودیت عربستان هم گران تمام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران هم وارد جنگی با تلفات بالا شده حالا چه فرقی بین این دوتا هست

    • احمدی

      انشاا..... نابودی همه وهابیون عربستان، قطر ،امارات،کویت و..بقیه مزدوران آمریکا بزودی محقق شود

    • بدون نام

      الکیه

    • بدون نام

      کشور امریکا دلش به حال کشورهای مسلمان و اسلامی نسوخته همیشه سیاستش این بوده که بین کشورهای مسلمان اختلاف بندازد و از این طریق به اهداف شوم خود که همانا غارت منابع زیر زمینی و روی زمینی هست برسد حیف است که کشورهای اسلامی هنوز از خواب غفلت بیدار نشدند و راحت تسلم افکار شوم امریکا و کشورهای مرتجع غربی مشوند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج