adexo3
۴۵۴۹۵۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پشت پرده یک سکوت!

علی لاریجانی اصولگرا، فعلا به صلاح نمی‌داند که بخواهد در برابر لیست جریان اعتدال و امید قرار گیرد و همین مشی را از انتخابات هفتم اسنفد مجلس تا کنون ادامه داده است.

فرارو: علی لاریجانی اصولگرا، فعلا به صلاح نمی‌داند که بخواهد در برابر لیست جریان اعتدال و امید قرار گیرد و همین مشی را از انتخابات هفتم اسنفد مجلس تا کنون ادامه داده است.
او روحانی را نقطه تعادل بازی انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری می داند پس خود را کنار زمین گرم می کند که شاید قرعه فال برای انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری به نام او باشد...

فرارو- علی لاریجانی خیلی زود اعلام کرد: «قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را ندارم.» سیاستمدار اصولگرا در شرایطی این سخن را گفت که هیچ یک از یاران همفکر او تاکنون با این صراحت آب پاکی را روی گمانه‌زنی‌ها درباره حضورش در انتخابات نریخته اند. دیگر اصولگرایان، نامزدی در انتخابات را با پا پیش می‌کشند و با دست پس می‌زنند. شاهد این مدعا هم اظهار نظر باهنر مبنی بر آمادگی ۳۰ نامزد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

اما علی لاریجانی سکوت پیشه کرده است و خیال همه را راحت کرده است که نمی‌آید. به روشنی رفتار سیاسی علی لاریجانی بسیار پیچیده‌تر از سایر همفکرانش است. وی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ نیز وقتی که بو برد، یاران اصولگرا و همفکرش شوق وافری برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری دارند، کنار کشید و در بازی‌های انتخاباتی وارد نشد؛ مدتی بعد در جریان مناظره‌های انتخابات ۹۲ بود که مشخص شد لاریجانی خیلی زودتر اختلافات و شکاف‌های درونی جریان متعلق به آن را خبردار شده است.

لاریجانی به خوبی ارزیابی کرده بود که در صورت حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ ممکن است قربانیِ بالا گرفتن اختلافات درونی اصولگرایان شود به همین دلیل خیلی راحت از قائله کنار کشید و ریاست خود را بر قوه مقننه تمدید کرد.

تعارف اصولگرایان برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تعبیر «احساس تکلیف» است. این تعبیر یک تعارف است که وقتی اصولگرایان می‌خواهند دلیلی برای حضور خود در انتخابات بیاورند می‌گویند «احساس تکلیف کرده‌اند.» معنای آن مثلا این است که حب قدرت ندارند. در همین رابطه وقتی در انتخابات ۹۲ علت عدم حضور وی را جویا می‌شوند، کاظم جلالی از نزدیکان وی می‌گوید: «تکلیفی برای حضور در انتخابات احساس نمی‌کند.»

علی لاریجانی نه تنها نسبت به انتخابات آینده ریاست جمهوری موضع سکوت را گرفته است بلکه به بسیاری از کسانی که خود را برای رقابت را روحانی و ورود به انتخابات ریاست جمهوری به تکاپو انداخته‌اند طعنه و بعضا پوزخند می‌زند. در همین رابطه می‌تواند به کنایه علی لاریجانی، به محمد مهدی زاهدی که اخیرا آمادگی خود را برای حضور در رقابت‌های ریاست جمهوری اعلام کرده بود، اشاره کرد.

گفتنی است در جلسه ۱۳ دی مجلس و هنگامی که مجلس وارد مرحله رای گیری از نمایندگان شد محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، در جایگاه هیأت رئیسه حضور داشت، با نشان دادن عدد ۲ به نشانه مخالفت رایش را به نمایندگان با صدای بلند اعلام کرد، در این هنگام لاریجانی با مزاح به او گفت: «آقا بروید رایتان را بدهید، کاندیدای ریاست جمهوری هم که هستید؛ اینجا ایستاده‌اید و دو دو می کنید. اینگونه رای نمی‌آوری، رای بدهید!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج