adexo3
۴۵۵۷۱۴
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

درخواست وزیر نفت از مردم

وزیر نفت با بیان این که صرفه جویی از نظر ملی و شرعی امری لازم است، از مردم خواست به طور کلی در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند.

خبرآنلاین: بیژن زنگنه با درخواست از همه مردم برای صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت، گفت: صرفه جویی در مصرف سوخت تنها به موضوع قطع ارسال گاز ازسوی ترکمنستان مربوط نمی شود زیرا حجم گاز وارداتی ما از این کشور کمتر از دو درصد تولید گاز در ایران است، ما هم اکنون روزانه بیش از ٧٢٠ میلیون مترمکعب گاز تولید می کنیم.

وی با بیان این که صرفه جویی از نظر ملی و شرعی امری لازم است، گفت: صرفه جویی به این معنا نیست که مردم خود را به عذاب بیندازند بلکه این است که در فصل زمستان در محل کار یا منزل هنگامی که احساس گرما می‎کنند به جای باز کردن در و پنجره، چند درجه از سامانه گرمایشی یا بخاری خود بکاهند و تلاش کنند در فصل سرما برای کم کردن دمای خانه لباس گرمتری بپوشند.

وزیر نفت عنوان کرد: با سه تا چهار درصد صرفه جویی در مصرف، ٢٠ تا ٣٠ میلیون مترمکعب تامین می شود و ما می‎توانیم این حجم گاز را به نیروگاه ها بدهیم تا در فصل سرما، سوخت مایع مصرف نکنند.

زنگنه در باره موضوع قطع گاز وارداتی از ترکمنستان که روز یکشنبه (١٢ دی‎ماه) رخ داد، گفت: موضوع قطع ارسال گاز از ترکمنستان، اختلاف بازرگانی میان شرکت ملی گاز ایران و شرکت ترکمن گاز است که باید میان دو طرف حل و فصل شود و نظر ما این است که این بحث سیاسی نیست و نباید بر روابط سیاسی تهران و عشق آباد تاثیر گذارد.

وی تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران و شرکت ترکمن گاز باید مسئله را از راه‎ حل‎هایی که در قرارداد میان دو طرف مطرح شده است، حل کنند و به دنبال راه‎های دیگری نباشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      هر وقت شما وخانواده وداماد شما سفرهای داخل کشور را انتخاب کردید وبه رفتن به اروپا وامریکا برای تعطیلات مازندران وروستاهای ایران را انتخاب کردید ما هم جهت گرم کردن خود در خانه لحاف کرسی دورخودمون میپیچیم.تولید رو بالا ببرید تا کمبود نباشه.

    • بدون نام

      به وسایل کم مصرف بیشتر بها بدیم و از فروش وسایل گاز سوز پر مصرف(رده Aبه پایین)جلوگیری کنید.

    • بدون نام

      اقای وزیر اگر واقعا میخاین صرفه جویی بشه کنتورهای گاز اپارتمانها رو جدا کنین اونوقت ببینید چقدر صرفه جویی میشه

    • منوچهر بهرامی

      اگر شرکت گاز قصد دارد با خیال راحتر وارد دعوا شود,باید با دادن مشوق مالی به مصرف کنندگان خانگی مصرف میانگین را کاهش دهد.
      بطور مثال دادن تخفیف برای کم شدن بخشی از مصرف و بخشودگی کامل برای آندسته از مشترکانی که مصرف گاز خود را در دوره زمانی قبض به کمتر از نصف کاهش دهند
      بنابراین از ضرر و زیان تعطیلی کارخانه ها هم جلوگیری میشود
      شاید این بخشودگی ها درصد کمی از ضرر وزیان خواب کارخانجات و هزینه‌های. مختلف دعوای گازی باشد.

    • بدون نام

      اقای وزیر منظور شما از مردم کیه واضح تر بگید مانمیدونم کل ملت روخطاب میکنید یا فقط اونای که پول گاز به شما میدن البته برای یک یا دو بخاری...اقای وزیر برید بازنشسته بشید برای سلامتی تان خوب نیست این همه کارکردن ..خجالت خوب چیزیه.

    • آذری

      سابق براین لباس خانه ورختخواب مردم درفصول سرماوگرماکاملامتفاوت بود ،بدین سبب بامصرف اندکی موادسوختی زمستان رابه پایان میرساندیم.ولی متاسفانه امروزه
      لباسهای خانگی درتمام سال یکسان بوده ولحافهای پشمی وضخیم دربایگانیهای راکدمنازل قرارگرفته اند.

    • اماج

      اقا وزیران خواهش کنتورهای آب وگاز آپارتمانها را جدا کنید .مطمینم ۵۰% صرفه جویی است.خواهشا این موضوع را پیگیری کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج