۴۵۵۷۳۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کره جنوبی سفیر چین را احضار کرد

در پی بالا گرفتن اختلافات کره جنوبی و چین در خصوص استقرار سامانه موشکی پیشرفته آمریکا موسوم به «تاد» در خاک کره، سئول سفیر چین را به وزارت امور خارجه احضار کرد.

خبرگزاری ایرنا: وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (پنجشنبه) با انتشار بیانیه ای این خبر را اعلام کرد و دلیل این اقدام را سیاست های مقابله جویانه چین در خصوص روابط تجاری دوجانبه و همچنین واکنش این کشور در خصوص برنامه مشترک سئول و واشنگتن در ارتباط با استقرار سامانه دانست.

کره جنوبی بر این باور است که پس از اعلام برنامه آرایش سامانه موشکی آمریکا در سال جاری میلادی در شبه جزیره کره، چین تدابیر جدیدی علیه تجار و شرکت های کره ای اتخاذ کرده است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه خود آورده است: مسئولان این وزارتخانه مراتب اعتراض کره جنوبی را به «چیو گوا هونگ» سفیر چین در باره تدابیر بازدارنده تجاری این کشور علیه سئول اعلام کرده و خواستار رسیدگی پکن به این مساله شده اند.

«چو جون هیوک» سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی هم امروز در مصاحبه ای در پایتخت این کشور گفت که ما مواضع خود را برای سفیر چین به طور شفاف تشریح و از اقدامات تلافی جویانه پکن ابراز نگرانی کرده ایم.

خبرگزاری یونهاپ از قول وی آورده است: استقرار تاد یک موضوع داخلی برای کره جنوبی و امنیت این کشور در مقابل تهدیدهای کره شمالی محسوب می شود و نگرانی های چین در این ارتباط بی مورد است.

این گزارش همچنین می افزاید: اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد چین خود را برای اتخاذ تدابیر تلافی جویانه بیشتر علیه سئول آماده می کند.

چین بتازگی درخواست کره جنوبی را برای اعزام هواپیماهای چارتر برای جابجایی مسافران در عید بهار (‌نوروز به تقویم کشاورزی کشورهای منطقه و چین) رد کرد و از اجرای برنامه های فرهنگی شماری موسسات کره ای در این کشور جلوگیری کرده است.

کره جنوبی نسبت به این اقدامات اعتراض کرده اما چین ارتباط آن با استقرار سامانه موشکی تاد آمریکا در کره را تکذیب کرده است.

«یون بیونگ سه» وزیر خارجه کره جنوبی هم گفته است که در صورت لزوم، دولت متبوع وی نیز تدابیر مقابله جویانه علیه چین اتخاذ خواهد کرد اما فعلا تلاش می شود تا اینگونه مسایل موردی، بر روابط دو کشور تاثیر منفی نگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج