adexo3
۴۵۵۶۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

جزییات دومین جلسه دادگاه قضات کهریزک

دادگاه سعید مرتضوی تحت تدابیر امنیتی

سعید مرتضوی متهم پرونده قضات کهریزک تحت تدابیر امنیتی وارد دادگاه شد.

خبرگزاری مهر: سعید مرتضوی متهم پرونده قضات کهریزک تحت تدابیر امنیتی وارد دادگاه شد.

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان قضات کهریزک صبح یکشنبه در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

خبرنگاران از ساعت ۹ صبح در مقابل درب دادگاه کیفری استان در خیابان خیام منتظر ورود سعید مرتضوی بودند ولی ماموران نیروی انتظامی از ورود خبرنگاران به دادگاه جلوگیری کرده و اعلام کردند دادگاه غیرعلنی است.

براساس این گزارش خبرنگاران از درب پشتی دادگاه در میدان ارگ قصد ورود داشتند که از ورود آنها جلوگیری شد. در حالی که اصحاب رسانه جلوی درب اصلی دادگاه منتظر بودند شاکیان (روح الامینی، کامرانی و جوادی فر) وارد دادگاه شدند.

براساس این گزارش ساعت ۹:۲۰ صبح امروز سعید مرتضوی با دو خودروی امنیتی وارد دادگاه شد. مرتضوی پس از ورود به دادگاه در حیاط دادگاه کیفری دقایقی مکث کرده و به خبرنگاران نگاه کرد و دلایل عدم ورود آنها را از ماموران امنیتی سوال کرد و سپس وارد دادگاه شد.

با دستور قاضی جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده قضات کهریزک به صورت غیرعلنی برگزار می شود.

هنگام حادثه كهريزك مرخصي بودم

سعید مرتضوی قاضي متهم پرونده كهريزك با بیان اینکه هنگام وقوع حادثه کهریزک در مرخصی بودم و اتهام مشارکت و معاونت علیه من صحیح نیست گفت: دستورات مبني بر بازداشت موقت و تایید بازداشت موقت را قضات دیگری داده‌اند.

همزمان با اذان ظهر دومين جلسه رسيدگي به پرونده قضات كهريزيك به پايان رسيد و سعيد مرتضوي بعد از خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: من در این جلسه به کیفرخواست صادره اعتراض و حدود۴۰صفحه لایحه دفاعیه تنظیم کردم که فرصت قرائت ۲۵ صفحه آن راپیدا کردم و مابقی را فردا صبح در جلسه سوم دادگاه می‌خوانم.

سعيد مرتضوي در مورد دلیل غيرعلني برگزار شدن دادگاه گفت: این موضوع به تشخیص رئیس دادگاه است و تعیین نوع دادگاه به عهده طرفین پرونده نیست. من خودم را برای دفاع علنی آماده کرده بودم ودلم می خواست که مردم بدانند که قضات کوچکترین دخالتی در حادثه کهریزک نداشتند و این اتهامات فقط برمبنای اغراض سیاسی بوده است.

من و همکارانم هیچ دخالتی در این حادثه نداشته ایم. غیرعلنی شدن دادگاه به ضرر قضات بوده است که متاسفانه افکار عمومی در جریان پرونده قرار نگرفتند. امیدواریم که ریاست دادگاه اجازه بدهند که مردم از دفاعیات ما مطلع شوند.

همچنين طی این چهارسال خانواده شکات مرتب در رسانه ها علیه ما اظهارنظر کرده اند ولی ما از دفاع محروم بودیم. افکارعمومی در جریان دلایل ودفاعیات ما قرار نگرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا علنی نبوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج