۴۵۴۷۳۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

برنامه‌ نویسی برای گرد و غبار تهران

شورای شهر تهران روز گذشته لایحه برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار در شهر تهران را به تصویب رساند. براساس این لایحه شهرداری موظف شد ظرف سه ماه، برنامه عملیاتی سازگاری و مقابله با گرد و غبار در کمیته ملی و استانی را تدوین و به اطلاع شورای شهر تهران برساند.

روزنامه دنیای اقتصاد: شورای شهر تهران روز گذشته لایحه برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار در شهر تهران را به تصویب رساند. براساس این لایحه شهرداری موظف شد ظرف سه ماه، برنامه عملیاتی سازگاری و مقابله با گرد و غبار در کمیته ملی و استانی را تدوین و به اطلاع شورای شهر تهران برساند.
در حالی که بخش عمده مشکل آلودگی هوای پایتخت در نیمه دوم سال از آلاینده‌های متحرک همچون خودروها و موتورسیکلت‌ها نشأت می‌گیرد؛ شورای شهر براساس مصوبه سال گذشته دولت، لایحه‌ای را به تصویب رسانده که به موضوع مقابله منابع آلاینده هوای تهران در نیمه اول سال یعنی گردوغبار اختصاص دارد.
به گفته کارشناسان شهری در حال حاضر پایتخت به یک نسخه فوری برای مدیریت و کاهش آلودگی هوا از جنس اول نیاز دارد. نکته دیگر آنکه شورای شهر تهران در قالب مصوبه دیروز برای آلودگی هوا از جنس دوم نیز نسخه‌ای تجویز نکرده و قرار است شهرداری با ستاد ملی گردوغبار برای تدوین برنامه مقابله با پدیده گردوغبار همکاری کند.علاوه بر این براساس ماده دوم این لایحه قرار است شهرداری در زمینه تکمیل طرح کمربند سبز شهر تهران نیز همکاری داشته باشد. شهرداری براساس این لایحه همچنین موظف شده است در راستای شناسایی اراضی و کانون‌های داخلی منشأ گرد و غبار همکاری کند.

مصوبه شورا برای حفظ درختان خیابان ولی عصر (عج)

روز گذشته همچنین اعضای شورای شهر تهران بر اساس طرحی شهرداری را موظف به حفظ و گسترش درختان خیابان ولی عصر‌(عج) کردند.مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در توضیح طرح «حفظ و گسترش درختان خیابان ولی عصر (عج)» با اشاره به اینکه خیابان ولیعصر به‌دلیل وجود درختان چنار حاشیه‌ای منحصر به فرد است، گفت: ساختمان‌های بلند بر خیابان جلوی رسیدن نور به درختان را گرفته‌اند و این امر مشکلاتی را به‌وجود آورده؛ چراکه درختان ذاتا از ساختمان‌ها فرار می‌کنند و به وسط خیابان کشیده می‌شوند.او افزود: بر اساس این طرح که به کمیسیون ماده ۵ پیشنهاد می‌شود، از شهرداری خواسته‌ایم تا به‌منظور جلوگیری از تخریب درختان از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش از هرگونه عملیات اجرایی و عمرانی از سوی بخش دولتی، عمومی و خصوصی که به درختان آسیب می‌رساند، جلوگیری شود. چمران اظهار کرد: در این طرح شهرداری موظف شده است تا در ساخت و سازهای جدید پلاک‌هایی که بر خیابان واقع شده‌اند، عقب نشینی به عمق ۳ متر را رعایت کنند و همچنین ایجاد و ساخت هر گونه کنسول یا پیش آمدگی بر این خیابان ممنوع است.
او ادامه داد: بر اساس این طرح دو موضوع دیگر در کمیسیون اضافه شد که ایجاد و ساخت کانال تاسیساتی جدید و خط تونل مترو در عمق کارشناسی باید صورت گیرد تا آسیبی به ریشه‌های این درختان نرسد.رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع دیگری که باعث آسیب به درختان خیابان ولی عصر شده است کفسازی جوی آب کنارخیابان است که این موضوع باعث جلوگیری از نفوذ آب به زمین و ریشه درختان می‌شود؛ درصورتی‌که کف این جوی‌ها باید خشکه چینی شوند و ما در این طرح نسبت به اصلاح و بهسازی کفسازی جوی آب از مصالح نفوذپذیر تاکید کرده‌ایم.او با اشاره به اینکه نصب یا جابه‌جایی کیوسک روی جوی آب کنار خیابان نیز ممنوع می‌شود، افزود: شهرداری موظف است هر یک متر به یک متر درختانی با بن۱۰‌ساله بکارد که امیدوارم با این پیشنهادها بتوان به حفظ و گسترش درختان خیابان ولی عصر کمک کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش الکیه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج