۴۵۴۸۷۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

در تعطيلات سال نو ميلادي

پرفروش ها دست نخورده ماندند!

در هفته ای که هیچ فیلم بزرگ تازه ای عرضه نشد و استودیوها و سینماروها به محصولات موفق هفته های قبلی اکتفا کردند، «سرکش: یک داستان جنگ ستارگانی» برای سومین بار متوالی در صدر آثار پرفروش سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت و در این راه در سه روز پایانی هفته ۶/۵۹ میلیون دلار فروش کرد.

روزنامه بانی فیلم: در هفته ای که هیچ فیلم بزرگ تازه ای عرضه نشد و استودیوها و سینماروها به محصولات موفق هفته های قبلی اکتفا کردند، «سرکش: یک داستان جنگ ستارگانی» برای سومین بار متوالی در صدر آثار پرفروش سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت و در این راه در سه روز پایانی هفته ۶/۵۹ میلیون دلار فروش کرد.

«سرکش» که به رغم اطلاق واژه جنگ ستارگان به آن نه ادامه ای بر اتفاقات آن هفتگانه بسیار پرفروش فضایی و فانتزی بلکه فقط دارای نشانه هایی از آن و برخی کاراکترهای درجه چندم آن مجموعه فیلم ها است، پس از ۲۰ روز اکران در سطح آمریکا و کانادا ۳/۳۴۸ میلیون دلار پولسازی کرده که رقم بسیار قابل توجهی است. بر پایه این فروش «Rogue One» اینک یکی از ۱۵ فیلم پرفروش کل تاریخ سینمای آمریکای شمالی به حساب می آید اما با شرایط و مزایایی که دارد، رسیدنش به رتبه دهم این فهرست و غلبه بر «انتقامجویان: عصر اولترون» هم که با فروشی ۴۵۹ میلیون دلاری فعلاً حائز این رتبه است، امکانپذیر می نماید و چنین چیزی در توان «سرکش: یک داستان استاروارزی» قرار دارد و این اتفاق دیر یا زود شکل خواهد گرفت.
پرفروش ها دست نخورده ماندند!

این نکته که روزهای شنبه و یکشنبه این هفته مصادف با واپسین روز سال ۲۰۱۶ و اولین روز سال ۲۰۱۷ شدند البته در ازدیاد فروش تمام فیلم های این هفته آمریکای شمالی نقش و سهم داشت و تعطیلی ادارات و نیمه فعال بودن حرفه ها و صنایع خیلی بزرگتری از مردم را به سوی سالن های سینما روانه کرد و به سبب عدم اکران فیلم های بزرگ جدید فیلم های مطرح قبلی را در بالای جدول محفوظ نگه داشت و جدول پرفروش ها را تقریباً دست نخورده باقی گذاشت.

بازی های کم تاثیر «فوتبال آمریکایی»

برگزاری بازی های پلی اف لیگ «فوتبال آمریکایی» کالج های آمریکای شمالی در روزهای شنبه و یکشنبه در تضاد با ایام ابتدای ژانویه مسئله ای بود که می توانست بر فروش فیلم ها اثر منفی بگذارد اما این تاثیر بیش از آنکه بر فیلم های حادثه ای و فانتزی مانند «سرکش» باشد، بر محصولاتی چون «موانا» و «بخوان» می توانست محسوس باشد که در عین کارتون بودن کارهای اجتماعی و خانوادگی هم به حساب می آیند. البته هر دو فیلم مورد اشاره نه تنها از میزان فروش خود چیزی را کم نکردند بلکه به سبب تعطیلی حلول سال نو (میلادی) بر سودسازی خود افزودند. در این میان «بخوان» که تازه تر از «موانا» است، پس از گذشت فقط ۱۳ روز از شروع نمایش اش فاصله ای اندک تا ۱۷۰ میلیون دلاری شدن دارد و بسیار بعید است که حداقل تا ۱۵ ژانویه یکی از ۵ فیلم صدر جدول سودسازان سینمای آمریکا و کانادا باقی نماند.

توفیق و مشکل «مسافران»

رتبه سوم در میان پرفروش ترین آثار سینمای آمریکای شمالی به «مسافران» رسید که در دومین هفته اکرانش نه تنها تنزل در فروش نداشت بلکه به لطف بهره گیری از تعطیلات ابتدای ژانویه بر فروش خود افزود و ۸/۱۷ میلیون دلار کاسبی کرد. ایراد اقتصادی این فیلم همان طور که پیشتر نیز نوشتیم، هزینه سنگین ۱۱۰ میلیون دلاری تولید فیلم است و اینکه با فروش هایی نظیر آنچه تاکنون داشته، قادر به پس دادن مخارج ساختش نیست و به ارقامی بالاتر از این نیاز دارد. البته مجموعه فروش «Passengers» پس از ۱۳ روز اکران در آمریکای شمالی به ۲/۶۳ میلیون دلار رسیده و در باقی مانده روزهای تعطیلی سال نو نیز بر سود خود خواهد افزود و بازارهای جهانی اش و آنچه در سایر کشورها بدست خواهد آورد، نیز قدمی در راه رسیدن به هدف فوق خواهد بود.

قیاس حصارها با «جوی»

در شرایطی که فیلم های «چرا او؟» و «Assassins Creed» در رده های چهارم و پنجم فهرست پرفروش های سینمای آمریکای شمالی قرار گرفتند، رتبه ششم از آن ورسیون سینمایی جدیدی شد که از روی رُمان معروف «حصارها» ساخته شده است و دنزل واشینگتن معروف و پرسابقه در ۶۱ سالگی ایفاگر رل اول آن است. این فیلم در هفته گذشته ۷/۱۱ میلیون دلار بدست آورد و با کمترین فاصله با «Assassins Creed» که فیلمی براساس یک بازی ویدیویی است، از کسب رتبه پنجم بازماند. شرایط «حصارها» در گیشه و در فضای هنری آمریکای شمالی به گونه ای است که ناظران آن را با «جوی» که پاییز سال پیش اکران شد، قیاس می کنند.
«جوی» که درست در هفته حلول کریسمس اکران شد، در روز نخست نمایش اش ۸/۶ میلیون دلار فروش کرد و با این اوصاف باید دید «حصارها» در روزهای بعدی چه خواهد کرد و آیا حاصل کلی کارش با «جوی» برابری خواهد یافت. آنچه قطعی می نماید، این است که «Fences» از چهارشنبه (فردا) از نعمت نمایش در ۶۸ سالن اضافی در قیاس با هفته های قبلی برخوردار خواهد شد.

فرجام فیلم های اسکاری

در میان فیلم های دارای شانس تصاحب جوایز اسکار «سرزمین لالا» با بسط یافتن به ۹۱۰ تماشاخانه ۲/۹ میلیون دلار پولسازی کرد و در رده هشتم جدول پرفروش ها نشست. این کار موزیکال ساخته دیمی ین چازه له که می تواند اسکار نقش اول زن را نصیب «اما استون» کند، پس از ۲۶ روز اکران ۲۳ میلیون دلار پولسازی کرده ولی شاید فروش بیشترش را به بعد از توزیع جوایز مهم گلدن گلوب (در ۱۹ دی) و اعلام کاندیدای اسکار (در ۵ بهمن) وابسته و موکول کرده باشد. این سرنوشت و نگاه سایر مدعیان اسکار که مثل «سرزمین لالا» در اواخر سال ۲۰۱۶ اکران شده و به سال ۲۰۱۷ بسط یافته اند، نیز هست.
پرفروش ها دست نخورده ماندند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج