۴۵۴۷۷۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اختلاقات قوا را جدی بگیرید

متاسفانه چندی است این مهم توسط روسای محترم قوای مجریه و قضاییه نادیده گرفته می‌شود و چه بسا دست‌هایی نیز در پس پرده بر این آتش می‌دمند. با اینکه قبلاً تذکرات لازم از سوی مقامات کشور داده شده است اما هر از گاهی، نیش و کنایه‌ای در یک سخنرانی عمومی از سوی رییس‌جمهور به قوه قضاییه خطاب می‌شود و ریاست محترم قوه قضاییه نیز بلافاصله با عتاب پاسخ می‌دهد

ناصر ایمانی در صبح نو نوشت: جریان سیاسی سکولار در کشور ما -که اوج فعالیت و نظریه‌پردازی آنان در دولت اصلاحات بود- نظام سیاسی یکپارچه تحت عنوان «جمهوری اسلامی» را برنمی‌تابد. آنان اعتقاد دارند که تلفیق دو نظام «جمهوری» و «اسلامی» در قالب یک نظام سیاسی، امکان‌پذیر نبوده و منجر به «حاکمیت دوگانه» در یک نظام سیاسی می‌شود که بدین ترتیب مستمراً نزاع و نقار میان دستگاه‌های وابسته به جمهوریت و اسلامیت نظام بوجود می‌آید و این چالش، منجر به فروپاشی درونی نظام می‌شود.
اختلاف میان نهادهای قانونی نظام -که می‌تواند طبیعی نیز باشد- بهترین دلیل برای این جماعت است که نظام جمهوری اسلامی ایران یک حاکمیت دوگانه است. این گروه حتی اگر بتوانند، بی‌تمایل نیستند تا آتش اختلاف در میان نهادهای قانونی نظام را شعله‌ور کنند تا نظریه‌شان اثبات شود لذا معتقدین به نظام جمهوری اسلامی ایران همواره باید مساعی لازم را معمول کنند تا تصویر بیرونی از نظام مخدوش نشود و استحکام و انسجام دورنی حاکمیت آسیب نبیند.
پر واضح است که همواره اختلاف نظر در میان سران قوا وجود دارد اما راهکارهای حل این اختلافات نیز به روشنی در قانون اساسی (اصل ۱۱۰) پیش بینی شده است و ضرورتی بر مطرح کردن آن از پشت تریبون‌های عمومی نیست زیرا آسیب‌های اجتماعی و سیاسی آن بسیار است.

متاسفانه چندی است این مهم توسط روسای محترم قوای مجریه و قضاییه نادیده گرفته می‌شود و چه بسا دست‌هایی نیز در پس پرده بر این آتش می‌دمند. با اینکه قبلاً تذکرات لازم از سوی مقامات کشور داده شده است اما هر از گاهی، نیش و کنایه‌ای در یک سخنرانی عمومی از سوی رییس‌جمهور به قوه قضاییه خطاب می‌شود و ریاست محترم قوه قضاییه نیز بلافاصله با عتاب پاسخ می‌دهد و حتی تهدید می‌کند که اسرار مگو را افشاء می‌کند؛ بدین ترتیب نه نیازی به تلفن هست نه جلسات سران قوا و نه ارجاع به هیات حل اختلاف قوای سه‌گانه!! روسای قوا چنان در انظار عمومی خط‌و نشان می‌کشند که مدیران دو حزب سیاسی مخالف نیز چنین نمی‌کنند. ادامه این فرآیند به کجا ختم خواهد شد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج